DustinHome har fått ny layout.

Permalänk

Tycker den gamla designen var bättre...

Permalänk
Dustin

Hej!

Vi håller på att optimera sidan så förhoppningsvis ska de bitar som känns sega nu gå snabbare när vi väl hittat flaskhalsarna!

Hela webben är ny från grunden så det är (tro det eller ej! ) inte bara ytan som ändrats!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Inaktiv

"Första tanken var, komplett.se? nu är jag såndär bakåtsträvare igen, men det var bättre förr..."

HÅller verkligen med, hatar när sidor byter leyouter helt och hållet, speciellt om sidan i fråga funkar bra =(

Permalänk
Medlem

Vad hände nurrå?

Nu är den nya designen borta:)

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Vad hände nurrå?

Nu är den nya designen borta:)

Nu har dom ändrat så man kommer till den gamla först, och så behöver man trycka på en banner för att komma till den nya. Tror ni att dom har fått klagomål?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Nu har dom ändrat så man kommer till den gamla först, och så behöver man trycka på en banner för att komma till den nya. Tror ni att dom har fått klagomål?:P

Nej det tror jag inte de har fått... har varit så att du fått klicka på en banner för att komma till den nya sedan de gick ut med den... tror de väntar lite med att helt byta till den nya så folk får "vant" sig lite kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Nej det tror jag inte de har fått... har varit så att du fått klicka på en banner för att komma till den nya sedan de gick ut med den... tror de väntar lite med att helt byta till den nya så folk får "vant" sig lite kanske?

I början, direkt när dom hade bytt, då kom jag in till den nya direkt. Men det är nog som du säger:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

MikaelC: Kommer ni behålla den nya menyn som den är? Jag tycker eran gamla meny var den bästa hos alla företag jag handlat hos. Man kommer åt alla undermenyer utan att behöva ladda om en enda sida, om man inte vill. Jag hoppas att ni kommer behålla det systemet istället för att man ska behöva klicka på varje undermeny även fast man vet vilken meny man ska till

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Dustin

Hej!

Intel_Power: vet ej, ska kolla!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nj^
[...]
Det som däremot saknas i den nya designen är sidan man möts av när man surfar in på den gamla designens startsida som visar en del olika rabatterade produkter för de med studentkonton.

Och den sidan är inte saknad! Jag kanske har haft otur att surfa in men när jag väl kollar på huvudprodukten (bärbar dator) så är den antingen slut i lager eller så har den utgått ur sortimentet Bra att visa den på förstasidan för studenter

T.ex. just nu
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113343

Jag gillar kategorilistningen på nya sidan. Alltså trädstrukturen till vänster. På gamla sidan måste man nästan alltid kisa med ögonen för att se rätt för det är så smått och kompakt. Sen så brukar man bli blind och leta ½ minut efter en kategori som ligger "framför ögonen".

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det är med blandade känslor man provar nya designen. Som ny användare på dustin.se var det en pärs att hitta alla prylar i trädlistan (ex. Hårddiskar är inte Datorkomponenter osv.). Att sedan byta till dustinhome.se gav en liknande upplevelse då de av någon outgrundlig anledning inte har samma trädlist där. Där kan jag lätt se en förbättring då nya användare helt klart lättare kommer hitta de produkter de söker.

När det kommer till nya designen i övrigt stör det mig att man gjort en helomvändning i designtankarna. Den gamla sidan var helt överlägsen i snabbhet och enkelhet. Alla glaseffekter gör ju att man vill spy. Tona ner er egen design och framhäv produkterna ni säljer (jmf. komplett.se som har mycket färger men inte en massa blänkande tjafs som ögonen fäster sig vid).

Permalänk
Dustin

Hej!

MAnsi: Framfört till webbavdelningen!

Alla åsikter och synpunkter är välkomna.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Funkar väl..

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Äntligen har ni övergett frames!
Älskar det jag ser (speciellt att ni har gjort sidan ajax-baserad).

Har två små klagomål dock:
1. Sidan är inte centrerad. På stora skärmar blir detta väldigt enerverande. År 2007 borde alla sidor vara centrerade.
2. Bakgrundstexturen borde fortsätta "för evigt". Med min 2560x1600 upplösning så ser jag kanten på bakgrundstexturen.

Permalänk

Verkar som om vi går bakåt i designen numer. Först kom 90-talet, och då var allt hemskt. Sedan steg snyggheten, men sedan runt 2005-2006 så stannade den upp helt, och nu går den bara nedåt. DBs hemsida är gjord av elvaåringar på sommarlov, tur nog är dustinhomes nya sida inte riktigt så hemsk, den är bara lite fulare och lite segare.

