Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förpartitionerad acer, var lägga filmer etc?

Permalänk
Medlem

Förpartitionerad acer, var lägga filmer etc?

Hej

Nyligen köpt en acer-laptop med 160gigs hårddisk.
Hårddisken var från början uppdelad i 2st ungefär lika stora delar.

Hur är det meningen att jag skall använda detta??
Jag tankar mycket filmer som jag sparar i "dokument-mappen" som ligger på den disk där allt annat (operativsystem, spel etc) också ligger. Den andra partitionen är helt tom och oanvänd.

Nu börjar dock den partitionen bli full medan den andra fortfarande är tom. Vad skall jag lägga över till den andra? Jag vill ju fortfarande ha mina filmer på ett och samma ställe som jag snabbt når från startmenyn genom att klicka på "dokument".

Detta är riktigt störande. Hur ska jag göra? Måste hårddisken vara delad? Kan man flytta över något? "dokumentmappen kanske?"

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Gör en ren installation där du partionerar som du vill ha det, det är mitt tips.

Permalänk
Medlem

Enklast. Lägg filmerna i en mapp på D:, och lägg en genväg till den mappen på skrivbordet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Enklast. Lägg filmerna i en mapp på D:, och lägg en genväg till den mappen på skrivbordet.

Jo, det får väl kanske bli så. Men nackdelen blir ju då att jag inte når denna mapp på samma smidiga sätt som man når windows egna dokument-mapp (vid exempelvis sparning av filer, allmän bläddring eller från startmenyn.)
Vore enklast om hela min personliga mapp kunde ligga på den tomama partitionen.

Att partitionera om verkar jobbigt, då man väl måste installera om hela operativsystemet, vilket jag är måttligt sugen på nu när jag jag precis börjar komma igång med min nya dator.

Tipsa gärna mera

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Flytta My Documents-mappen till D: istället.

http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_mydocs.htm

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aedon
Flytta My Documents-mappen till D: istället.

http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_mydocs.htm

Tack för svaret. Det verkade bra och jag har gjort så nu. Verkar funka bra.

Fast alla mina torrents funkar nu inte eftersom jag har flyttat allt det nedladdade materialet. Hur skall jag lösa detta så jag kan fortsätta seeda filmerna? I Torrentklienten står det nu bara missing files.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Fel forumet och tvivelaktigt diskussionsämne. Se över reglerna igen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG