[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoix
har precis fixat photek jag me, looove it. skit skönt.

MEN. mitt stora problem som jag har me det är att det verkar som om man inte kan ändra party frames som man vill? finns massa alternativ som e förinställda, men går det inte att klippa å klistra dom hur man själv vill?

vore tacksam för svar om nån vet

Alla frames går att konfigurera igenom ag_unitframes addonet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag har inget minne av att ag_unitframes är särskilt konfigurerbart utöver diverse presets, har det ändrats då eller?

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Om orken infinner sig kan man ju alltid skaffa pitbull istället, den unitframen kan man confa tills man dör, och lite till.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Tjo!

Jag tankade ner Photek men tyckte det blev lite väl overkill. Så jag kollade runt tankade ner vissa addons som hängde med Photek, tankade ner blandannat Bartender, ag_unitframe, sct.

Men något jag inte hittar som var med i Photek var att man kunde hålla inne shift eller control så att man fick annorlunda keybindings. Går det att fixa genom Bartender eller är det någon standalone addon?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Tjo!

Jag tankade ner Photek men tyckte det blev lite väl overkill. Så jag kollade runt tankade ner vissa addons som hängde med Photek, tankade ner blandannat Bartender, ag_unitframe, sct.

Men något jag inte hittar som var med i Photek var att man kunde hålla inne shift eller control så att man fick annorlunda keybindings. Går det att fixa genom Bartender eller är det någon standalone addon?

Går att göra utmärkt i Bartender, så välj baren du vill ska ändras, t.ex. bar 1 och sen välj Button Paging, välj enable och sen om det ska va ctrl, shift eller alt =P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jo, det har jag gjort.
Om jag tar bar 1 och väljer Buttin Paging, sen tar jag Shift 6.
Så varje gång jag håller inne shift så byts bar 1 ut mot bar 6.
Men jag kan inte trycka in några siffror, t.ex hålla inne shift så att bar 6 kommer fram, sen trycka in någon siffra för att aktivera skillen.. inget händer :S

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Jo, det har jag gjort.
Om jag tar bar 1 och väljer Buttin Paging, sen tar jag Shift 6.
Så varje gång jag håller inne shift så byts bar 1 ut mot bar 6.
Men jag kan inte trycka in några siffror, t.ex hålla inne shift så att bar 6 kommer fram, sen trycka in någon siffra för att aktivera skillen.. inget händer :S

Kan vara så att den är inställd på att du ska använda shift knappen? Alltså måste du binda knapparna till shift +1,2,3, osv. Så är det inte med warrior stances, men har ingen aning om hur det är annars, använder inte sånt själv :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

tjo tjo! är helt ny ang wow & addons å joxx.
men om ja vill köra me blizzards interface & bara lägga till små prylar själv är det bara lägga in i addons mappen det man vill ha då?

tex jag är ute efter bättre xpbar än den som är i blizzard & så man ser targetens hälsa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
tjo tjo! är helt ny ang wow & addons å joxx.
men om ja vill köra me blizzards interface & bara lägga till små prylar själv är det bara lägga in i addons mappen det man vill ha då?

tex jag är ute efter bättre xpbar än den som är i blizzard & så man ser targetens hälsa.

Ja.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

tips på bra snygga xp bar då? i stil me blizzards,fast lite större, som man ser hur mycket kvar osv, samt hälsan för targeten osv

EDIT: har lagt in en xpbar nu, hur får man bort blizzards xp bar? så man slippar ha 2 st?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
tips på bra snygga xp bar då? i stil me blizzards,fast lite större, som man ser hur mycket kvar osv, samt hälsan för targeten osv

EDIT: har lagt in en xpbar nu, hur får man bort blizzards xp bar? så man slippar ha 2 st?

har inte tid att kolla det själv, men gå in på www.curse.com och sök på blizzard art remover eller något liknande, finns ett par addons som tar bort dom.. har för mig att det finns ett sånt CT addon (www.ctmod.net)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

HideArt var ett bra val förr iaf, vet inte hur det fungerar nu, kolla in det annars.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag använde Titan panel förut så jag fick en extra list som visade durability, hur mycket pengar jag hade och koordinater på kartan men det slutade ju fungera för några patcher sedan. Hade även quickswap som var kopplat till det om jag inte minns fel.

