Permalänk
Medlem

Ni med Vista X64..

Ni med 64-bitar Vista...

Hur tycker ni att det fungerar med program och så? Finns "alla program som man behöver" tillgängligt till Vista X64?

Måste veta då jag ska skaffa 4GB i RAM till min dator...

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk

Hade samma fråga som dig innan jag testade. Allt jag har testat som jag använder dagligen fungerar som det ska. Har dock haft problem med vissa klockningsprog men inget annat. Kör på säger jag bara.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Med risk för att verka urdum, men kommer t.ex. Flash MX 6.0 att fungera till x64? Eller måste alla program vara strikt optimerade för OSet? Hur är det med Photoshop CS2?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

har inga problem med mina program som jag körde i xp.
Alla programen fungerar felfritt (enligt mig) på home premium x64

h0psi: läs din tråd. har svarat där =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Har kört med Vista Ultimate x64 ett tag nu och det fungerar utmärkt med dom program jag använder. Det ända som krånglade var installationen av min canon skrivare, men det fanns nya drivare på canons hemsida att ladda hem och så var det löst.

Kommer inte gå tillbaka till XP igen.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Vista X64 fungerar finfint så länge man kör med tillräckligt nya program och drivrutiner. Är helnöjd med vista x64 och den enda anledning till att jag dual bootar med xp 32bitars är att kunna testa mitt exjobb mot en lite äldre version av matlab.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Kör Vista Home Premium 64.(4 gig RAM)
Har inte haft problem med något program alls. Allt funkar fint fint för mig,

Men däremot, har stora problem med tv-kort,

Jag har provat med 2 olika tv-kort utan att lyckas får de att fungera under vista 64. (Från Pinnacle)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Jag har provat med 2 olika tv-kort utan att lyckas får de att fungera under vista 64. (Från Pinnacle)

Lösningen är enkel, använd något kort från ett annat märke. Använder själv ett leadtek winfast dtv1000t och det fungerar hur fint som helst i vista x64

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Lösningen är enkel, använd något kort från ett annat märke. Använder själv ett leadtek winfast dtv1000t och det fungerar hur fint som helst i vista x64

H@mp@n Förlåt att jag lånar din tråd, men jag bara måste ställa frågan till heande:

Heande:

Såg på priset, det var inte alls så farligt, nu är jag sugen på att köpa kortet.

Kan du vara snäll och svara på två frågor:
1-Är du näjd med bilden??
2- Funkar kortet under Windows Media Center??

tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Kan du vara snäll och svara på två frågor:
1-Är du nöjd med bilden??
2- Funkar kortet under Windows Media Center??

1) Bilden är bra, tror knappast att den kan vara så mycket bättre hos vanlig lågupplöst digital tv.
2) Ingen aning, har inte Windows media center.

Den enda nackdelen är att man ibland får uppfattningen att ljudet kan bli lite osynkat när man spelar in men det kan ju lika gärna vara utsändningarnas fel.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Det mesta fungerar av program med några få undantag med tanke på office, nero och noen andre program som brukes daglig. Spel funkar som regel bra.
Får inte brukt rivatuner men kanske det kommer noe snart som gör det.

Riktigt nöjd är jag inte men ångrar inte att jag bytade ut XP, vista jobbar på något vis snabbare än xp ibland. Detta specielt IE och surfing.

Menar att Vista är stabilt, har fått flera anpassade drivare. Använde själv xp och vista samtidigt men på min pc funkar det fint och utan problem.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäng olika program både stora och små. Som någon ovan säger så är det inga prob så länge man har hyffsat nya program, dvs program som är 32bitar. Nej man behöver inte ha program som är optimerade för 64bitar.

För mej var det så att om ett program inte fungerade så var det bara att ladda ner en uppdatering eller byta till en nyare version.

Att hitta alla program man "behöver" i 64bitar är däremot lite svårare..
tex finns inte Flashplayer till 64bitars InternetExplorer (inte senast jag provade).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Vista X64 fungerar finfint så länge man kör med tillräckligt nya program och drivrutiner. Är helnöjd med vista x64 och den enda anledning till att jag dual bootar med xp 32bitars är att kunna testa mitt exjobb mot en lite äldre version av matlab.

Varför inte köra en vrituellinstans om du bara vill få Matlab att fungera?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Varför inte köra en vrituellinstans om du bara vill få Matlab att fungera?!

Jag testade detta först men det gick så himla segt. Det jag sysslar med i matlab dröjer ganska lång tid att räkna genom även i ett icke virtuellt system.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Jag kör: Microsoft Windows Vista Ultimate x64 swe och jag tycker det funkar bra! Dom program och spel kah använder fungerar bra, dock med lite sämre fps. De tar lite mer än 1gb ram men de får man ta för ett nytt os.
Älskar start menyn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy

tex finns inte Flashplayer till 64bitars InternetExplorer (inte senast jag provade).

Dom håller på utveckla flash för IE x64 bara så du vet

men men får nöja mig me IE x32 så länge =(

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |