Tabula Rasa - MMORPG

Permalänk
Medlem

Precis som många andra beskrivit gällande detta spel känns det lite som ett singleplayer spel. Vet inte hur de ska lyckas få ändring på det, men hoppas verkligen de lyckas med det.

Jag är snart lvl 14 och har hittills inte gruppat över huvud taget. Serverbelastningen ligger ju oftast på "medium", så jag undrar lite vart alla är någonstans?

Anledningen till att jag gillar mmorpg är just att man träffar nya människor och sammarbetar i större grupper. Detta saknar jag helt och hållet än så länge.

Blir det mer gruppande vid högre levels? I annat fall kommer jag nog ge upp detta i övrigt väldigt trevliga spel och återgå till det lite mindre trevligare WOW

Permalänk
Medlem

Kör några instancer, det är rätt roligt. Har tagit en liten paus då det blev lite för mycket grinding, börjar troligen efter nyår igen, är level 23 eller något sånt.

Permalänk
Medlem

Har lirat någon enstaka instans solo, men ska börja söka grupp lite mer aktivt...

By the way, jag har problem med min text in-game, all text blir väldigt suddig. Kollade ett par screenshots från andra och insåg att jag nog är ganska ensam om det

Någon som känner till en lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Shaders + AA brukar vara anledning för suddig text. Dock vet jag inte om det är fallet i det här spelet.

Bland annat när man ställer in t.ex. AA i Nvidias kontroll panel eller andra program som använder sig av den ( T.ex. Enhancer )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Shaders + AA brukar vara anledning för suddig text. Dock vet jag inte om det är fallet i det här spelet.

Bland annat när man ställer in t.ex. AA i Nvidias kontroll panel eller andra program som använder sig av den ( T.ex. Enhancer )

Så kan det mycket väl vara, har för mig att jag har slagit på AA. Ska prova ta bort det när jag kommer hem!

Tack!

Permalänk
Medlem

Är sniper, adda gärna om ni vill heter Ishmael. Notera att man måste va online för att kunna bli tillagd

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Är sniper, adda gärna om ni vill heter Ishmael. Notera att man måste va online för att kunna bli tillagd

Kul!

Vilken level är du?

By the way.. Jag har inte riktigt förstått vad jag ska satsa på för armor som spy! I och med att jag bara är level 14 nu så kan jag bara välja mellan motor assist och reflective armor. Frågade ingame och fick svar att det bästa är att satsa på stealth. Ska jag låta bli att lägga poäng på motor assist / reflective och lägga points på stealth när jag är level 15?

Edit: Förtydligande

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har inte orkat läsa igenom tråden så frågan kanske redan har kommit, men jag frågar ändå.

Har spelet någon månadskostnad? och isf hur mycket?

Visa signatur

Msi K8T Neo || Amd Athlon64 3000+ || Radeon 9800 pro || Kingston 1024Mb Pc3200 || Seagate Barracuda 120Gb + 200Gb + 400Gb

Permalänk
Medlem

Japp. 12,99 Euro i månaden.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en trial key över? Jag är grymt sugen på att testa spelet!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jumi
Kul!

Vilken level är du?

By the way.. Jag har inte riktigt förstått vad jag ska satsa på för armor som spy! I och med att jag bara är level 14 nu så kan jag bara välja mellan motor assist och reflective armor. Frågade ingame och fick svar att det bästa är att satsa på stealth. Ska jag låta bli att lägga poäng på motor assist / reflective och lägga points på stealth när jag är level 15?

Edit: Förtydligande

Är 30. Spelar det inte så ofta. Det börjar bli rätt segt nu.
Det beror helt på vad man föredrar. Motor assist gör att man springer fortare, stealth drar ner på aggron. Tyvärr råkade jag ta bort min klon, så jag kunde inte göra nån spy =/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om någon sitter och suger på en trialkey så kan jag gärna låna den
Söker nu alternativ till Eve, men har inga större krav på spelen så länge det inte är nå asiatiskt halvtaskigt gjort skitspel

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Oj, detta verkar ganska häftigt faktiskt.

verkar komma ut många mmorpg nu allltså, Aion, Darkfall, Warhammer etc.

gillar dock sci-fi mest och skulle vara riktigt nice om någon kunde ge mig en

trial key ifall betan fortfarande är uppe

Bulser@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett nytt sci-fi mmo, lite sugen är jag men har inte införskaffat ännu. Om någon har en trial-key liggandes tar jag den gärna så ses vi in-game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BulZer
Oj, detta verkar ganska häftigt faktiskt.

verkar komma ut många mmorpg nu allltså, Aion, Darkfall, Warhammer etc.

gillar dock sci-fi mest och skulle vara riktigt nice om någon kunde ge mig en

trial key ifall betan fortfarande är uppe

Bulser@hotmail.com

Njae, vette fan ifall Darkfall kommer ut nu

Permalänk
Medlem

jag har kollat in det ett tag och det verkar onekligen grymt men har lite frågor ifall nån kan ge mig lite klarhet för jag är sugen på att testa på det iaf! Finns det mycket folk som spelar detta spelet alltså lätt att hitta grupper, mycket folk runt (så det inte känns helt dött).
Tycker ni detta spelet är bra? och kommer det hålla i längden, alltså mycket att göra i endgame och så?
Finns det mycket djup alltså mycket items, faktioner, levels, instanser (raid och mindre).
Och är det stort? alltså många ställen att hitta uppdrag, många städer etc?

Edit: just ja! finns det någon form av PvP? alltså battlegrounds eller zoner där man kan slå på alla?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa att spelet finns på cdon.com för 299:-, vilket är ganska billigt för vad jag sett hittils.

