EIZO S2201WSE bättre än samsung 226bw och 2232bw?

Permalänk

EIZO S2201WSE bättre än samsung 226bw och 2232bw?

Ska snart införskaffa ny 22" skärm och har tidigare spanat på samsungs varianter. Jag slipper dock hellst panellotteriet och har kollat lite på http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR... nu när den gått ner i pris. Tror ni att EIZOs 22 tummare är bättre än samsungs till spel och film? Jag har inte hittat några recensioner eller synpunkter på EIZOs skärm trors febrilt letande.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk

fick också upp ögonen för denna skärm idag.
hade nästan bestämt mig för en asus vw222u
när jag såg denna
är den värd dom extra pengarna?

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk

jag kan tillägga att om man är student så kostar den 3300 på dustinhome och frakten är gratis. Då är den i princip lika dyr som de andra 22" skärmarna.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt på att köpa denna skärmen jag med, mest för att det då verkar vara ett säkrare val än lg/samsung p.ga. firmware/panel problem, och är också lite nyfiken på hur den presterar i spel.

Edit: Sedan när finns det studentpriser på dustinhome, för jag ser då inget?

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

jag äger denna skärm (eizo s2201w) o måste jag e helnöjd färgerna vet ni är bra det är ju eizos kännetecken. har testat lite cs:s o måste säga att det funkar klockrent, även kört lite need for speed o skärmen hänger med bra sen hurvida den står sig mot tex samsungs 226bw vet jag inte. vet bara att jag är nöjd med skärmen en riktigt bra allround skärm helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Jag funderar starkt på att köpa denna skärmen jag med, mest för att det då verkar vara ett säkrare val än lg/samsung p.ga. firmware/panel problem, och är också lite nyfiken på hur den presterar i spel.

Edit: Sedan när finns det studentpriser på dustinhome, för jag ser då inget?

http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?PageID=262

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
jag äger denna skärm (eizo s2201w) o måste jag e helnöjd färgerna vet ni är bra det är ju eizos kännetecken. har testat lite cs:s o måste säga att det funkar klockrent, även kört lite need for speed o skärmen hänger med bra sen hurvida den står sig mot tex samsungs 226bw vet jag inte. vet bara att jag är nöjd med skärmen en riktigt bra allround skärm helt enkelt.

har du testat input lag mot en crt? skulle det vara lågt så blir det (imo) ett givet köp över 226bw eller w2207 för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perfekt
har du testat input lag mot en crt? skulle det vara lågt så blir det (imo) ett givet köp över 226bw eller w2207 för mig...

nej tyvärr äger ingen crt längre. dock så hade jag en acer p223w innan o enligt ett test jag såg var den lika snabb som en crt bara det att den var glossy vilket jag inte klarade av fick huvudvärk. o denna eizo ligger inte långt efter acern vilket tyder på att denna är snabb + att innan jag beställde ringde jag eizo och fick prata med en kille där, han hade kört quake utan problem, och så sa han även, är du inte nöjd är det bara att skicka in skärmen.

men är du osäker avvakta ett tag till o se om det kommer ut ett par tester håll koll på lagret bara så du inte missar en

Permalänk
Medlem

det där med 1000:1 är inte det jävla dåligt? jag har hört att de ska va så mkt som möjligt

Visa signatur

d00z

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordmax
jag äger denna skärm (eizo s2201w) o måste jag e helnöjd färgerna vet ni är bra det är ju eizos kännetecken. har testat lite cs:s o måste säga att det funkar klockrent, även kört lite need for speed o skärmen hänger med bra sen hurvida den står sig mot tex samsungs 226bw vet jag inte. vet bara att jag är nöjd med skärmen en riktigt bra allround skärm helt enkelt.

Hur är betrakningsvinklarna ? Både vertikalt och Horizontalt. Skiftar färgerna lätt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusion_200
Hur är betrakningsvinklarna ? Både vertikalt och Horizontalt. Skiftar färgerna lätt ?

dom är som på dom flesta andra TN panlerna lite sisådär tyvärr

Permalänk

Ingen som har någon info om inputlaggen på skärmen?

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d00z
det där med 1000:1 är inte det jävla dåligt? jag har hört att de ska va så mkt som möjligt

Skärmarna du ser med 5000:1 i kontrast, t.ex LG 225WT-SF, har dynamisk kontrast. Jag är inte så uppdaterad i hur marknaden ser ut just nu då det hänt mycket på skärmmarknaden på sistone. För drygt ett år sedan åtminstone så var det få skärmar som levererade 1000:1 i statisk kontrast. Summa summarum så stämmer det du hört men att det skulle vara jävla dåligt är verkligen inte sant. Eizo har dessutom en garanti emot pixelfel som inga andra, gott gott rykte och har producerat high-end skärmar länge, länge.

God jul!