Permalänk
Medlem

spelet kändes väldigt monotont och oinspirerat. Polarn gillar det så jag överväger om jag skall skaffa det eller inte.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt som omväxling, Har inte spelat så pass mycket för att ge ett helhetsintryck.
Men tycker det är roligt än så länge.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Funderar på detta just nu.

pvp finner vi detta i spelet?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Funderar på detta just nu.

pvp finner vi detta i spelet?

Vet inte hur mycket pvp det är nu. Men clanwars finns iallfall...

Permalänk
Medlem

Okej, jag funderar starkt på att köpa detta spel, har fått riktigt bra betyg från många sidor och jag är trött på alla MMORPG's som bara är samma sak. Är detta lite likt Planetside (som också är ett MMOFPS) eller helt annorlunda?

Om jag köper det, vart spelar alla swecare?

Permalänk
Medlem

Yes arcturuz det är det, visst kommer ja ihåg.

PvP känns fortfarande lite oklart hur det fungerar men när en ny guild startas så väljer man pvp eller inte. Så precis som tidigare sagt så blir det nog klankrig.

Det är mer som blandning mellan Planetside och standard mmorpg. Varken renodlat fps eller rpg. Med quester och npc strider om kontrollpunkter.
Det finns mycket filmer på youtube om du bara söker på tabula rasa samt sniper, spy, guardian osv där du ser gameplay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Om jag köper det, vart spelar alla swecare?

För tillfället finns det bara 1 europa server, sen är varje zone indelad i flera instanser. Dock så verkar endgame bara ha 1 eller 2 instanser så det blir lite häftigt lagg där ju fler som kommer dit, men vad jag har hört så har dem en europa 2 server redo ifall det går för långt.

Själv har jag spelat upp till lvl 16 nu, tycker att spelet är helskönt. Riktigt mysigt att komma bort från 2år + wow där allt handlar om loot och stats, och in i en värld där du direkt dras in i ett krig och en mycket fin atmosphär där man kan ha kul. Körde min första instans igår och förstå förbluffad jag blev när jag sökte grupp och fick veta att jag kan köra de solo ifall jag önskar eftersom svårheten beror på antal spelare i gruppen.

Så i slutändan tycker jag att General Brittish och hans team har gjort ett mycket bra arbete, spelet kommer aldrig vara så populärt som de flesta andra men hittils tycker jag det åtminstone är lika bra på flera delar och bättre på de flesta. Enda jag saknar hittils är ett Auction House (kommer i nästa patch dock) och lite mer info om vad som händer när man är max level, ifall de kommer göra instanses som WoW eller satsa på PvP. Själv hoppas jag på en blandning av WoW med instanses och sociala delen av Starwars Galaxies som WoW missade totalt.

Spelarna har 3dagars trial-key som de kan invita folk till som vill testa spelet och se hur det är, ifall du vill ha en bara maila mig på magicfubbe@gmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
För tillfället finns det bara 1 europa server, sen är varje zone indelad i flera instanser. Dock så verkar endgame bara ha 1 eller 2 instanser så det blir lite häftigt lagg där ju fler som kommer dit, men vad jag har hört så har dem en europa 2 server redo ifall det går för långt.

Själv har jag spelat upp till lvl 16 nu, tycker att spelet är helskönt. Riktigt mysigt att komma bort från 2år + wow där allt handlar om loot och stats, och in i en värld där du direkt dras in i ett krig och en mycket fin atmosphär där man kan ha kul. Körde min första instans igår och förstå förbluffad jag blev när jag sökte grupp och fick veta att jag kan köra de solo ifall jag önskar eftersom svårheten beror på antal spelare i gruppen.

Så i slutändan tycker jag att General Brittish och hans team har gjort ett mycket bra arbete, spelet kommer aldrig vara så populärt som de flesta andra men hittils tycker jag det åtminstone är lika bra på flera delar och bättre på de flesta. Enda jag saknar hittils är ett Auction House (kommer i nästa patch dock) och lite mer info om vad som händer när man är max level, ifall de kommer göra instanses som WoW eller satsa på PvP. Själv hoppas jag på en blandning av WoW med instanses och sociala delen av Starwars Galaxies som WoW missade totalt.

