Permalänk
Medlem

Säljråd, P3 och celeron

Hej

Har 2-3 st datorer som bara står och samlar damm. Har nu äntligen beslutat mig för att sälja dem.

1:
Celeron 800mhz, inbyggd grafik, 4 gb hdd, står utan nätverkskort och minnen.

2 och 3:
Intel P II, 233 mhz, inbyggd grafik, 256mb minne, 4gb hdd i båda, nätverkskort.
Båda klara med operativsystem och rensad HDD.

Vet någon ungefär vad som är möjligt att begära?
Har lite brist på minnen, vilka datorer skulle vara mest värt/troligast att någon köper? Hur borde jag pussla ihop datorerna?
Kan sälja med ett fullt fungerande tangentbord (utan "X" knappen), mus och ev 15" skärm.
Någon som vet vad en Compaq V55 15" skärm kan säljas för? OBS, vanlig skärm, EJ TFT.

Tacksam för tips och svar. Är rätt gamla saker så jag vet inget om dess nutida värde

Tack

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk

Ärligt talat Dessa datorer är så gott som osäljbara. Se till att Celeron-burken får med minne, kör in så många hårddiskar som möjligt i den från de andra, och ta nätverkskortet till den. Släng/ge bort PII-burkarna och försök få kanske några hundringar för Celeron-dator med skärm+tangentbord och mus. Har du tur får du 500 på blocket, men tyvärr är det inte lätt att göra sig av med gammalt skrot. Sälj som skriv-/surfdator.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

100-300kr burken beroende på hur kompletta dom är skulle jag tro dessvärre...

15" skärmen ingår då i priset, för sej själv får du nog inget för skärmen alls (möjligtvis 50kr)...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

klocka dom tills dom börjar brinna sen så ramaru in cpun

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Gör nåt kul... tex överhetta tills dom exploderar! tänd fyr på chassit etc Inte lönt att sälja dom!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Precis! Kör lite tidiga fyrverkerier iår

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Gör nått roligt experiment / utforska vad som händer ifall du gör något annorlunda så du inte har några frågor i fortsättningen hur mkt en dator kan orka med utan att explodera et.c

Permalänk
Vila i frid

Återvinningen - det är kriminellt att dyvla på någon så pass slöa burkar!

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, skrattade nog mest åt det sista
Ska låta julen passera och få tid till att pilla ihop celeronen och kanske försöka sälja den för någon hundring.

tack

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Lek med datorn. Testa att överklocka den, sen har nätagget en rolig knapp där bak som dödar nätagget när datorn sätts på och förhoppningsvis datadelarna om du vill ha fyrverkeri...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner