Erepublik speltaktiksnack

Permalänk
Medlem

Erepublik speltaktiksnack

Ja här ska vi enbart snacka om Erepublik och inte hantera några invites då den andra tråden inte handlar om något annat än invites så är det bättre att ha en annan som gäller spelsnack.

Frågor och allt annat inom Erepublik i denna tråden. Vad tycker ni om Svergies nuvarande ledning?

Själv tycker jag att vi behöver ganska höga skatter för att komma igång med allt då det är väldigt få som är villiga att donera. Pengar för att få igång sjukhus och ett försvar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag vill utrota Pakistan sen

Visa signatur

gtx oc 460 @800mhz . i5 760 @3.6ghz . Noctua NH-U12P . Cooler Master 690 II

Permalänk

Jag skulle behöva ett nytt jobb, är så jäkla lågbetald nu. Någon som har något fint ?

Permalänk
Sötast

Kommer nog migrera utomlands när jag har bättre koll, får konstant info av utländska vänner hur deras regeringar/markets funkar.

Som t.ex sveriges regering som dricker kaffe å lirar något annat spel.

Eller som t.ex Flashback som gör att för att tjäna pengar åt SIG SJÄLVA genom att slavlöna sina egna medarbetare och sälja under marknadspriser för att sedan donera guld till sig själva.

= Företaget förlorar pengar men donationerna håller det i liv tills alla andra små företag som t.ex mitt eget går ner under havet sen har dom monopol.

Sverige är tydligen ett skitland både irl och på nätet.

Edit: Bobokrull jag kan erbjuda dig lågavlönat jobb hos mig också
Vågar inget annat att än hålla låga löner till en början med marknadsförstörarna vi har runt om oss
Vid vinst så ökar självklart lönerna dvs högre skills osv.

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre om vi får ner FB's medlemsantal och lyckas utrota deras företag då?:Pde kör ju med slavlöner vilket påverkar alla andra brancher som de också blir tvugna att sänka sina priser. Men samtidigt så kommer ju det påverka andra länder som vi säljer till då de också vill köpa billig mat som vi exporterar.

Men FB verkar ju inte sådär bra.

Själv ligger jag på 4 sek i lön och har skill 2.1 i weapons.känns rätt segt. Svergie har ju inte ens fått igång nån millitär än. Pakistan verkar ju inte vara ens till hälften pakistanare iallfall:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

Sverige är tydligen ett skitland både irl

Har du någonsin varit utomlands? Du anar inte hur lyckligt lottade vi svenskar är... och då pratar jag inte bara om blondinerna

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Har du någonsin varit utomlands? Du anar inte hur lyckligt lottade vi svenskar är... och då pratar jag inte bara om blondinerna

idd, no wars, no terror, free healthcare:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Går det att kriga inrikes?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Har du någonsin varit utomlands? Du anar inte hur lyckligt lottade vi svenskar är... och då pratar jag inte bara om blondinerna

Ja? Har du? Prova åk över till danmark i en vecka så börjar du redan se skillnad, men det hör ju inte till saken ellerhur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Jag skulle behöva ett nytt jobb, är så jäkla lågbetald nu. Någon som har något fint ?

Du har fått arbetserbjudande för 4sek/dag nu

Permalänk

Har lagt ut mitt CV nu

Permalänk
Medlem

Nu har du ett jobb
Försök att logga in varje dag och arbeta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja? Har du? Prova åk över till danmark i en vecka så börjar du redan se skillnad, men det hör ju inte till saken ellerhur.

Först och främst, orsäkta för redigt offtopic snack men kan inte släppa detta.

Att jämföra Sverige med ett land som har det bra är ju bara dumt, du anar inte hur många människor det är som lever ett fattigt och hungrigt liv nästintill enbart beroende på det land de bor i.

Jag har varit lite överallt i världen och man inser fort att Norden är ett av de ställen där de flesta har det väldigt bra vist finns det många fler länder än de i norden som är lyckligt lottade men ack så många länder det finns där de inte har det lika bra, orkar inte ens skriva upp exempel på ställen där de inte har det bra ställt för det borde du kunna lista ut själv (det vill säga att du någonsin läst en tidning/lyssnat på radi/kollat på tv)

Tänk till lite innan du skriver nått.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

jag har får inget jobb reggade mig precis!
hur skall man göra? mitt cv är på 4sek i matindustrin

jag heter Maconahuloiduhewylewydu

Permalänk
Medlem

Du har fått ett jobberbjudande på 4 sek i giftindustrin nu.

