Permalänk
Medlem

Röstade ja.
Röker cannabis alt. spice någon gång i veckan med någon månads uppehåll då och då. Blir lite mer under en längre semester.
Började röka för att jag var nyfiken. Var ordentligt emot droger fram tills jag trillade in på flashbacks forum och märkte att det inte alls verkade så farligt som det man hört av propagandan man blivit matad med under hela skolgången. Och på den vägen är det väl.
Nu röker jag mest för att varva ner efter en stressig vecka, ofta med en riktigt bra film och en påse chips.
Är väldigt diskret med mitt rökande, bara de närmsta vännerna och kranen som vet i princip och jag tänker definitivt hålla det så. Ser ingen anledning till att skylta med det.
Röker väl för runt 200-300 hundra i månaden, lite mindre än vad en utekväll går på...

Visa signatur

Vetenskap.

Permalänk
Medlem

Hasch - aptråkigt.
Svamp - aptråkigt
Stilnoct - bra att sova på, knäppt om man glömmer att lägga sig.

Visa signatur
Permalänk

Vad skiljer Stilnoct från Zopiklon/Imovane ?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Röstade Nej eftersom jag inte alls har något sug efter sådana grejer.

Visa signatur
Permalänk

Nej, men jag försökte köpa en gång och blev blåst på 500kr

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Svamp - aptråkigt

Tråkigt?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

välkommen till 2007.. det har väl de flesta som inte är så anala att de inte skiter blod...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Tur att du är så cool och tuff som inte gör det då.... Det är ju också coolt att kalla andra människor för svaga som du inte vet någonting om^^ Det är ju bra. Tur vi har dig som är cool och trackar andra iaf:)

Själv har jag testat cannabis och hasch några gånger. Främst för att jag är en sån som kan själv och hellre testar vissa saker innan jag gör som nån annan säger. Vill bilda min egen uppfattning om saker och ting. Självklart går ju även det till en viss gräns. Skulle inte trycka i mig amfetamin och tabletter eller annan sprutdroger då överdosering med död och liknande är alldeles för stor. Testa i en säker miljö hade ju kunnat vara ett alternativ.

Har man aldrg testat något så kan man inte riktigt få en uppfattning för hur det är. De som är tungt drogberoende är det ju inte på hasch och cannabis direkt. Utan då är de ju det på amfetamin och andra starkare grejjer.

Fanns inget frupptryck när jag provade heller då de allra flesta av mina polare är helt emot droger. Själv ville jag testa:) Är jag svag för det? Jaha låt gå att man är svag för att man är nyfiken och vill uppleva lite annat och få livserfarenhet. Inget alls emot de som aldrig har testat men att hacka på dem som har testat är ju bara löjligt.

Du gjorde det för att få livserfarenhet? Känns mer som du gjorde det just för att vara cool och verka erfaren, inte för att finna välbehag. Du var antagligen på en fest, fjortisfull och blev tillfrågad om att få testa lite röka.

Känns lite som du säger emot dig själv när det gäller test av narkotika.

Med tanke på hur du uttrycker dig så är du säkert en liten snorunge eller precis gått ut gymnasiet med lägsta tänkbara betyg och har en mörk framtid framöver.

Eller är allt bara en överdrift?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du gjorde det för att få livserfarenhet? Känns mer som du gjorde det just för att vara cool och verka erfaren, inte för att finna välbehag. Du var antagligen på en fest, fjortisfull och blev tillfrågad om att få testa lite röka.

Med tanke på hur du uttrycker dig så är du säkert en liten snorunge eller precis gått ut gymnasiet med lägsta tänkbara betyg och har en mörk framtid framöver.

Vadå känns? Han säger ju att han rökte för att han ville bilda sin egen uppfattning om drogen. Varför läser du inte vad han skriver? Det är en väldigt positiv egenskap hos en person. Att inte bara acceptera utan att frågasätta. Det är dom människorna som leder oss framåt, medans folk som du håller oss tillbaka.

Tror du ens liv förstörs så fort man röker lite hasch? Eller äter lite svamp? Eller tar lite ecstasy? Snortar lite koks? Nej. Man styr sitt eget liv. Inte tänker jag förstöra mitt liv pga en jäkla tablett. Man provar nya saker, lär sig hur världen fungerar, hur sin egen kropp fungerar och vem man är egentligen. Men sånt har du ingen aning om...

Jag tycker faktist synd om dig. Det är som i Fear and Loathing in Las Vegas när Johnny Depp är i toaletten;

Citat:

With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Intressant debatt.

