Permalänk
Medlem

systemkrav film

undrar vad systemkraven är för att se på olka sorters fílm som typ avi,xvid m.m ?

min dator har 300mhz 256 ram 64 grafikminne och en del filmer funkar men en del funkar inte alls .. det kommer en bild sen går det en stund sen kommer det en annan bild så typ.

Permalänk

Min gamla dator hade en Celeron 1GHz, 192MB ram och nåt integrarat skit grafik. Den klarade filmer i 1024*768 i fullscreen men i 1280*1024 lagga det.

Permalänk
Medlem

Re: systemkrav film

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kx_mr
undrar vad systemkraven är för att se på olka sorters fílm som typ avi,xvid m.m ?

min dator har 300mhz 256 ram 64 grafikminne och en del filmer funkar men en del funkar inte alls .. det kommer en bild sen går det en stund sen kommer det en annan bild så typ.

300 mhz är nog i minsta laget, vanliga mpeg och mpeg2 filmer bör nog funka, men inte divx, xvid m.m.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Näej, du bör väl ha en P4 eller en Athlon XP för att klara det mesta utan alltför stor irritation. Om du vill se på Bluerayfilmer eller olika högkvalitetsformat som matroska med upplösningar på 1920*1080 hoppar kraven upp betydligt.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"