Kort namn btw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindstroem
Du har fått ett jobberbjudande på 4 sek i giftindustrin nu.

Kort namn btw

hehe nice! tack!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Först och främst, orsäkta för redigt offtopic snack men kan inte släppa detta.

Att jämföra Sverige med ett land som har det bra är ju bara dumt, du anar inte hur många människor det är som lever ett fattigt och hungrigt liv nästintill enbart beroende på det land de bor i.

Jag har varit lite överallt i världen och man inser fort att Norden är ett av de ställen där de flesta har det väldigt bra vist finns det många fler länder än de i norden som är lyckligt lottade men ack så många länder det finns där de inte har det lika bra, orkar inte ens skriva upp exempel på ställen där de inte har det bra ställt för det borde du kunna lista ut själv (det vill säga att du någonsin läst en tidning/lyssnat på radi/kollat på tv)

Tänk till lite innan du skriver nått.

Så nu ska vi börja jämföra sportbilar med nissan note också?

Har själv bott utomlands en del, Bl.a Kashmir (Indien) men det gör inte att jag kan jämföra "fan det kostar 12 kr åka buss i sverige medans det kostar 12öre i jämförelse, men visst det ligger döda personer på gatorna i New Dehli så då kanske det är rättvist? :S

Många har det svårt i världen, men om det ska spela roll i mitt tycke var det vore bra att bo, och vad som skulle kunna behöva ändras så är sverige perfekt!

Vi behöver inte utvecklas, vi behöver inte förändras för att i jämförelse med Indien så har vi det bra. Den mentaliteten som eftersöks?

Även jag ursäktar för offtopic, vill du fortsätta diskussionen så får du gärna skicka PM Ingemarsson.

Permalänk
Medlem

Söker jobb och har skickat pm till dig lindstroem. Hoppas de funkar att jag jobbar hos dig.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Äh, kommer gå bra med Flashback i styre. Jag litar på Flashback, medlem sen 2004.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Äh, kommer gå bra med Flashback i styre. Jag litar på Flashback, medlem sen 2004.

Gå bra FÖR flashback, inte med!
för resten som inte joinar så blir det lite värre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Söker jobb och har skickat pm till dig lindstroem. Hoppas de funkar att jag jobbar hos dig.

Inte helt säker på vilket namn du har i spelet men om du är en av de som PMat så har du fått jobb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Gå bra FÖR flashback, inte med!
för resten som inte joinar så blir det lite värre.

Om flashback styr landet går det väl automatiskt bra för alla.
heh

Permalänk
Sötast

Monopol har ju alltid varit bra för allmänheten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Monopol har ju alltid varit bra för allmänheten!

Ja det är kula att spela monopol i bland:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ställde en liknande fråga i den första tråden (som blev bortspammad för invites)...

Vad har man att se fram emot? Säg att jag spelar i en månad till eller så, jobbar och tränar som soldat. Jag har en hyffsad lön så att jag kan köpa mat och kanske gå lite plus... men vad ska jag då använda mina stålars till? vad kan man som sagt se fram emot?

Som jag ser det så kan man antingen engagera sig politiskt, eget parti, satsa på president etc, starta en tidning och sprida propaganda(?), eller starta ett eget företag...

Är målet kanske helt enkelt att dra sitt strå som duktig medarbetare till stacken för att få sverige att ta över världen? Att se som att vi i sverige spelar tillsammans mot resten av världen och inte att se mig själv bara som en individ?

Hur som helst så är det ju helt klart ett smått intressant spel, men frågan är kanske hur det kommer utvecklas?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Sötast

Nya funktioner kommer konstant som t.ex krig är på g i mars, nya sorters marknader har kommit osv, hur det slutar vet väl ingen men det är det mest intressanta webbläsarspel jag provat änsålänge och har nog stor potential.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur sjukhus funkar? Just startat ett Hur tjänar man pengar på det. Och även, om det finns några som behöver inte allt för välbetalda jobb så kan jag erbjuda det, kan lova att om jag får koll på det här så kmr jag komma ihåg de som hakade på tidigt o hjälpte till

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jag behöver en invite, jag ska ta över världen

Permalänk
Medlem

Om ingen märkt det så har sveriges ekonomi totalt havererat

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Sötast

Jo, tillsammans med några andras.... lär rollbackas när "the admins" kommer tillbaka.... frågan är om man orkar spela tills dess eller om allt försvinner.