Vad skulle ni vilja ändra på den här hemsidan?

Permalänk

Vad skulle ni vilja ändra på den här hemsidan?

http://www.lfv.se/

Vad kan ses som mest akut?

Tacksam för alla tankar och svar.

Permalänk
Medlem

Att den inte fungerar som den skall i Firefox. Sidan är helt förskjuten i sidled.

Permalänk

Att jag måste skrolla i sidled och att en hel del "boxar" ligger fel (det är två fel som hör ihop i och med att det första är en direkt konsekvens av det andra felet).

Safari 3.0.4 (5523.10) samt Firefox 3.0b1 under OS X 10.5

Visa signatur

Permalänk

Oj, hur den såg ut i FF. Nice!

Tack för det.

Va hittas mer för störmoment?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog undvika att använda tables till all layout.

Sen bör väll sidan validera, http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww....

Permalänk
Medlem

startsidan buggad?

Permalänk

Se över fontstorlekarna, och line spacingen.

Kolla så den funkar i alla läsare

Meta description på undersidor.

Bort med tabellerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garret
Att den inte fungerar som den skall i Firefox. Sidan är helt förskjuten i sidled.

Samma sak i Safari.

Permalänk
Medlem

Öh... du har lagt en sida live som bevisligen inte fungerar så bra i annat än explorer? För luftfartsverket? De är nöjda eller?

Permalänk
Medlem

Startsidan är helt paj i opera också... Det är mest akut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Öh... du har lagt en sida live som bevisligen inte fungerar så bra i annat än explorer? För luftfartsverket? De är nöjda eller?

Du är inte ett av skolgårdens smartaste djur antar jag?
Jag har inte gjort sidan, borde väl varit rimligt uppenbart? Men nu är det konstaterat iaf. Jag skall däremot undersöka vad besökare anser om den.

Sen till övriga, jag är jätte nöjd över all feedback jag kan få, men ni får gjärna kolla vad andra skrivit så jag inte får samma kommentar hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Du är inte ett av skolgårdens smartaste djur antar jag?
Jag har inte gjort sidan, borde väl varit rimligt uppenbart? Men nu är det konstaterat iaf. Jag skall däremot undersöka vad besökare anser om den.

Sen till övriga, jag är jätte nöjd över all feedback jag kan få, men ni får gjärna kolla vad andra skrivit så jag inte får samma kommentar hela tiden.

Till Darkmoons försvar ska sägas att det fanns absolut ingenting i din inledande post som antydde att du *inte* var den person som låg bakom underverket. Jag tyckte för övrigt att hans kommentar var klockren.

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talar, jag tror att de flesta här trodde att du hade gjort den. Normalt när man vill ha kritik på en site så är det ens egen.

Men det kanske är du som ska reparera den? För det behövs!

OFFTOPIC:
Jag reagerar väldigt starkt på en sån där site faktiskt... LFV borde absolut vara kvalificerade nog för att ta fram en kompetent webbutvecklare för en så pass stor webbplats. Som någon redan påpekat - att siten bara fungerar bra i IE är verkligen en katastrof i mina ögon. Vad är det för hobbykodare som ligger bakom? Utan att själv utge mig som bra så har man iaf under flera års tid haft för vana att kolla sina siter i mer än en browser, och det gäller ungefär alla utvecklare jag känner.

Märkligt av LFV att inte kvalitetssäkra sin site...

Permalänk

Oki, ni trodde jag gjort den. Det säger ju en del. Aja.

FF, problemet är fixat iaf, "tack vare er".

Får se om jag får chansen att bygga om den. Skulle vara en härlig merit att ha i portfoliot.