iPod problem med anslutning?

Permalänk
Medlem

iPod problem med anslutning?

Hejsan, har lite problem med en iPod 80 GB som jag köpte för n ågra veckor sen.

Kopplade just i en extern hårddisk och lyckades formatera den, tyvärr tog den E: vilken min iPod brukar ha. Trodde att det inte skulle vara några problem så jag väntade tills efter jag formaterat hårddisken med att ge den en ny enhetsbokstav. När jag då anslöt iPoden till datorn fick jag upp ett medellande om att jag måste formatera om den för att den ska fungera med windows. IPoden går inte att hitta genom winamp (som jag använt för att föra över musik) eller genom windows som en masslagringsenhet, vilket den ska göra.

Nu vore inte problemet så stort om det bara gällde musiken, eftersom den fortfarande ligger på datorn. Men jag har använt iPoden som en backupdisk och lagt ett par GB av data som jag gärna vill ha kvar på den.

Utöver detta så har den lyckats trolla bort min kortläsare (som haft fyra andra enhetsbeteckningar). Misstänker att det kan ha att göra med mitt ändrande av den externa hårddisken, men skyller gärna på den j.. .ipoden just nu

Vad kan problemet bero på och vad kan jag göra åt det?

Mvh.

Permalänk

Du får nog mer svar om du får tråden flyttad till mobilforumet....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj. Sökte först och hittade några ipodtrådar här i forumet, är nog därför den hamnat fel.

Om någon moderator vill flytta så vore det jättefint!

Permalänk
Medlem

Har du testat slänga den i "Disc Mode"? Man håller in två kanppar under uppstart så agerar den som en usbsticka. Kommer inte ihåg vilka knappar men googla på!

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Fungerade tyvärr inte. Datorn fryser bara när jag försöker komma åt den. Verkar som jag är mer eller mindre tvungen att försöka formatera om den :/

Permalänk
Medlem

Kan du något om linux? Jag skulle i alla fall försöka mounta den under ubuntu eftersom windows kan vara ganska kinkigt på vissa enheter tex externa diskar.

Jag har räddat en del usbstickor genom att mounta dom under linux och plocka ut filerna.

Sen kanske det finns något roligt recovery program men man måste dra en gräns på hur mycket bekymmer man ska lägga ned på att få tillbaka några gb backuper.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det som att iPoden vill låsa varenda windows dator jag ansluter den till. Min linuxburk står tyvärr 30 mil bort bort så jag får nog ta den till applestore i dagarna.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem