Permalänk

ASUS, ett bra moderkort?

Tja!

La ut en tidigare tråd under arkivet "grafikkort och datorskärmar" (tråd 8800 vs. 9800) och frågade om någon vet ungefär hur mycket mitt moderkort klarar av att hantera (överklockning osv).

Det som sitter i är ASUS P5LP-LP (Leonite). Datorn är från 2007 (moderkortet också därför), är det något som känns igen som är bra?

Om ni vill kolla samanhanget på min gammla tråd så finns den här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=784...

Permalänk
Medlem

Är det en HP? Moderkortet är då en specialvariant där överklockning inte existerar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Jupp, HP är det. Menar du att moderkortet inte kan överklockas eller att den inte stöder överklockning av processorer osv?

Permalänk
Medlem

HP har tagit bort stödet...

Permalänk

HP asså... kul killar

Shit också...

Men det funkar om man köper nytt moderkort eller?

Permalänk
Medlem

borde göra eftersom att det är i bios man klockar och byter du moderkort så är det ju andra bios i det men inget jag rekomenderar att göra då garanti och skit rycker

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

mm, jo. Håller på med en "PM konveration" med en kille som sa samma sak :/ Det är lite synd...