Tror det låg på 450:- på Game i butik. Webhallen har det för 400. Så det finns väl ca en månads speltid att tjäna in.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Lagt min sniper på is (33½)
Och börjat på en demolitionist igår som Äger sönder allt. Är lvl 21 nu (Sapper alltså)

Och jag kan räkna gångerna jag dött på en hand. Inte nog med att jag har tools och laga mig med jag har även shield extender pump 3. Som gör att jag kan springa i princip vart jag vill.

[quote]jag har kollat in det ett tag och det verkar onekligen grymt men har lite frågor ifall nån kan ge mig lite klarhet för jag är sugen på att testa på det iaf! Finns det mycket folk som spelar detta spelet alltså lätt att hitta grupper, mycket folk runt (så det inte känns helt dött).[/qoute]
Inte så värst mycket ju nu. Spelet är bara 3 månader gammalt drygt.
Mycket har förändras sen starten. Det uppdateras inte Ofta, men när det gör det är det stora förändringar. (1.4 kommer ut nästa vecka)

Citat:

Tycker ni detta spelet är bra? och kommer det hålla i längden, alltså mycket att göra i endgame och så?

Ja det är bra. Kräver en hel del av datorn, fram förallt av grafikkortet.
Jag spelar på datorn i specs dock med ett x1800gto. Får ca 20-35 fps. Dock märks inget lagg. Tror inte den är 100 på uppdetaringen
Fick kring 50fps på max inställningar med mitt 640mb 8800gt. Högsta widescreen upplösningen.

Citat:

Finns det mycket djup alltså mycket items, faktioner, levels, instanser (raid och mindre).
Och är det stort? alltså många ställen att hitta uppdrag, många städer etc?

Storyn är semi-dynamisk. Alltså du Kan göra vad du vill, men du kommer inte gå vidare i storyn om du inte gör dem primära uppdragen (gör man utan att tänka på det). Det GÅR att grinda till sig levels, det ÄR fortare, men bra jävla mycket tråkigare. Sen är det väll inte att rekomendera för nybörjare då de missar allt. Finns inga städer, dock baser insprängda i berg etc. Som är hyffsat stora. Men ej jämnförbart med tex Anarchy Online.

Citat:

Edit: just ja! finns det någon form av PvP? alltså battlegrounds eller zoner där man kan slå på alla?

Det finns pvp! Jag har inte provat den än dock. Jag vill inte svara på nått jag inte provat. Jag har kört duel dock. Men det säger sig självt.
Är inge märkvärdigt. 1 mot 1. När som helst - var som helst.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Skulle vara tacksam om någon kunde skicka en trial key till xbigfootx@gmail.com

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på att prova detta spel, men det går ju inte att få tag i en gratis trial längre

Om nån känner sig generös och vill dela med sig av en trial-key tar jag tacksamt emot den på xalixus@gmail.com

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem

Blev 50 för ett par dar sedan..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är detta ett bra spel?, värt att lägga till i sin "köpa" lista : )

Permalänk
Medlem

Det är ett jävligt bra spel =D
Det kommer nya grejjer hela tiden.
Dem pratar om en helt ny planet (finns två nu), nya klasser/raser. Och mostv. "mounts" som wow har. Fast mechs, och liknande. Plus att det är helt sjukt snyggt om man vrider upp grafiken.

PvPn är jävligt rolig med, då man kan slåss mot fienden oavsett level eller vart de befinner sig i stort sätt. Max storlek på clan just nu är 200 personer vilket innebär att rent teoretiskt kan man köra ett 200 vs 200 krig. Dock är väll det största jag vart med om 18 (vi var det iaf) motståndarna va väll lite mindre.

Har 50 sniper, 37 spy, 36 engineer, 31 demolitionist.

<edit> jag kan ju fixa några screenshots från spelarens perspektiv.
I'll be back ^^ Dock så är AA (käntutjämningen) lite fucked, men det är ett fix på väg.

http://pici.se/p/ZygWixrYk/ Lite action med engineers.
http://pici.se/p/jjMfoXrpD/ Grupp foto av några ur min clan. Jag som gör armhävningar ^^

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Skulle vara jätteintresserad av en trial :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Skulle vara jätteintresserad av en trial :).

Ärligt talat vet jag inte ens hur man får tag på det.
Dessutom är trialen bara 3 dagar av vad jag hört. Vilket man knappt hinner uppleva nått på. Du kommer inte hinna till till tier 4 (level 30) och vlja "slut klass".
Eller jo, om du vet vad du gör å grindar konstant, hela dagen å halva natten, i tre dygn kanske

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hur är TR nu? Var med i beta och letar efter ett nytt spel att roa sig med.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Det blir bättre med varje patch som kommer.
www.rgtr.com Officiella sidan.
http://www.tentonhammer.com/tr största fansiten

Snart har man två level 50 moahaha!

Kan väll ärligt säga att om man inte är PvE inriktad så suger det till level 50.
Visst kan man ha dueller med folk i samma level, men det finns ju inget roligare än två claner som jagar varandra under en 7 dagars period. Flest kills vinner.
NO HOLDS BARRED!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har en trial key jag kunde få ta hand om?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Finns inga trials längre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet för ett par dagar sedan och jag tycker det är riktigt skoj.

Snackade med en kille om det fanns klasser som var mindre bra än andra (dvs gimpade) och han sa att Exobiologist inte var speciellt hett just nu men att de jobbar på att göra klassen bättre.

Liemann, du som har lirat ett tag, stämmer detta? Lite nyfiken eftersom jag hade tänkt välja just Exo som slutklass

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]