Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Minnespriserna håller sig låga

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Självklart, sålänge det finns idioter så. Det märks ju tydligast på fatality grejen.
Har vi tur så får vi snart se SLI-certifierade möss och tangentbord...

EDIT: Så EPP och sli-ready är samma sak? Konstigt då att inte alla EPP-minnen är sli-certifierade då. EDIT2: Eller är de det?
Verkar som SLI mer åsyftar på 590 chippet än på grafikkort.

SLI-ready är en certifiering av Nvidia att komponenterna är testade och fungerar felfritt i en SLI-konfiguration och för att minnen ska få kallas SLI-ready verkar EPP vara ett grundkrav. Därav min kanske lite slarviga sammanslagning av EPP och SLI-ready.

http://www.slizone.com/object/slizone_ecosystem.html
http://www.slizone.com/object/slizone_build_mem.html

SLI-ready mus och tangentbord är väl inte så troligt men chassin och nätdelar finns tydligen

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Inväntar 1GB minne till så att man har 3, orkar inte uppgradera till 64-bitars just nu.. 4GB får bli när DDR3 slagit igenom och gått ner i pris och jag köpt nytt mobo. Känns rätt onödigt med mer än 3GB just nu ändå.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunna
Admins räknade nog med att personerna på det här forumet hade en lite mognare nivå, eller?

Kanske innan ÖÄ öppnades igen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Jävla kuk fitta bajs [fyll i med valfri könsord]

Köpte två av stickorna för ~1900 i våras och de andra två för 850 för en månad sen, nu kostar de ~650:-

Grattis alla som ska köpa nytt minne...

OMG liksom, varför köpte jag min P90 för 20000kr 1995 när den kostade bara en spottstyver 1 år senare?

för att priserna går alltid ner.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eonic
OMG liksom, varför köpte jag min P90 för 20000kr 1995 när den kostade bara en spottstyver 1 år senare?

för att priserna går alltid ner.

Är du dum på riktigt eller gör du dig bara till?

Priserna jag skrev var senast 7 månader sen, de sista stickorna köpte jag förra månaden. Priser går ner, har väl aldrig påstått något annt. Kunde bara inte förstå hur de kunde gå ner så mycket på kort tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Kunde bara inte förstå hur de kunde gå ner så mycket på kort tid.

frågan är i fall du ska kalla mig för dum som tydligen inte kan läsa innantill, står i texten varför

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eonic
frågan är i fall du ska kalla mig för dum som tydligen inte kan läsa innantill, står i texten varför

Och det är knappast svaret på min "fråga".

Permalänk
Medlem

Det var ju en god nyhet, med tanke på att mina nya Corsair 4x1024mb minnen gav upp bara så där för 10 minuter sedan. Lustigt med tanke på att jag aldrig gav dom högre spänning än ca 2.1-2.15 volt vilket jag tycker att dom borde klara. Ger några miljoner fel i Memtest på varje sticka efter bara några sekunder sedan hänger sig programmet. Dock så verkade det vara något fel på dem från början, tror jag...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

usch med tanke på vad priserna är nu så känner jag mig kortsagt Rejält Blåst när jag köpte mina 512MB stickor för mer än 2000kr styck för tre år sedan

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om priserna går upp om ett par veckor. De senaste gångerna det har varit nyheter här på Sweclockers om att priserna kommer höjas så har priserna sjunkit kort därefter...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themord
usch med tanke på vad priserna är nu så känner jag mig kortsagt Rejält Blåst när jag köpte mina 512MB stickor för mer än 2000kr styck för tre år sedan

hehe riktigt blåst. Jag köpte en 512Mb sticka(visserligen ddr 266Mhz) mars 2003 för drygt 600kr men de stickorna är fortfarande dyra jämfört med ddr2.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det är ju bara det att vad ska man med 8gb ram-minne till

trevligt och ha det i sin server ;D

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

faan finns ju ddr2 pc6400 för 189kr för i gig, kommer ihåg när jag köpte mina ddr1 1gig för ca 3k.

kanske dax att byta upp sig från sin s939...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.