Finns det nåt liknande titan panel som funkar efter 2.3? Jag har Koordinator nu för att kunna se coords men jag saknar att kunna se totala durabilityn samt quickswap när jag ska fiska...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Du kan jue gå in i addons menyn efter att du har loggat in och kryssa i "Load out of date AddOns".

Så gjorde jag!

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag använde Titan panel förut så jag fick en extra list som visade durability, hur mycket pengar jag hade och koordinater på kartan men det slutade ju fungera för några patcher sedan. Hade även quickswap som var kopplat till det om jag inte minns fel.

Finns det nåt liknande titan panel som funkar efter 2.3? Jag har Koordinator nu för att kunna se coords men jag saknar att kunna se totala durabilityn samt quickswap när jag ska fiska...

Ladda hem ett paket med FuBar annars, tusen gånger skönare än TitanPanel imo.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du ser min FuBar högst uppe där.

http://pici.se/p/rvjfzVLCG

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Ladda hem ett paket med FuBar annars, tusen gånger skönare än TitanPanel imo.

Installade Fubar, vet att jag är inte det smartaste av er alla, men hur konfigar man FuBar - ExperienceFu?

nu har ja bara uppe i vänster hörn hur många % av exp jag har.

eller hur konfar man alla addons till fubar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Du kan jue gå in i addons menyn efter att du har loggat in och kryssa i "Load out of date AddOns".

Så gjorde jag!

Det stod aldrig att det var out of date, det började bara krångla och uppdaterad inte durabilityn.
Jag drog hem senaste Titan panel nu, det står att den är för 2.2 men verkar funka lika bra för det. Durabilityn går upp till 100% direkt när jag reparerar.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har äntligen hittat fram till denna tråd, samt funnit mycket inspiration till mecka ihop något. Bidrar här med vad som rullar fram på min skärm.

Kan dock ej ta åt mig äran för desigen (Har skamlöst rippat av någon snubbe som bostade lite fina pics på Wow-US forumen. Kommer dock ej ihåg namnet). Ursprungligen är det konfiguerat för widescreenskärmar, men efter lite pillande ser det väl skapligt ut. I grund och botten är det:

  • Pitbull unitframes

  • Bartender 3

  • Grid

  • FuBar (dold)

  • Quartz

  • eePanels 2 + samt lite smått och gott

Permalänk
Medlem

Fortsätter tweaka mitt ui
Solo mode:

Group:

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

De var fett snyggt, kan du rara det i WTF etc så man kan få det färdigt?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Kan inget annat än säga samma som Cyme, det där var fett snyggt, du har inte lust att offra 2-3 minuter för att göra mig och Cyme glada genom att rara ihop din interface och wtf mapp?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jo visst kan jag göra det

Men då får ni leva med att det är väldigt oslipat just nu, en del addons e inte riktigt inställda än och det finns en hel del andra addons där för präster/locks/mages osv osv

Vart kan man ladda upp det tro?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Vad e det här för addon?

http://img468.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot111007134...
Vad är det addon som är till vänster om minimapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Kan inget annat än säga samma som Cyme, det där var fett snyggt, du har inte lust att offra 2-3 minuter för att göra mig och Cyme glada genom att rara ihop din interface och wtf mapp?

http://www.megaupload.com/se/?d=IO78YCHE

Där u gå

Edit:
Jonte.
Vet inte vad den heter men det är en combatlog som använder sct liknande iconer.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jo så långt har jag fattat

Permalänk
Medlem
Citat:

Damn, du skulle nog kunna släppa det där som ett komplett UI på tex Curse eller nått, det ser _riktigt_ nice ut

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Damn, du skulle nog kunna släppa det där som ett komplett UI på tex Curse eller nått, det ser _riktigt_ nice ut

Tackar, funderar faktiskt på att göra ett paket men inte orkat då de blir lite lurigt att ställa alla inställningar för en karaktär.

Kanske blir nåt i framtiden

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
http://www.megaupload.com/se/?d=IO78YCHE

Där u gå

Edit:
Jonte.
Vet inte vad den heter men det är en combatlog som använder sct liknande iconer.

Tusen tack! Släpper du uppdateringar, så låt oss veta o ladda upp när det är helt komplett, håller med tidigare talare om att du borde släppa som paket.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Re: Vad e det här för addon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WBGJonte
http://img468.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot111007134...
Vad är det addon som är till vänster om minimapen?

Eavesdrop. Hittas på wowace.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami