World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aced
lackar på de ruttna rogue questet som gör att man får någon debuff på sig så att man inte kan använda stealth i 7 dagar...

Räknas som poison och kan därför dispellas av en paladin eller druid

Permalänk
Medlem

sweet, fick just questet till min epic pala mount gjort åt min Belf, snygg som fan

Permalänk

Går det inte längre att pausa sitt konto, dvs om man åker iväg eller inte kan spela på ett tag?

Permalänk
Medlem

Man har aldrig kunnat förhindra att speltid som redan är betald tickar iväg, om det är det du menar.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Man har aldrig kunnat förhindra att speltid som redan är betald tickar iväg, om det är det du menar.

Det har gått att frysa sitt account en gång i tiden, vet ej hur länge sen det var dock.

Finns alltså inte längre?

Permalänk
Medlem

Ditt account går över till frozen när din speltid har gått ut, men man har så vitt jag vet aldrig kunnat manuellt göra det.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Ditt account går över till frozen när din speltid har gått ut, men man har så vitt jag vet aldrig kunnat manuellt göra det.

Man kunde frysa sitt konto om man skulle vara borta en längre tid för att slippa betala eller förlora speltid på ett prepay eller via kreditkort som fortfarande gällde.
Eller har jag drömt allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Man kunde frysa sitt konto om man skulle vara borta en längre tid för att slippa betala eller förlora speltid på ett prepay eller via kreditkort som fortfarande gällde.
Eller har jag drömt allt?

Jepp det har du, dax att vakna

Permalänk
Medlem

Det enda som går att göra är att avbryta automatisk betalning via kreditkort...
Går inte "pausa" speltid och har aldrig gått!

Borde införa att det funkar, med visa restriktioner då. Så att man inte kan gå in och avbryta för över natten bara etc. Utan "pausar" man så kommer det inte gå avbryta det på 10 dagar eller något sådant.
För la till ett gamecard för 2 veckor sen, och nu innan jul kommer jag åka bort 3 veckor. Så nästan en månads speltid kommer wasteas...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Illidan nere på Deathwing, för första gången.

Servern är verkligen död, undra om man ska transfera någonstans =/

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Illidan nere på Deathwing, för första gången.

Servern är verkligen död, undra om man ska transfera någonstans =/

Grattis

do it, är du inte nöjd med hur det är på servern så är det ju självklart att du ska flytta.. varför betala pengar om du inte har kul?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Deathwing är väl ungefär som alliance på twisting nether då. Fick alliance first på illidan i söndags medans 5 hordeguilder redan dödat honom, varav 3 guilder för flera månader sen.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Inaktiv

Är wowet nere idag eller det är min ISP som spärrat DET också!?

Permalänk
Medlem

Kan inte connecta till wow alls, surt! ..

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Är wowet nere idag eller det är min ISP som spärrat DET också!?

Det lär ju knappast vara din ISP som blockerar det. varför skulle dem göra det?

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Kan inte connecta till wow alls, surt! ..

Samma här. när jag tracertar wow så stannar den nånstans vid en av telias routrar. Förmodligen de som har problem.

Johii: Dom blockerar allt annat, Steam etc. Kan inte ens koppla upp till en ventriloserver.

Permalänk
Medlem

Hm, kan inte connecta till wow alls heller, någon som vet om det går göra något åt saken?

Permalänk
Medlem

Kan nog bara vänta. Funkade för ett par timmar sen. Deras forum verkar väldigt segt just nu så troligen har alla wow spelare samma problem

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Inaktiv

Fastnar på Authenticating nu. Framsteg iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Samma här. när jag tracertar wow så stannar den nånstans vid en av telias routrar. Förmodligen de som har problem.

Johii: Dom blockerar allt annat, Steam etc. Kan inte ens koppla upp till en ventriloserver.

Vafan har du för isp och hur kan du gå med på det?

Permalänk
Medlem

Åker på DC med min bank/ahgubbe.

Hittat denna tråd på WoWeurope DC from server och som vanligt är Blizzard inte speciellt snabba med vare sig svar eller hjälp.

Folk testar det som blizz uppmanar att göra och sen när det inte fungerar så blir det tystnad. Självklart kollar de upp felet men det skulle vara kul med info i tråden om vad som händer.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hur mycket Hit rating ska en fury warrior ha? Jag är uppe i 129 och missar fortfarande en del :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Huvudsaken är väl att du har åtminstone 100 hit plus precision (totalt ~9% hit), så att du inte missar dina abilities. Vad man sedan ska sikta på är väl lite av en preferens, men normalt brukar man i slutändan sikta på omkring 200 hit så man får stadigt med rage. Det är dock något som kommer med gear, personligen skulle jag t.ex. aldrig gemma hit om jag redan har 140-150 hit utan enbart köra på strength och crit.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Hur ska man speca om man e hunter som Pvp:ar mest bg men endel arena. i 2v2 och 3v3?

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Hur ska man speca om man e hunter som Pvp:ar mest bg men endel arena. i 2v2 och 3v3?

Beast Mastery eller Marksmanship med typ 3-6 points i survival.

Kör du BM så kör ända ner till botten av trädet, samma med MM.

Marksmanship - Det är en variant. Du kan ju lägga mer poäng i MM om du känner att du inte vill vara så pass beroende av ditt pet.

Beast Mastery - En variant av BM för PvP.

Det är alltid bra att få med de utility spells som är unika för trädet. I BMs fall är det The Beast Within och Intimidation. I MM är det Scatter Shot och Silencing Shot.

I PvP är det ju burst damage och survivability som rockar. Så de talents som ger dig mer mana eller bonus för din intellect är ju inte så högt prioriterade eftersom du hellre samlar på dig attack power, agility och stamina. Och Serpent's Swiftness är trevlig mot casters. Kombinera den med Cobra Reflexes så har en caster utan sköld ett rätt stort problem med dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Beast Mastery eller Marksmanship med typ 3-6 points i survival.

Kör du BM så kör ända ner till botten av trädet, samma med MM.

Marksmanship - Det är en variant. Du kan ju lägga mer poäng i MM om du känner att du inte vill vara så pass beroende av ditt pet.

Beast Mastery - En variant av BM för PvP.

Det är alltid bra att få med de utility spells som är unika för trädet. I BMs fall är det The Beast Within och Intimidation. I MM är det Scatter Shot och Silencing Shot.

I PvP är det ju burst damage och survivability som rockar. Så de talents som ger dig mer mana eller bonus för din intellect är ju inte så högt prioriterade eftersom du hellre samlar på dig attack power, agility och stamina. Och Serpent's Swiftness är trevlig mot casters. Kombinera den med Cobra Reflexes så har en caster utan sköld ett rätt stort problem med dig.

Dina länkar funkar tyvärr inte, testa med www.wowhead.com istället

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

började precis spela wow igen, körde en priest som innan. Har hört att många är shadow i raider stämmer detta? någon som har en bra förklaring till varför isåfall

MVH

Permalänk
Medlem

Deras damage ger mana och hp till sitt party. Särskilt manan är väldigt behövd i mana-intensiva fighter.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Dom kan göra bra dmg, deras debuffs ökar warlocks dmg.
Sen som paladin så älskar jag att ha shadow präst i min grupp, man får aldrig slut på mana då.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Plus att holy präster är sämre än paladiner och shamaner på healing.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop