Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Geforce 8800 GT 256MB testad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jo men jag köpte det kortet tidigt i år och då hade jag inte en 24" skärm. Om jag skulle köpa kort idag skulle jag aldrig köpa ett kort med så lite minne

Jo skämt och sido. Däremot spelar ju 24" ingen större roll då du spelade i 1920*1200 då också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jo skämt och sido. Däremot spelar ju 24" ingen större roll då du spelade i 1920*1200 då också.

Jag förklarade nog mig lite dåligt

När jag köpte mitt 8800GTS 320MB så hade jag en 19" TFT med 1280x1024
Sen köpte jag en 24" med 1920x1200 och satt fortfarande på samma graffe.
Jag skulle aldrig köpa ett grafikkort med mindre än 512Mb minne idag. Helst 1Gb+

Så du missuppfattade nog mig Förklarade dåligt kanske.
Nåja, åter till ämnet

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
blade80 .
Får man alldelles för lite minne så det blir kritiskt så får man bluescreen. Men det är bara om man har för lite ramminne. Det som tar mest på minnet i grafikkortet är texturer, ju finare texturer ju mer minne behöver det. Men inte hela tiden. Datorn laddar upp nya texturer och plockar bort de som inte används hela tiden. Alltså är det bara data som passerar minnet ett tag och inte Sitter kvar i minnet.

Du vet väl tillexempel om man går i en trång gång i ett spel och det går laggfritt, sedan kommer man ut i en stor värld utomhus och plötsligt laggar det apa. Bara för att allt inte får plats i grafikminnet. Och om grafikkortet är dåligt påverkar det såklart också

Rätta mig gärna någon, jag har inte så stor koll heller.

Ja fast det har inget med den trånga gången att göra egentligen, det har med antalet detaljer, väljer tillverkaren att göra en sjukt detaljerad gång skulle det lagga apa där också

Visa signatur

/frissii