Permalänk

aa jag ska ta lite bilder sen ...
ska prova 3Dmark oxå .. se vafan det visar
tar det efter jobbet ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TigerDejan
aa jag ska ta lite bilder sen ...
ska prova 3Dmark oxå .. se vafan det visar
tar det efter jobbet ...

Är inte helt 100% på vilken dator du köpt men jag antar att det är Vaio FZ ? Är det den med bluetooth, HDMI och 256mb 8400GT och C2D 7100? Jag funderar skarpt på att slänga iväg en order till inwarehouse på en sån ikväll, och även lägga på inwarehouse's stöld+olycksfallsförsäkring för 1295kr, totalt 14300kr. Vill förstås höra mer om hur den går för dig! Hör av dig här ikväll med bilder och framförallt info om 3dmark och kommentarer!

Jag har en 24" monitor med 2st dvi-i ingångar så att det är HDMI på Vaio'n gör den helt underbar för mig. Har testat med min trolovades HP NX6325 med VGA kabel. Visst, det funkade med 1920x1200 men färger mm blir inte ens i närheten lika bra som med digital signal.

Vill kunna spela CS: Source och liknande spel. Det gick inte på hennes laptop med Radeon Xpress X1150 128mb. Fick aldrig FPSen över 30 på 1024x768 med allt på lägsta. Vaion måste väl klara CS:S hyffsat (över 30fps) på 1280x800? Eller? Får spela gamla CS annars

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk

han pratar om AR41L om jag inte missuppfattat honom totalt.

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

precis , jag köpte alltså AR41L ..

körde 3Dmark06, fick 1708 poäng ,på 1280*768

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

var precis inne och kollade på fz11m inne på onoff, väldigt slimmad och fin måste jag säga. lägg sen till att S-modellen kommer vara grymmare
det lutar nog åt en sån om inte en ny modell släpps i FE-serien, nån som hört nånting?

nackdelen är då vista home premium som man får med förinstallerat, det tycker jag är lite dåligt för enligt säljaren så funkar det så att man kör in en skiva när datorn startas, sen gör den en backup som bara passar till den datorn. man kan alltså inte blåsa den helt och sen enbart installera de program man vill ha, och tydligen så är det så man gör "nuförtiden"

jag skulle hellre vilja ha en separat vista-skiva och en licens så man slipper tusen program som man inte behöver

Visa signatur

it takes a minute to learn, a lifetime to master

Permalänk
Medlem

FZ-serien ersätter FE-serien.
Har själv sneglat på FZ(modell s), men avvaktar mer användarrecensioner.
Hoppas även på att modell z kommer till sverige, då den har lite kraftigare spec, som bla blu-ray brännare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Edge
Är inte helt 100% på vilken dator du köpt men jag antar att det är Vaio FZ ? Är det den med bluetooth, HDMI och 256mb 8400GT och C2D 7100? Jag funderar skarpt på att slänga iväg en order till inwarehouse på en sån ikväll, och även lägga på inwarehouse's stöld+olycksfallsförsäkring för 1295kr, totalt 14300kr. Vill förstås höra mer om hur den går för dig! Hör av dig här ikväll med bilder och framförallt info om 3dmark och kommentarer!

Jag har en 24" monitor med 2st dvi-i ingångar så att det är HDMI på Vaio'n gör den helt underbar för mig. Har testat med min trolovades HP NX6325 med VGA kabel. Visst, det funkade med 1920x1200 men färger mm blir inte ens i närheten lika bra som med digital signal.

Vill kunna spela CS: Source och liknande spel. Det gick inte på hennes laptop med Radeon Xpress X1150 128mb. Fick aldrig FPSen över 30 på 1024x768 med allt på lägsta. Vaion måste väl klara CS:S hyffsat (över 30fps) på 1280x800? Eller? Får spela gamla CS annars

Var har du sett att kortet har 256mb minne nånstans? Jag var nämligen inne på onoff i fredags och beredd att köpa datorn. FZ-11M men då upptäckte jag att den endast har 64mb dedikerat minne och kan låna upp till 831mb. Jag blev helt plötsligt inte så sugen längre då 13k är ganska mycket för en dator med ett sånt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrklonk
Var har du sett att kortet har 256mb minne nånstans? Jag var nämligen inne på onoff i fredags och beredd att köpa datorn. FZ-11M men då upptäckte jag att den endast har 64mb dedikerat minne och kan låna upp till 831mb. Jag blev helt plötsligt inte så sugen längre då 13k är ganska mycket för en dator med ett sånt grafikkort.