Idén att ha en skitful popup medans produkter laddar är rent vansinnigt dumt. Dels tar det knappast mer än 2-3 sekunder på sin höjd att ladda en sida (och därmed är det dumt att ö.h.t. ha en laddningsskylt), och dels vägrar den försvinna för mig. I princip blir det omöjligt för mig att surfa runt på sidan alltså, då en stor bit av mittenpartiet när jag browsar inte går att klicka på.
Jag kör Firefox 2.0.0.8 (Vad jag vet senaste Firefox 2) på windows XP. Det kommer enbart upp då jag kör Fx, i IE fungerar sidan utmärkt... Helt oacceptabelt att en modern sida inte har fullständigt Firefox-stöd år 2007, speciellt inte när det säkert är mer än 15% som använder Firefox.

Problemet uppkommer enbart när jag browsar en lista av produkter, klickar jag på en enskild produkt kommer inte skylten upp alls. Startsidan funkar bra.

Just det, jag kan inte lägga produkter i kundvagnen heller, om man är inne direkt på produktens sida. Om produkten finns i en lista däremot funkar det utmärkt. Oerhört krångligt och väldigt, väldigt dumt. Varför inte bara använda samma typ av knappar på alla sidor?

En liten grafisk bugg är också att när man klickar på att förstora en produktbild eller när man sedan ska klicka ner produktbilden så ser det ut som att sidan laddas om, vilket ser riktigt fult ut. I princip blir bakrunden vit under en kort period (under en halv sekund).

...Efter hand jag surfar på sidan hittar jag fler och fler problem.
När jag försöker logga in (knappen för "login" funkar inte heller) så blir hemsidan gråaktig, sedan går det inte att klicka någonstans.

Nej, designen är kanske inte gjord av ett gäng 11-åringar, men koden som styr sidan verkar vara det.
Jag ber om ursäkt om jag låter otrevlig, men jag blir upprörd över att ett så pass stort och seriöst företag som Dustin Home låter sig lockas av frestelsen att skapa en experimentsida. Jag vill köpa mina produkter från en återförsäljare jag vet är bra - jag vill inte vara med i ett experiment bara för att få köpa datordelar.
Kolla in elfa exempelvis, de har inte uppdaterat sin sida på ett antal år. Den är verkligen skitful (och visserligen inte allt för funktionell heller), men man kan ge sig fan på att allt är beprövat och fungerar på sidan.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Dustin

Hej!

Random-person: Minsta man kan säga är väl att design/ombyggnad väcker känslor
Den tekniska sidan däremot ska ju funka och jag vet att vi testkör sidorna med en mängd olika browsers på olika operativ för att det ska funka. Jag har vidarebefordrat det hela till webmasters så får de kolla vad som går snett.

MVh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Användartesta. Snälla.

I mitt tycke så är det för mycket gradienter o marginaler - bara jämför hur mycket av kategorimenyn (kanske mest när man befinner sig på undermenyer) man får plats med på skärmen gentemot den gamla designen.

Don't fix what's not broken.

Permalänk
Medlem

Klipper in ett mail jag precis skrev

Citat:

Hej,

Tänkte lägga en order precis, men upptäckte att knappen "Bekräfta Order" inte fungerade.
Provade att starta om webläsaren (Opera 9.23), hjälpte inte.

Ok, men då provar jag "Rapportera fel"-knappen som fanns på sidan; funkade lika dåligt där.

Visst, kanske är nån uppdatering på sidan som brutit kompatibilitet med Opera, men icket;
funkar lika dåligt (inte alls) i både IE7 och Firefox.

I och med det nya systemet så är inte detta förvånande måste jag säga, tycker hela den nya
sidan är _förfärlig_ rent ut sagt, tyvärr.
Det är mycket långsammare att hoppa mellan olika kategorier och alla försök till att göra
sidan "modern" med massa javascript/ajax/etc är ju bara irriterande. Ta den större produkt-
bilden t.ex., man får ingen respons om den håller på att laddas eller dylikt och att få tag på
URL till den är omständigt och funkar inte ens i Opera.

Ni är by far den bästa butiken jag vet, grym service och sidan har alltid, tills den nya designen
infördes, varit absolut bäst; lätt navigerad, bra med information och så vidare.

Det vore guld om ni kunde ge ett alternativ att återgå till den gamla sidan, det borde väl fungera?
Just när den nya sidan kom fanns ju båda sidorna parallellt, varför inte ha så nu också?

Det var allt, synd att det inte blev nån order, vet inte när jag kan beställa imorgon (Senare idag,
Onsdag) eller om jag ens kan beställa då.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Måste vara något annat fel För jag har Firefox 2.0.0.11 och jag kan lägga order hur bra som helst hos Dustin Home

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
Klipper in ett mail jag precis skrev

Jag började och läsa, och tänkte wtf har det här med layouten att göra? Sen läste jag klart:)
Tråkigt hur som helst, men det fixar nog DH snart.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Dustin

Hej!

phreak: det var ett webbcluster som bråkade, ska vara fixat nu hoppas jag. Designfrågorna går vidare till webmaster!

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Påminner om kompletts sida om man bortser från färgschemat

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.