Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Det kommer komma ett D3, frågan är bara när. För om det nu emot förmodan inte skulle komma så förlorar Blizzard en enorm storsäljare. Tänk på alla fans till spelet. D3 är en guldgruva som bara ligger å väntar att få släppas lös. Å Blizzard har la inte sviket oss än? SC2 kom ju.

Hmm, kom o tänka på en sak nu när du uttryckte det så.
WoW är ju deras guldgruva, så rent ekonomiskt borde det bästa väl va att släppa D3 när WoW inte längre drar in lika mycket pengar. För släpper dom det nu så tar de nog många spelare från Wow.
SC2 kostar ingen månadskostnad va?

Permalänk
Medlem

åhh vad roligt det skulle vara!

längtar som tusan! men lär ju dröja några år, men tror som många andra att det kommer!

SC2 visst jag knappt om och nu är dom i princip klara med det så

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
go trådlyft...
Men man hoppas att blizzard knåpar på det för dom tidigare spelen var grymma

Tack! Diablo III är ett spel värt att väcka trådar som ligger i koma

Permalänk

Är Mythos ett online rpg?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Är Mythos ett online rpg?

Lite fel tråd va?

Permalänk
Medlem

Väntat på diablo 3 i snart 6 år, kommer aldrig sluta vänta. Jag vet till 100% att det kommer komma till slut, innan 2011 har vi det i handen.

Permalänk
Medlem

Det finns två saker som gör livet värt att leva!

Att man kan vänta på att Diablo3 kommer, och att lost ska börja igen

Permalänk
Medlem

känns bra o veta att det inte bara är jag som är fast i diablo träsket
1an var bra på sitt sätt men 2an var brutalt mkt större svårare o greppa men bättre när man väl kom in i det...

tråkit att dem inte släppte något mer än LOD

3an hoppas jag vi slipper som mmorpg/hack and slash utan blir som de gammmla hederliga

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som faktiskt gärna skulle se en MMORPG-variant istället för som de tidigare spelen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Är det bara jag som faktiskt gärna skulle se en MMORPG-variant istället för som de tidigare spelen?

Ja. Blasphemer!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

nää förtusan, finns för mycket mmorpg som kostar för mycket pengar, sen måste man spela dom så mycket att man inte får tid för något annat

Diablo kunde man spela när man kände för det (SP) och bara njuta av det eviga musklickandet och nya items

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Förresten, jag kan inte komma på något annat spel som jag verkligen tyckt vara roligt för det är upprepande.
Jag har spelat det flitigt sen det kom ut, tog ett par års paus, men är nu tillbaks och jag tycker FORTFARANDE att det är skitkul att köra 300+ baalruns om dagen för att dinga den magiska 99-gränsen.
För att inte tala om att köra otaliga pindleruns, mephistoruns eller andarielruns <3.

Diablo 2, ett av de mest upprepande spelen, men ack så bra ändå!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Förresten, jag kan inte komma på något annat spel som jag verkligen tyckt vara roligt för det är upprepande.
Jag har spelat det flitigt sen det kom ut, tog ett par års paus, men är nu tillbaks och jag tycker FORTFARANDE att det är skitkul att köra 300+ baalruns om dagen för att dinga den magiska 99-gränsen.
För att inte tala om att köra otaliga pindleruns, mephistoruns eller andarielruns <3.

Diablo 2, ett av de mest upprepande spelen, men ack så bra ändå!

Helt sant. Jag föredrar faktiskt Diablo 2s simpla speedlevlingsystem över till exempel WoW där man har flera tiotals instanser att välja mellan. Mycket roligare att veta exakt vart man ska vara för att levla snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Är det bara jag som faktiskt gärna skulle se en MMORPG-variant istället för som de tidigare spelen?

haha, vore nåt. Kuta runt med kanske 20 pers o möta säg en 500 fiender som alla bara mejar ner. Skulle ju fasen bli kaos. Precis som jag vill ha det

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tror inte det skulle funka. Det finns 2 vägar de kan gå då, antingen göra alla fiender klena för att kunna ha kvar "slakt"-känslan i D2, eller slänga in healers, tanks och whatnot för att kunna ha starkare fiender.

(detta enbart för att blizzard vet hur man ska göra ett mmo (göra det så att t.o.m 7-åringar kan spela sig igenom allting)).
Sätter du en liten fjortis bakom ratten till D2 så ska du nog se att han blir mosad av allt och alla ganska fort.

Och ja, jag är otroligt "biased" till D2 och tvärt emot WoW, så det behövs inte sägas

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

tror det är enkelheten i D2 jag gillar, man behöver itne sätta sig in i det lika mycket som tex WOW...

välj gubbe, prata med en tant, få en quest, slakta folk, köpa sälja saker, slakta folk, köpa sälja saker, slakta folk, slakta en boss, prata med en tant, få en ny quest

osv osv osv

det enda nya som behöver göras är items,gubbar,miljöer! grym idé som kommer funkar hur länge som helst, jag behöver ingen story, har inte brytt mig om D2:s story heller

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Inaktiv

Ingen story? Hur kul blir det?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 som MMORPG skulle kunna bli bra, om de verkligen finputsade det. Jag tror inte på att det skulle lyckas om de gör som de gjorde med WoW. Dvs, släpptes ut, och alla patcher som har kommit i flera år framöver har varit saker man förväntade skulle finnas i retail. Med det sagt så menar jag inte att WoW inte har varit en framgång. Finns ju ingen som kan förneka att det är en best seller trots allt.

Men nu när saker som Warhammer Online (som jag PERSONLIGEN inte är intresserad av), Age of Conan, och det omtalade spelet Darkfall Online eller vad det heter kommer, så finns det en helt annan konkurrens på marknaden. Konkurrens är ju dock väldigt bra.

Folk är inte lika främmande för MMO:s längre, som det var förr åtminstone. Finns självklart fortfarande dom som är emot det konceptet, och jag får väl säga att jag förstår dom på sätt och vis.

Men fortfarande är jag lite skeptisk till den tanken, då Diablo hittills gjort sig bäst som ett vanligt hack n' slash, med hyffsat bra mp-stöd. Tycker man borde kunna utveckla vanliga multiplayer lite mer, utan att sikta på "MMO". Lite fler spelare på samma server, dock inte för många. Lätt att skapa egna servers, med snällt balanssystem och flera klasser. En viktig utveckling, som jag måste säga Age of Conan verkar ha uppfattat och satsar på, är att slopa stereotyperna. En healer ska inte behöva stirra sig blind på party frames, utan kunna vara med och delta i striderna på ett mer angenämt sett. En tank ska inte behöva stå och oroa sig för att tappa aggro osv, utan mer flexibiltet! Sånt uppskattar jag.

Fast jag halkar lite halvt in på annat område, då Diablo aldrig haft såna olika klassers uppsättningar. Alla har kört de dom själva velat, och det har gått bra ändå. Men det hade varit lite coolt ändå om det krävdes något mer tänkande och konstruktivitet (finns det ett sånt ord?) än att enbart stå och ösa på. Balansen på alla dess punkter är vad jag förstår otroligt viktig. Slut på nattmössepratet. Vad som än blir utav Diablo 3 tror jag kan bli mycket intressant.

En sak jag tänkt på dock, är att när WoW till slut dör ut, så kommer det med största sannorlikhet inte dröja förrän Blizzard kommer med ett nytt MMO. Om det blir Diablo 3 låter jag defintivt vara osagt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de blir fler lr mindre wow-spelare i världen ? För wow är väl idag de största online spelet med flest spelare? wow kommer leva många många år till. det är ju typ, oo vilket bra sköld, de måste jag ha, sen fortsätter man, så hittar man ett svärd o fortsätter o blir sporrad genom att hitta bättre saker hela tiden,

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

saknar D1´s grafik i D2, lite härligare stämning i liret tyckte jag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blizzard har ju lite att leva upp till, tycker att klonerna som kommit nu tex titan quest inte är i närheten lika bra som Diablo 2 var. Så när dom ska göra Diablo 3 så lär dom få kämpa för att leva upp till ens förväntningar. Själv hoppas jag på en lite mix mellan WoW och Diablo 2, att man rör sig osv som i WoW men att man mosar fiender som Diablo 2. Och att dom piffar upp grafiken utav bara h***, för WoW idag är ju brutalt fult tycker jag.

Se om dom får lite mer fart nu när dom är uppköpta också. Jag hoppas verkligen på att det kommer snart, vill inte vänta alltför länge. Age of Conan får ta över mitt sug efter Diablo 3 så länge när det kommer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Blizzard har ju lite att leva upp till, tycker att klonerna som kommit nu tex titan quest inte är i närheten lika bra som Diablo 2 var. Så när dom ska göra Diablo 3 så lär dom få kämpa för att leva upp till ens förväntningar. Själv hoppas jag på en lite mix mellan WoW och Diablo 2, att man rör sig osv som i WoW men att man mosar fiender som Diablo 2. Och att dom piffar upp grafiken utav bara h***, för WoW idag är ju brutalt fult tycker jag.

Se om dom får lite mer fart nu när dom är uppköpta också. Jag hoppas verkligen på att det kommer snart, vill inte vänta alltför länge. Age of Conan får ta över mitt sug efter Diablo 3 så länge när det kommer.

är blizzard uppköpt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=28329

Nytt MMO från Blizzard. D3 kanske trots allt blir som en blandning av D2 och WoW. Jag tror (och hoppas) att nyheten handlar om D3 och blir det ett MMO så är jag försiktigt possitiv. I vilket fall som helst är det banne mig på tiden att vi får ett nytt Diablo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=28329

Nytt MMO från Blizzard. D3 kanske trots allt blir som en blandning av D2 och WoW. Jag tror (och hoppas) att nyheten handlar om D3 och blir det ett MMO så är jag försiktigt possitiv. I vilket fall som helst är det banne mig på tiden att vi får ett nytt Diablo.

På tiden ja. Om det inte är något helt nytt så tror och hoppas jag det är diablo III

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte det är Diablo 3. Diablo ska inte vara MMO, Gillar inte konceptet att man betalar månadsvis, blir sjukt dyrt, man måste spela hela tiden för att man ska känna att det är värt det, sen om dom inte gör MMO av det så behöver dom bara inrikta sig på själva spelet så att säga (om ni fattar)

Nä hoppas D3 blir som dom två föregångarna, ett bra Singleplayer lir!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

MMO eller inte, vill ha D3 nu iaf Sen är det inte så dyrt att pröjsa 100 kr i månaden för ett MMO spel om man arbetar eller går i skolan och få 1050 kr i månaden. Får man dock inte in några pengar så är det väl en annan femma.

Permalänk
Medlem

Tror faktist folk skulle dissa d3 mer om man måste betala för varje månad.

Sen ska dom fortsätta med samma vinkel annars inget d3 för mig :/

(om det nu kommer^^)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Nej, en hundralapp i månaden för så mycket nöje är verkligen inte dyrt jämfört med vad allt annat kostar. Jag har föresten för mig att jag läste på blizzards forum att de kommer att göra MMO av alla deras tre huvudspel, Diablo, Starcraft och Warcraft (WoW). Och iom att de redan arbetar på SC2 så kan det egentligen bara vara Diablo 3 de syftar på eller möjligen något nytt. Men jag är faktiskt ganska säker på att det handlar om Diablo 3.

Permalänk
Medlem

Jävligt gött isf. Minns när jag och kompisen började snacka/längta efter D3 runt 2000-2001 efter jag såg flera bilder ifrån vad som tydligen var Diablo 3 innan de la ner det om jag minns rätt. Vilket fall så var de från Diablo 3. Såg man jävligt tydligt. Vill börja råspela ett MMO då ja aldrig gjort det, finns inget idag som lockar. Så blir att vänta på D3.