Permalänk
Avstängd

Egen hemsida

Behöver hjälp med en liten grej, jag och en kompis har nu fixat en hemsida. ståtlig och fin, fått ett domän med. MEN, skulle vi inte kunna slänga upp hemsidan på våran server som ligger på en 100/100 fiber? isåfall, hur? .

Tacksam för svar.

Permalänk

Ni får installera en webserver. Typ http://httpd.apache.org/

Permalänk
Medlem

varför inte bara skaffa ett billigt webhotell. dÅ är det ju bara att ftp:a upp den på hotellet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasK
varför inte bara skaffa ett billigt webhotell. dÅ är det ju bara att ftp:a upp den på hotellet?

Har man redan server så känns det kanske billigare och lättare att använda den.

Permalänk
Medlem

Ett enkelt serverprogram, som i princip endast kräver installation och uppstart, är Wamp Server ... sök på wampserver på Google så kommer du till sidan ...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Ett enkelt serverprogram, som i princip endast kräver installation och uppstart, är Wamp Server ... sök på wampserver på Google så kommer du till sidan ...

Har man lite kunskap så bör man dock sätta ihop det själv, det blir säkrare och bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Har man lite kunskap så bör man dock sätta ihop det själv, det blir säkrare och bättre.

Vad exakt är det som blir säkrare och bättre med att installera själv?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dean
Vad exakt är det som blir säkrare och bättre med att installera själv?

lol, din kommentar i kombination med din avatar-bild var rätt klockren

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dean
Vad exakt är det som blir säkrare och bättre med att installera själv?

Du har mycket mer kontroll över det om du lär dig lite och gör det själv än om du har nån frontend som kanske ger dig de vanligaste inställningarna och konfigurerar allt åt dig.

Mer kontroll och kunskap är alltid en fördel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Har man lite kunskap så bör man dock sätta ihop det själv, det blir säkrare och bättre.

Jojo, men jag fick intrycket av att dom här gubbarna endast skulle lägga upp sin hemsida, med domänen pekad emot. Inte bygga upp ett emperium som kräver extrem säkerhet?

Men vad vet jag?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hemfrid
Jojo, men jag fick intrycket av att dom här gubbarna endast skulle lägga upp sin hemsida, med domänen pekad emot. Inte bygga upp ett emperium som kräver extrem säkerhet?

Men vad vet jag?

Säkerhet behöver du alltid, oavsett omständigheter.
Det är väl lika tråkigt att få sin egen server hackat oavsett om man bygger ett finansimperium med den eller om man bara leker lite?

Permalänk
Medlem

Fast wamp är ju ett slag ihopkok av php apache & mysql så det går ju att ställa in allt i efterhand ändå, eller har jag fel? Vad jag kommer ihåg så startar bara wamp dom olika programmen.

Visa signatur

---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanrulf
Fast wamp är ju ett slag ihopkok av php apache & mysql så det går ju att ställa in allt i efterhand ändå, eller har jag fel? Vad jag kommer ihåg så startar bara wamp dom olika programmen.

Tror du har rätt... Wamp är bara ett ihopslag av de olika programmen, och fungerar typ som ett startup program.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk

Xampp. Lättast av dom alla. Innehåller Apache, MySQL och en del annat.

Permalänk
Medlem

Vem fick den ljusa idén att dra upp en 5 månader gammal tråd?