Permalänk

HDMI eller ej till 360?

Hej.
Dilemma. Xbox 360 täntke jag köpa Arcade för 2500 med hdmi kontakt.
Men så ha rjag hittat en Premium bundle för 3495 med Assasin Creed och Halo 3.

Det kliar att köpa det stora paketet ( får då hårddisk på köpet om man räknar att spelen skull kosta ccirak 550 st)

vad hade ni gjort? satsat på hdmi eller kört på bundlepaketet?

Jag kom fram till tidigare innan jag såg paketet att arcade säkert räcker för mig. tycker det blir för dyrt annars. ca 3400 för premium med hdmi utan spel.

usch vilket dilemma.
Ska sägas att ajg har en samsung 42 plasma q97. och att jag har en Onkyo receiver med hdmi kontakter så att jag kan koppla in dem där och vidare till tv.

Permalänk
Medlem

Jag säger:
Om du vet att du kommer utnyttja HDMI så ska du helt klart köpa en sådan!
Köp en Premium med HDMI. Borde komma en hel del julrabbatter nu.

Men om du vet att du är mer sugen på att köra via VGA eller något annat så kommer ju ett vanligt Premium att duga fint

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Men nästan all sanolikhet kommer bundle-paketet också ha HDMI ingång, alla nya premium har det.

Permalänk

har inte alla 360 hdmi nu för tiden. Eftersom microsoft återkallade alla dom gamla med enbart komponent.

Såg ju på elgiganten idag 2990kr för 360 Premium. Säkert med HDMI.

Spring till närmaste elgiganten och kolla efter. Säg att du vill även se själva konsollen. Sen ser du om den har hdmi under vanliga kontakten.
Skulle inte lita på vissa försäljare. Dom kan likagärna säga att den inte har hdmi och den dyrare har. Jaja ni fattar.

Dom har även många olika 360 paket med massa spel kombinationer

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

är du intresserad av spelen är det ju biff, det blir samma pris. vad att fundera över? du får ju även komponentkablar då, vilket jag antar TVn har iaf. *(arkad har inte det tydligen)

fast jag skulle ju aldrig gå i närheten av en Xbox igen iaf..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kör på premium, jag skulle aldrig rekomendra någon att köpa något annat förutom en Elite. Spelen fu får med ska dessutom vara bra, Halo3 har jag och det rekomnderas starkt!

Sen kan man fråga sig om HD-kablarna följer med till arcade eller om du måste köpa dem löst? Det blir ju runt 300:- bara det.

Permalänk
Medlem

Går ju att få HDMI på en xbox360 som inte har det ifrån början.
http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/madcatz/hdmi-conveter....

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Skulle enbart sikta mot HDMI. Förmodligen är Premiumen en modell äldre som reas ut med spel (har hittils inte sett nån premium hdmi i spelpaket).

Detta av den enkla anledningen att det ryktas friskt om att hdmi versionerna är stabilare (inget flamewar nu tack) än de tidigare, och med tanke på hur otroligt illa 360n har funkat så räckte dessa rykten för att övertala iaf mig.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LooPP
Kör på premium, jag skulle aldrig rekomendra någon att köpa något annat förutom en Elite. Spelen fu får med ska dessutom vara bra, Halo3 har jag och det rekomnderas starkt!

Sen kan man fråga sig om HD-kablarna följer med till arcade eller om du måste köpa dem löst? Det blir ju runt 300:- bara det.

tycker Elite är aldeles för dyrt. hade jag tänkt lägga de pengarna, hade det blivit en ps3. Nu köpte jag en Arcade med hdmi, har ändå en ny plasma så jag vill utnyttja den fullt ut. plusa tt min receiver också har hdmi kontakter.

Sladdar är inga problem. Jag får rejäl rabatt... Supra HDMi kable för cirka 150 kronor...... de brukar vara betydigt dyrare..

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker också att Elite är för dyr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulldog76

Sladdar är inga problem. Jag får rejäl rabatt... Supra HDMi kable för cirka 150 kronor...... de brukar vara betydigt dyrare..

spelar väl ingen roll vilken hdmi-kabel man köper? alla är väl lika bra? dvs att 150kr hdmi-sladd är lika bra som en 1500kr hdmi-sladd (samma längd osv)