Spelarna har 3dagars trial-key som de kan invita folk till som vill testa spelet och se hur det är, ifall du vill ha en bara maila mig på magicfubbe@gmail.com

Tackar för både infon och inviten, håller på att ladda hem spelet nu, 10% atm, runt 300kb/s så tar en stund, återkommer med vad jag tycker om spelet, om min dator ens klarar det på hyffsad nivå. (P4 3,2, 1gb minne och 6800GT)

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag, och är lvl 7 tror jag att ja blev innan ja logga ut,. det jag undrar över är om det finns någon clan/guild man kan joina,. vore kul att ha lite folk o lira med, kör inriktningen soldier just nu, tänkte bli Spy i slutändan. in game namnet är iaf Don Spankster (Spankster) är med andra ord det namn som syns

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Går detta att handla över nätet?

Som download så att säga.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

https://secure.plaync.com/cgi-bin/Store.pl?action=viewItem;it...

där ska du kunna köpa spelet om jag förstår det hela rätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Mjo reggade och så vidare men kan tydligen inte ladda ner därifrån..
Nå får ta från nån torrent sida.. har ju som köpt spelet och reggat ändå.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

hade ja vetat hur man lägger upp en torrent hade jag kunnat göra det, eller är även det olagligt ? jag menar, folk kan ju inte spela om dom inte betalat för spelet iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

fick alldeles just ner det, inge prob

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Letar också efter en clan så man har några att sitta o snacka med, är level 17 ranger nu. Varsågod till 1 månads speltid Raveeen.

Permalänk
Medlem

Ingen av er här som har en trialkey?
Väldigt sugen.

Tack på förhand

Mvh Mattas Aka Redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ingen av er här som har en trialkey?
Väldigt sugen.

Tack på förhand

Mvh Mattas Aka Redflip

Pm'a med din mail eller skriv här så skickar jag.

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja ha en trial key om någon har

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skedleif
jag skulle gärna vilja ha en trial key om någon har

stenugn@gmail.com

Skickat.

Har fortfarande 2 eller 3 invites kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Skickat.

Har fortfarande 2 eller 3 invites kvar.

Är för trött för att veta om jag skickat ett pm lr inte.

min email iaf:
kjelleback@gmail.com

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Är för trött för att veta om jag skickat ett pm lr inte.

min email iaf:
kjelleback@gmail.com

Hehe, sorry, trodde man fick upp en ruta, men tydligen inte, kanske är Opera's popup inställningar.

Iallafall, skickat.

Permalänk
Medlem

ni skriver om trial keys, får man det online eller ? för den enda trial key jag fick med spelet var en 14 dagars trial till City of heroes/villains.
Om man hittar dom online säg mig gärna vart så kan jag bidra med mina keys med om någon vill testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Skickat.

Har fortfarande 2 eller 3 invites kvar.

tusen tack.

Permalänk
Medlem

Vore skoj att testa. Så om ngn vänlig själ har en trial key över så tar jag tacksamt emot den på min mail!

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem

Instämmer med följande talare

Är väldigt sugen på att testa detta, vore väldigt tacksam om någon vänlig själ kunde dela med sig av en trial key!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Instämmer med följande talare

Är väldigt sugen på att testa detta, vore väldigt tacksam om någon vänlig själ kunde dela med sig av en trial key!

Jag har skickat till dig...

Har inga keys kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUKEGREEN
Vore skoj att testa. Så om ngn vänlig själ har en trial key över så tar jag tacksamt emot den på min mail!

varse god

trial skickad, nu har ja slut !

spelet kan laddas ner på:

ftp://ftp.playtr.com/ <-- klient

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag har skickat till dig...

Har inga keys kvar.

Oh, tack och bock!
Har suttit och kollat på ingame-videos idag. Egentligen är jag mer för fantasy än sci-fi, men det finns imo inga direkt intressanta fantasy-MMORPG's just nu. Har väntat på Darkfall sedan urminnes tider och ger nu officiellt upp. Hoppas därför på att bli sci-fi frälst av Tabula rusa och leva som lycklig sci-fi-nörd resterande dagar av mitt liv.

Tack Handa!

Permalänk
Medlem

Tjohoo! Gammal Planetside lirare här (RED187 på Werner) som gärna provar på Tabula. Om nån har en trial key över vore jag grymmt tacksam!

email: orbing(at)hotmail.com

Permalänk

Tar gärna emot en invite om någon schysst person har.

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II