World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

bra att du inte vill till misery och speciellt Outland, vi har köer för att logga in nu då det är dags att raida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmo189
bra att du inte vill till misery och speciellt Outland, vi har köer för att logga in nu då det är dags att raida

Burning Legion har också fått tillbaka köerna nu under "prime time" spel tider.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ska byta server, letar en server mkt mkt engelska eller svenska folk typ. Vill dock inte köra i Misery's battlegroup helst, kollar på Blackout's battlegroup just nu.

Om du lirar alliance är du varmt välkommen till Al'akir, där jag spelar. en väldigt stark realm med många bra guilds. vi är även ökända som stenhårda smiskare i pvp
Och engelska o svenska spelare finns det, hittar svenskar rätt ofta när jag är inne.

dock är hordesidan överfull av folk.. bara att fråga på forumet där, alla kommer sjasa iväg dig som horde.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Tilläggas bör att om du står och bankar på en björn med 25000 i armor så kommer dina 1900 armorpen. bara att ge någon procent ökad skada. Så armorpen. ger bäst resultat på targets med låg armor ( dvs. cloth users och till viss del leather).

I pve sammanhang får du räkna in faktorer som sunder armor och fairyfire/CoR. Då olika bossar har olika basearmor kan dessa debuffs tillsammans i vissa fall reducera armorn till noll. Och då blir armorpen. värdelös.

Det stod redan i min post, vi diskuterade PVP.

Desto lägre base-armor på ditt target, desto bättre skalar armorpenetration då armor är dimished.

mvh

PS, Haziza : Mazrigos Eu-PVP spelar jag på, battlegroup är reckoning och det finns en bunt bra lag där, arene såklart. Köerna till bg's är väldigt korta på prime-time, men AV kan du spela 3-4 på natten utan problem, lite svårare med AB/WSG/EOTS dock.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ska byta server, letar en server mkt mkt engelska eller svenska folk typ. Vill dock inte köra i Misery's battlegroup helst, kollar på Blackout's battlegroup just nu.

Vad är det för fel på Misery? tycker det är trevligt folk o tror itne du hittar trevligare/otrevligare på någon annan battlegroup.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det stod redan i min post, vi diskuterade PVP.

Desto lägre base-armor på ditt target, desto bättre skalar armorpenetration då armor är dimished.

mvh

PS, Haziza : Mazrigos Eu-PVP spelar jag på, battlegroup är reckoning och det finns en bunt bra lag där, arene såklart. Köerna till bg's är väldigt korta på prime-time, men AV kan du spela 3-4 på natten utan problem, lite svårare med AB/WSG/EOTS dock.

Har aldrig sett sådana stats på gear?

Tycker ni jag ska använda gladiator mace eller byta tillbaks till sword?
Mace känns mycket segare och tråkigare. Sedan känns det som den gör sämre dmg :S

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Har aldrig sett sådana stats på gear?

Tycker ni jag ska använda gladiator mace eller byta tillbaks till sword?
Mace känns mycket segare och tråkigare. Sedan känns det som den gör sämre dmg :S

http://www.wowhead.com/?items&filter=cr=114:110;crs=1:1;crv=0...

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Har fortfarande problem med att ändra vapen eller inte :S

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar köra 2H yxa mer än DW som shaman
Springer runt och crittar 6-7k om jag har tur
behöver bättre armor då jag fortfarande har massa gröna/blåa :S

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Måste säga att jag gillar köra 2H yxa mer än DW som shaman
Springer runt och crittar 6-7k om jag har tur
behöver bättre armor då jag fortfarande har massa gröna/blåa :S

Du crittar för 7000 med din 2h yxa, som shaman, med gröna/blåa items?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Du crittar för 7000 med din 2h yxa, som shaman, med gröna/blåa items?

Hans yxa är Superaxe of the Bjärv. ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Du crittar för 7000 med din 2h yxa, som shaman, med gröna/blåa items?

nej nej nej
har 4 S1 delar, 1x S3, men belt, neck, finger, trinkets feet etc är gröna/blåa ^^
kör med Gladiators Decapacitator(stava?) med Executioner <3

EDIT:
att tillägga är väl att dom inte har så bra gear, men det borde ni listat ut själva ^^
resilience ftl :<<<

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Måste säga att jag gillar köra 2H yxa mer än DW som shaman
Springer runt och crittar 6-7k om jag har tur
behöver bättre armor då jag fortfarande har massa gröna/blåa :S

7k crits alltså? Det betyder att jag, raidbuffad, skulle ha 3k hp kvar. Nu har jag inte absurt mycket hp, men 7k, på en shaman? Warlock, visst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ska byta server, letar en server mkt mkt engelska eller svenska folk typ. Vill dock inte köra i Misery's battlegroup helst, kollar på Blackout's battlegroup just nu.

Agamaggan - PvP
Aggramar - Normal
Al'Akir - PvP
Arathor - Normal
Aszune - Normal
Azjol-Nerub - Normal
Bladefist – PvP
Bloodhoof - Normal
Bloodscalp - PvP
Burning Blade - PvP
Doomhammer - Normal
Draenor - Normal
Dragonblight - Normal
Emerald Dream - Normal
Sunstrider - PvP
Twilight's Hammer - PvP
Warsong - PvP
Zenedar - PvP

Någon av dessa PVP server som har mkt engelska och svenskt folk, kan även tänka mig andra server kräver dock att de är snabb AV/WSG/AB arena köer.

kom inte te bloodscalp om du vill ha engelskt och svenskt folk bara en massa ungrare här som inte fattar ngt

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
kom inte te bloodscalp om du vill ha engelskt och svenskt folk bara en massa ungrare här som inte fattar ngt

Mwahaha, bloodscalp har inte förändrats något under de 2 åren som gått sedan jag transferrade därifrån då.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
nej nej nej
har 4 S1 delar, 1x S3, men belt, neck, finger, trinkets feet etc är gröna/blåa ^^
kör med Gladiators Decapacitator(stava?) med Executioner <3

EDIT:
att tillägga är väl att dom inte har så bra gear, men det borde ni listat ut själva ^^
resilience ftl :<<<

Ok, exakt vem försöker du lura? Folk som skriver och läser här är inte idioter. Du cittar INTE för 7000 med din shaman med medioker gear.
Förstår du inte hur orealistikt det låter? Jag som precis dingat 70 med min senaste rogue skulle alltså bli dödad med ett slag från din shaman?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Ok, exakt vem försöker du lura? Folk som skriver och läser här är inte idioter. Du cittar INTE för 7000 med din shaman med medioker gear.
Förstår du inte hur orealistikt det låter? Jag som precis dingat 70 med min senaste rogue skulle alltså bli dödad med ett slag från din shaman?

ta detta exempel:

1977 vit crit, 2088 och 1958, WF crits, och jag sa 6-7k dvs där emellan.
max som jag crittat är 2500+
och det är äckligt lite med tanke på vad andra shamaner jag sett spottat ur sig

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Nu har jag inte superbra koll (inte spelat på ett halvår) men 6k höga windfury trippelcrits låter väl iofs inte osannolikt med den gearen, iaf inte på cloth utan resilience.

Annars har man ju hört en och annan rolig vals när man lirat wow. En av dom bättre måste varit när en 67 shaman påstod att han crittade 12k på en lvl 70 Eller en ~40 warrior som sa att han crittade 1.2k vit med 1h.

Man kunde ju bara skratta i båda fallen, dom kunde lika gärna sagt att dom one-shottade illidan med sin lvl 1 rogue, hade inte varit mindre sannolikt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
ta detta exempel:

1977 vit crit, 2088 och 1958, WF crits, och jag sa 6-7k dvs där emellan.
max som jag crittat är 2500+
och det är äckligt lite med tanke på vad andra shamaner jag sett spottat ur sig

Ah, men det är ju tre träffar, du kan ju inte räkna ihop dem som EN träff Det där är mycket troligare. Då kan jag ju säga att mina multi-shots har gjort 7k skada också, men på tre olika targets. Så kan man ju inte räkna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
ta detta exempel:

1977 vit crit, 2088 och 1958, WF crits, och jag sa 6-7k dvs där emellan.
max som jag crittat är 2500+
och det är äckligt lite med tanke på vad andra shamaner jag sett spottat ur sig

Då kan du väl säga att du menar WF-crits... Tror många antog att du drog 6-7k vit crit, eftersom att du är shaman...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Jag tycker väl det är rätt självklart att man man som 2h melee-shammy generellt sett syftar på wf-crittar när man pratar om sina crits

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
ta detta exempel:

1977 vit crit, 2088 och 1958, WF crits, och jag sa 6-7k dvs där emellan.
max som jag crittat är 2500+
och det är äckligt lite med tanke på vad andra shamaner jag sett spottat ur sig

Du är ju helt otrolig.
Du räknar dina crittar genom att lägga ihop skadan på flera slag?

Bara lägg ner, ditt försök att vara häftig misslyckades.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygplan
Du är ju helt otrolig.
Du räknar dina crittar genom att lägga ihop skadan på flera slag?

Bara lägg ner, ditt försök att vara häftig misslyckades.

Öh... ditt försök att vara otrevlig mot killen lyckades. gz... Vafan skulle det vara för konstigt med att räkna ihop alla slagen i en wf? Dessutom tror jag inte han försökte vara häftig, utan tyckte bara det var roligt att kunna göra 7k instantdmg.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Man räknar ju inte ihop sweeping strikes + whirlwind som warrior ju, då kan man inte räkna WF som shaman

Permalänk
Medlem

Haha. En crit är en sk. "critical strike" inte flera, alltså inte critical strikeS
När man pratar om en WF crit menar man givetvis vad en av de tre extraattackerna crittar på, att räkna ihop alla tre är högst oortodoxt men uppenbarligen, mycket möjligt
Nämnas bör är att chansen för en sån här trippel-WF-crit hamnar på cirkus 0.3 % om man antar att spelaren i fråga har 25 % critchans.

Det är det som är så jävla roligt med shaman pvp också. Så löjligt chansbetonat så jag vet inte vad. Fö. är en tvåhandare väldigt sällan ett bättre val än två tillhyggen, undantaget skulle kunna vara clothies utan resilience.

Permalänk
Avstängd

Hallå, gör gladiator 2h macen sämre dmg än gladiator 2h svärdet?? För jag har bytt från svärdet till macen och känns som jag gör mkt sämre på vandliga slag och crits!!!

jag kan inte få byta ut det mot honor, för att jag gjort det 1 gång förut, fast andra får, har frågat gm 2 gånger
Tycker detta är dåligt av Blizzard!

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

har du maxat din mace skill =P ?

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Hallå, gör gladiator 2h macen sämre dmg än gladiator 2h svärdet?? För jag har bytt från svärdet till macen och känns som jag gör mkt sämre på vandliga slag och crits!!!

jag kan inte få byta ut det mot honor, för att jag gjort det 1 gång förut, fast andra får, har frågat gm 2 gånger
Tycker detta är dåligt av Blizzard!

Så för att du inte får göra ett återköp av något, bara för att du blev missnöjd, är det dåligt av blizz?
Med ditt resonemang så skulle jag alltså kunna hävda att jag vill lämna in alla mina gamla lvl 60 honorsaker, och få ut nypris på dessa? De är ju faktiskt inte ens lika bra som grönt gear!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clayter
Så för att du inte får göra ett återköp av något, bara för att du blev missnöjd, är det dåligt av blizz?
Med ditt resonemang så skulle jag alltså kunna hävda att jag vill lämna in alla mina gamla lvl 60 honorsaker, och få ut nypris på dessa? De är ju faktiskt inte ens lika bra som grönt gear!

Nej för jag köpte fel och trodde inte att mace skulle göra sämre dmg än sword med samma stats? Det verkar ju buggat! Vad spelar det för roll om man får tillbaks honor och de deletar vapnet 2 gånger?
2 vapen med samma stats ska ju göra samma dmg och man har lika i skill.

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Medlem

Mer sannolikt är väl att din karaktärs stats differerade mellan de olika testtillfälena.