Det är "m"-modellen som endast har 64mb dedikerat men kan låna till totalt 831mb grafikminne.
"s"-modellen har 128mb dedikerat och kan totalt låna upp till 895mb grafikminne.
Klart det ska skilja något mellan modeller som är billigare och dyrare, så är det ju.

Permalänk

TIGERDJAN----------------- hur går det med datorn. Fortfarande inte sett några bilder eller hört nått om gaming osv.. Vore nice om du kunde delge oss lite recension här...

i dagsläget står det mellan AR41L och XPS 1710. Om det inte vore för de dåliga anslutningsmöjligheterna med Inspiron 1720 skulle den också vara högaktuell.

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk

jaa du , det har vart bra väder så jag har inte suttit framför den så mkt ...
några spel kommer jag inte lira på den då det är intressant för min del ...
spelar bara Championship Manager 2007 och det funkar klockrent hahahahah
ska ta lite bilder på den när det är lite sämre väder man får ju passa på att vara ute när det är fint ju
vet inte va mer jag ska säga om den faktiskt , den är gjuten för mitt användande , gillar den som fan och inget krångel med Vista hittils iaf

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk

nice....
nu regnar det in och fota med dig... hehe

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är "m"-modellen som endast har 64mb dedikerat men kan låna till totalt 831mb grafikminne.
"s"-modellen har 128mb dedikerat och kan totalt låna upp till 895mb grafikminne.
Klart det ska skilja något mellan modeller som är billigare och dyrare, så är det ju.

Okej, men folk här verkar ju tro att s-modellen har 256mb kort. Kan ju vara värt att göra folk uppmärksamma på det så dom inte betalar för något annat.

Ja men jag menar, en bärbar lappis med dom speccarna och endast ett 128mb 8400 kort är det ju lite overkill med 13k?

Det var det som fick mig att backa iaf.

Permalänk

beror ju på vad man använder datan till oxå , man får ju tänka på att den kan låna upp till 800nått mb oxå ...
det funkar klockrent med 128mb till det jag använder den till tex.
men sk aman spela lite mer krävande spel å så , så räcker det nog inte till ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Hej!
Har lusläst detta forumet nu och e det ingen som kan komma med lite konkreka bevis på hur bra 8400GT(och FZ11S) är?

Någon som har kanske kan säga nått om vad de klarar spela mm.
Jag spelar inte så mycket men vill ändå kunna om jag blir sugen. dock behöver man inte ha det på värsta inställningarna.
Men vissa skriver här ju att det knappt duger till word och vissa att man kan maxa alla spel.

Någon som vet. utan att lulla bort i mumindalen.
Är jäkligt sugen på FZ11S som så många andra är.
Någon recension eller url till det kanske?

Permalänk

Ett inlägg för att fräscha upp tråden och hjälpa "Slapper" få svar på sin fråga!

Permalänk

Funderar likt Slapper att köpa en fz11s men funderar över lite småsaker. att 2 av 1 usb portar sitter på samma sida som ma har musen. sen ar jag en fråga till er som äger en sådan, låter datorn mycket? vill att den ska vara tyst och inget högt ljud från fläkt, nätaggregatet eller hårddisken.

FZ21M någon som hört nått om den ska ha Blu-Ray spelare och ett 8400M GT graffekort med 256 MB dedikerat på kortet?

Permalänk
Medlem

Såg nyss denna på Wired

Vaio VGN-FZ180E
http://www.wired.com/gadgets/pcs/magazine/test2007/lt_sony_va...

Några tankar om den?
Är den verkligen så bra (för spel) som han säger?

Permalänk
Medlem

Är 16000 kr för en begagnad VGN AR41S i nyskick och med 10 månaders garanti kvar ett bra pris? Någon som har några erfarenheter av den?

Permalänk
Medlem

Vaio FZ

har just lagt ut en recension på VAIO FZ för er som är nyfikna.

Permalänk

har en liten fråga ... AR41L ska tydligen ha bluetooth , men hur i hela hisingen får man igång den och var finns den ? ?
kan inte ens installera en annan bluetooth ...

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem

Re: Vaio FZ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monocryl
har just lagt ut en recension på VAIO FZ för er som är nyfikna.

Det skiljer ju tyvärr en hel del till det bättre och sämre vad gäller konfig mellan USA och Europa.
Eller rättare sagt vi i Europa kan inte konfigurera Sony´s bärbara.
Vi får nöja oss med att välja mellan förkonfade standardalternativ.
I Usa kan man ju välja CPU, RAM, SKÄRM och 7200rpm HDD´s.

Har dock för mig att USA ännu inte har 8600 m kort att välja som vi i Norden får om vi köper Z-modellen.

*Edit* Sedan så är det ju snack om att FZ2 modellen försvinner eller kommer att updateras, så det är därför dom dumpar priserna.