Intressant att läsa dom som skriver att hasch inte är beroendeframkallande och att det bara är psykist Är det i så fall inte beroendeframkallandeäven om det inte ger fysiska abstinens? Klart som sjutton det är beroendeframkallande, att tro något annat är bara fel. Jag skulle dessutom klassa hasch betydligt tyngre än det flesta andra. Jag har sett betydligt fler förlora jobb och familj pga haschrökning än annan narkotika. Ett heroin-light känns som en bättre beskrivning. Efter en tids rökning blir man jäkligt handlingsförlamad, innåtvänd och avskärmar sig från icke-rökande personer. Och förresten, hasch tillhör den psykadeliska drogfamiljen precis om lsd och svamp.

I ca 10 år utforskade jag drogkulturen rätt inngående. Började röka hasch lite sporadiskt när jag var runt 16 år. Vid 18-19 års ålder rökte jag varenda dag och hade inte ett frivilligt uppehåll på 7-8 år. Hasch var min stora kärlek under dessa år och jag planerade hela mitt liv med det som utgångspunkt. Skulle jag åka på semester så kunde jag inte åka dit där man inte kunde handla röka. Det resulterade i att de utlandsresor jag åkte på under dessa år slutade i Amsterdam och Köpenhamn. En naturlig följd av allt rökande blev att jag även gav mig på andra droger som extacy, heroin, kokain, benzo & andra läkemedel, svamp, lsd och amfetamin. Jag fastnade aldrig riktigt för någon annan drog men brukade dessa ändå till och från under ganska många år. Det enda som kunde toppa brasset var andra psykadeliska preparat som lsd och svamp.

Idag är jag helt drogfri och har varit det i 4 år. Jag tror inte det har gått en dag under dessa 4 år som jag inte tänkt på droger. Jag har ju trotts allt haft jäkligt roligt och har haft många positiva upplevelser under resans gång. Samtidigt så måste jag väga de positiva delarna mot de negativa och om jag skulle ge mig på drogerna igen.Det känns om jag har mer att förlora än att vinna på det och bara tanken att förlora det jag jobbat ihop under dessa 4 år gör mig rädd. Någon gång måste man nog bestämma sig och det känns som jag gjort det nu.....

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
massor av text.

Så du menar att hasch är lika farligt som heroin?
Och lika psykadeliskt som LSD och svamp?

Man kan dö av Heroin, både av överdos, smittor och efter långt bruk utan att trappa ner och plöttsligt avbryta det resultera i att man dör.

Har inte provar LSD eller Svamp.
Dock har jag då aldrig fått hallisar av röka. Det måste vara rejäla mängder du sög i dig utan att däcka i sådana fall.

Sen handlar det mycket om hur man är. Vissa har väldigt lätt att fastna i saker. En del spelar WoW så dom förlorar jobb, fru och hus. Andra fastnar för andra saker.
En del tröstäter och blir smällfeta och dör hjärtfel.

Allt handlar om hur starkt psyke man har. Att själv fatta vad man håller på med.

Jag dömmer ingen. Jag har själv vart beroende utav benzoider, då jag överkonsumerade det i princip varje dag när jag var svårt sjuk. Men tog mig ur det när jag vaknade till och fattade hur känslokall jag vart mot alla runt om mig.
Kan inte säga exakt hur länge jag missbrukade medicinen, men minst ett halvår iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Text...

Väldigt starkt av dig att sluta.:) Men du måste förstå att människor påverkas helt olika av droger. Det finns de som kan bruka heroin som en engångsgrej och sen aldrig mer ha en tanke på att röra det igen, och sen finns det de som blir fast i WoW.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Haha, jag håller med om att det var väldigt starkt gjort av dig trots så lång tid av missbruk!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icoarius
Det är bara svaga människor som provar droger! Det är inte tufft eller coolt....

Du är en svag människa som provat datorspel, det är inte tufft eller coolt!

lite-mer-on-topic: kom igen grabbar, vem har aldrig rökt ens en liten holk?

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Väldigt starkt av dig att sluta.:) Men du måste förstå att människor påverkas helt olika av droger. Det finns de som kan bruka heroin som en engångsgrej och sen aldrig mer ha en tanke på att röra det igen, och sen finns det de som blir fast i WoW.

o sen finns det vi som klarar av att ta oss ur WoW;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag har aldrig testet det och kommer aldrig att göra det heller. Har dock blivit erbjuden om att köpa hasch.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Vad skiljer Stilnoct från Zopiklon/Imovane ?

Imovane har längre halveringstid, det vill säga det sitter i litet längre. Dessutom ger det en vedervärdig smak i munnen dagen efter. Båda är dock korttidsverkande benzokusiner.

Visa signatur
Permalänk

Ok, själv tar man Zopiklon(även kallad Imovane) med läkarens ordination(stavning?), och det du säger stämmer - har en metallisk smak i munnen.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Så du menar att hasch är lika farligt som heroin?
Och lika psykadeliskt som LSD och svamp?

Skrev jag att hasch är lika farligt som heroin och lika psykadeliskt som LSD?

Det jag skrev och som du kanske helt missade är att hasch och lsd tillhör samma drogfamilj. Även om du inte upplevt hallucinationer av röka så måste du väl ändå hålla med om att hörselupplevelserna förändras? Har du aldrig fått nojja av att röka på? LSD handlar verkligen inte enbart om att se tomtar och troll som vissa verkar tro. Jag anser att det har en betydligt större psykisk påverkan än visuell dvs det är de egna tankarna och tankesätten som förändras mest sen följer synvillorna med. Svårt att förklara hur jag menar men något i stil med att man ser och upplever det man vill se även om dessa upplevelser inte alltid är positiva. Man får ju inga direkta visuella hallucinationer av hasch heller men nog sjutton påverkar även det psykiskt och hur man upplever saker och ting. Skrattnojjor är oxå ett bra exempel haschets psykadeliska effekt. Hur många andra droggrupper förutom den psykadeliska framkallar sådana anfall? En sista sak oxå, har man rökt tillräckligt mycket under en längre period så däckar man inte av att röka på utan det som händer när man röker är att man blir "normal".

Det jag menar med heroin-light är att de flesta som röker brass inte själva anser att det är speciellt farligt och dom sköter ju ändå jobbet och betalar räkningar osv. Även jag hade den inställningen så kan inte säga något om det men nu när jag fått lite distans till missbruket så inser jag själv hur pass inåtvänd och tillbakadragen jag verkligen var. Jag kan än i dag ofta känna "göra-det-sen" syndromet vilket brukar märkas tydligt på någon som rökt hasch under längre tid. Bara man får flumma lite så kan man fixa det andra tråkiga senare. Jag gör inte jämförelsen med att det skulle vara direkt livshotande som heroin kan vara utan att man blir lika fokuserad på sitt eget missbruk som en heroinist. Olika former av missbruk påverkar en på olika sätt och min uppfattning av haschrökande som jag både sett på andra och mig själv är just denna effekt.

Jag hoppas det inte uppfattas som att jag säger ajjabajja till att röka brass eller peta i sig andra varor för det skulle jag aldrig kunna göra. Det jag kan säga är att om man väljer att använda droger så bör man vara fullt medveten om vad det kan innebära och att det som oftast kallas som lätta droger inte alltid behöver vara det. Vill ni bilda er en egen uppfattning om olika droger så tänker jag inte stoppa er. Det har både positiva och negativa sidor där de negativa tyvärr oftast vinner i slutändan.

Det finns många som kan testa en eller ett par gånger för att aldrig mer testa igen men sen finns det även dom som upplever kärlek direkt och fastnar.....

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du gjorde det för att få livserfarenhet? Känns mer som du gjorde det just för att vara cool och verka erfaren, inte för att finna välbehag. Du var antagligen på en fest, fjortisfull och blev tillfrågad om att få testa lite röka.

Känns lite som du säger emot dig själv när det gäller test av narkotika.

Med tanke på hur du uttrycker dig så är du säkert en liten snorunge eller precis gått ut gymnasiet med lägsta tänkbara betyg och har en mörk framtid framöver.

Eller är allt bara en överdrift?

Vadå "verka erfaren"? Han är ju bevisligen mer erfaren än någon som inte testat knark.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nepp, varken droger, sigg eller snus.
Kommer aldrig testa räcker med att se och lukta på skiten

Samma här, men alkohol är ju en annan femma

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vadå "verka erfaren"? Han är ju bevisligen mer erfaren än någon som inte testat knark.

Man kan ha sådana erfarenheter att man inte ens testar knark, då man vet eller har sett vad det för med sig till andra människor.
Det är visserligen bra att lära sig av sina egna misstag, men det är mycket bättre att lära sig av andras, inte sant?

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Skrev jag att hasch är lika farligt som heroin och lika psykadeliskt som LSD?

Va jag som missförstod dig.
Trodde du menade de visuella med LSD.
Jag förknippar psykadeliska droger med fina färger och konstiga saker. Har som sagt ingen egen erfarenhet av just det.

Men du har helt rätt i att man ändras psykiskt, man tänker i andra banor
och får "jätte bra planer" (ibland är dom faktiskt bra). Ibland är dom bara helt sjukt roliga när man är nykter o kan tänka ordentligt.
Även musik kan upplevas skönare på något vis.
Men vill ändå inte sätta det i samma fack som cannabis. Men det är vad jag tycker. Skriv järna mer om dina erfarenheter.
Undervisas på tok för lite om droger i skolan/media som är korekt.
I skolan/media är det ren propaganda.

Men det väl just det att jag förknippar LSD och så med en förvriden värld med konstiga djur naturen beter sig annorlunda. Jag har ju aldrig provar själv.
Men många jag känner har, och fått väldigt underliga syner.

Jag har fått hallisar en gång. Dock pga. sömnbrist, hög feber och förlite näring i kroppen.
Kan berätta lite bara för skoj skull. Men jag själv va livrädd.

Jag låg inne på infektions avdelningen på sjukan här i stan.
Hade inte sovit på 4 dagar, hade infektioner i båda lungorna och hostade blod.
Låg hemma, jag ville inte till sjukan föränn 4e dagen.

Väl där. Efter lite koll och prover. Sen är det ju bara att vänta på att få någe medicin. Men proverna måste ju vara klara först.

Men iaf. På natten går jag upp för att pinka.
Sätter mig på toan, då börjar det.

Golvet blir som ett stormande hav. Och under mina fötter är en sådan låda från super-mario med ett frågetecken på. den håller mina fötter uppe från vattnet.

Jag lyckas få mig ur det, tvättar händerna och öppnar dörren för att gå till sängen igen.
Men då igen! Golvet är ett mörkt svallande hav. Och bara några sådana supermario kuber finns att gå på. Så jag går försiktigt på dom till sängen. Stod säkert i 5-10 minuter i toa-dörren innan jag vågade börja gå. Funderade nästan på att lägga mig och sova inne på toan/badrummet.

Väl i sängen vill jag trycka på larm knappen, men vågar inte. För jag har fått för mig att sköterskan är en elak demon. runt sängen är det fortfarande ett svallande hav. Och det gungar lite i sängen.

sen kommer jag inte ihåg mer... antar att jag slocknade.
Men så jävla rädd jag var just då. Så vågar jag inte prova LSD just för att jag inte vill uppleva den rädslan igen.

Permalänk
Medlem

Jag... jag har gjort något hemskt, det började på Åhlens förra veckan, jag gjorde något som har påverkat hela min framtid negativt. Jag skulle aldrig ha fallit för grupptrycket, men jag gjorde det och skäms nu i efterhand. Jag tänkte aldrig på följderna. Att testa det en gång skulle väl endå aldrig få mig beroende. Men ack... Jag hade fel. Efter några minuter nådde jag himeln och det kändes som om att jag flög, allt runtom mig bara tynade bort och luften vart stilla och allt vart tyst trots att det var mycket oväsen. Händerna vart svettiga och jag blev tvungen att öppna fönstret för att få frisk luft. Men det är redan för sent. Hela min framtid är förstörd på mindre än några minuter, hur ska jag kunna gå till skolan nu när jag kan spela wow i 60 dagar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sech
Man kan ha sådana erfarenheter att man inte ens testar knark, då man vet eller har sett vad det för med sig till andra människor.
Det är visserligen bra att lära sig av sina egna misstag, men det är mycket bättre att lära sig av andras, inte sant?

Mvh

Visst kan man, men inte hur det påverkar en själv. Men det var ju inte alls vad jag kommenterade.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

För många år sen drog jag i mig en laglig drog. En som inte var klassad än. Tror den är det nu. Jag fick en väldigt dålig upplevelse. Halucinerade och var allmänt galen. Trodde aldrig att jag skulle ta mig ur det och den känslan var hemsk. Jag fick bl.a. för mig att jag hade ramlat och slagit mig i ansiktet så att käken och tänderna var trasiga. Kunde känna hur tänderna var lösa och hur käken var av. Jag hade även brytit armen så jag kunde inte hålla i något eftersom att den var av... jag kunde inte lyfta saker. Sen hade jag en väldig smärta i ryggen eftersom att jag hade skadat den med.. såg mycket blod som inte fanns osv.. Jag var även förföljd av polisen. Det var INTE roligt. Som tur var så var jag inte ensam. Sen dess har jag inte rört någon drog alls och jag planerar att inte göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]

Trodde du menade de visuella med LSD.
Jag förknippar psykadeliska droger med fina färger och konstiga saker. Har som sagt ingen egen erfarenhet av just det.

Mjo visst är psykadeliska droger en orgie i fina färger men det är även det film och tv visar när de försöker visa effekten. Även när man pratar med folk så är det oftast det visuella som man pratar om och glömmer tyvärr ofta bort det psykiska vilket jag själv tycker är det fantastiska med lsd och svamp. Att man på något underligt vis kan förstå hur allt funkar och hänger ihop, jäkla märklig känsla måste jag säga.

Ju mer jag testade mig fram desto mer kunde jag kontrollera dessa tankar och känslor och på så vis till en viss grad styra och kontrollera min trip. Sen tycker jag att musik är en enormt viktig faktor i trippen. För mig funkade det så här. Spelade jag mörk och dyster musik så resulterade det i att upplevelsen ofta blev mörk och dyster med ibland lite smått otäcka inslag. Om jag istället spelade glad och hurtig musik så färgades resan efter det. Sällskapet är oxå enormt viktigt. Att ha med sig någon som inte känner sig bekväm med tanken på att inte kunna kontrollera känslorna blir ofta ett problem. Känner man sig lite nere eller ostabil på något vis så skulle jag rekommendera att man inte stoppade i sig lsd eller svamp. En trip som börjar spåra ur är inte kul och det förstör oftast för fler än bara den som snetrippar. Om någon tänkt testa så fall inte för grupptrycket, tänk efter om ni verkligen vill och om det känns okej annars låt bli. Något jag störde mig på var när det var folk med som inte hade tagit något. Fick alltid känslan av att de såg snett på mig och tyckte synd om mig och att de hade ett ansvar att hålla koll på mig. Vidrig känsla.

Idag så kan jag utan droger uppleva lsd liknande effekter endast genom att lyssna på viss musik. Om jag går en promenad en mörk, kall och stjärnklar vinterkväll med mp3 spelaren fullproppad med psykadelisk trance så känner jag ett liknande rus. Inte alls lika stark upplevelse men helt klart tillräckligt för att det ska påverka mig.

Håller absolut med dig om musiken under ett cannabisrus. Pink Floyd på hög volym, skum belysning i rummet och en skön soffa räcker rätt långt. Definitivt en psykadelisk upplevelse . Då tycker jag ändå att "vanlig" musik är rätt snällt.

Skolan är totalt värdelös på drogundervisning. I mitt fall blev det snarare en nyfikenhet istället för avskräckande. Att försöka skrämma barn till att hålla sig ifrån det förbjuda tror jag inte på utan snarare information och förebyggande arbete.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vadå "verka erfaren"? Han är ju bevisligen mer erfaren än någon som inte testat knark.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sech
Man kan ha sådana erfarenheter att man inte ens testar knark, då man vet eller har sett vad det för med sig till andra människor.
Det är visserligen bra att lära sig av sina egna misstag, men det är mycket bättre att lära sig av andras, inte sant?

Mvh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Vadå känns? Han säger ju att han rökte för att han ville bilda sin egen uppfattning om drogen. Varför läser du inte vad han skriver? Det är en väldigt positiv egenskap hos en person. Att inte bara acceptera utan att frågasätta. Det är dom människorna som leder oss framåt, medans folk som du håller oss tillbaka.

Tror du ens liv förstörs så fort man röker lite hasch? Eller äter lite svamp? Eller tar lite ecstasy? Snortar lite koks? Nej. Man styr sitt eget liv. Inte tänker jag förstöra mitt liv pga en jäkla tablett. Man provar nya saker, lär sig hur världen fungerar, hur sin egen kropp fungerar och vem man är egentligen. Men sånt har du ingen aning om...

Jag tycker faktist synd om dig. Det är som i Fear and Loathing in Las Vegas när Johnny Depp är i toaletten;

Skiter fullständigt i vad han gör så länge han inte måste använda sjukvården av sitt testande.. och frågan är om han gjorde det frivilligt. Känns inte som det.

Sen falerar hela din avslutning tyvärr, du har ingen aning om min livstil om vad jag testat, inte testat, vad jag har lyckats/misslyckats med i mitt liv.
Nästan ett bra försök men du lyckas inte med mig lilla gubben.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du gjorde det för att få livserfarenhet? Känns mer som du gjorde det just för att vara cool och verka erfaren, inte för att finna välbehag. Du var antagligen på en fest, fjortisfull och blev tillfrågad om att få testa lite röka.

Känns lite som du säger emot dig själv när det gäller test av narkotika.

Med tanke på hur du uttrycker dig så är du säkert en liten snorunge eller precis gått ut gymnasiet med lägsta tänkbara betyg och har en mörk framtid framöver.

Eller är allt bara en överdrift?

Jag var helnykter 20 år och ville testa.

Och ja, jag blev bjuden blir det automatiskt grupptryck då? Måste jag åka iväg till nån konstig del av stan och hitta en egen langare och då köpa av honom och sen sitta och röka ensam i en källare för att det inte ska vara grupptryck och ja, jag tyckte också att det skulle vara kul att testa. Japp jag fick mig lite mytcket första gången så att jag fick drra och spy på toa när vi satt inne på en restuarang och käkade.

Förstår inte egentligen vart du vill komma med ditt inlägg förutom att försöka inbilla någon att allt det jag skrev var lögn?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Skrev jag att hasch är lika farligt som heroin och lika psykadeliskt som LSD?

Det jag skrev och som du kanske helt missade är att hasch och lsd tillhör samma drogfamilj. Även om du inte upplevt hallucinationer av röka så måste du väl ändå hålla med om att hörselupplevelserna förändras? Har du aldrig fått nojja av att röka på? LSD handlar verkligen inte enbart om att se tomtar och troll som vissa verkar tro. Jag anser att det har en betydligt större psykisk påverkan än visuell dvs det är de egna tankarna och tankesätten som förändras mest sen följer synvillorna med. Svårt att förklara hur jag menar men något i stil med att man ser och upplever det man vill se även om dessa upplevelser inte alltid är positiva. Man får ju inga direkta visuella hallucinationer av hasch heller men nog sjutton påverkar även det psykiskt och hur man upplever saker och ting. Skrattnojjor är oxå ett bra exempel haschets psykadeliska effekt. Hur många andra droggrupper förutom den psykadeliska framkallar sådana anfall? En sista sak oxå, har man rökt tillräckligt mycket under en längre period så däckar man inte av att röka på utan det som händer när man röker är att man blir "normal".

Det jag menar med heroin-light är att de flesta som röker brass inte själva anser att det är speciellt farligt och dom sköter ju ändå jobbet och betalar räkningar osv. Även jag hade den inställningen så kan inte säga något om det men nu när jag fått lite distans till missbruket så inser jag själv hur pass inåtvänd och tillbakadragen jag verkligen var. Jag kan än i dag ofta känna "göra-det-sen" syndromet vilket brukar märkas tydligt på någon som rökt hasch under längre tid. Bara man får flumma lite så kan man fixa det andra tråkiga senare. Jag gör inte jämförelsen med att det skulle vara direkt livshotande som heroin kan vara utan att man blir lika fokuserad på sitt eget missbruk som en heroinist. Olika former av missbruk påverkar en på olika sätt och min uppfattning av haschrökande som jag både sett på andra och mig själv är just denna effekt.

Jag hoppas det inte uppfattas som att jag säger ajjabajja till att röka brass eller peta i sig andra varor för det skulle jag aldrig kunna göra. Det jag kan säga är att om man väljer att använda droger så bör man vara fullt medveten om vad det kan innebära och att det som oftast kallas som lätta droger inte alltid behöver vara det. Vill ni bilda er en egen uppfattning om olika droger så tänker jag inte stoppa er. Det har både positiva och negativa sidor där de negativa tyvärr oftast vinner i slutändan.

Det finns många som kan testa en eller ett par gånger för att aldrig mer testa igen men sen finns det även dom som upplever kärlek direkt och fastnar.....

En rolig sak är att om nu inte hasch är så farligt, varför finns det då så många som du som kommer tillbaka och varnar.
På flashback heter det ju som bekant att hasch nästan är helt ofarligt och att bara svaga människor misslyckas med hasch. Samtidigt så kan de flesta jag pratat med som rökt på i 10+ år berätta om vilka problem de fick och hur negativt det påverkat dem, samtidigt berättar de alltid om hur många de sett som klarat sig ännu sämre.

Jag vet inte hur negativ din bild är men det verkar uppenbarligen som att du kan intyga att Hasch inte är något ofarligt och harmlöst.

Men alla 18-åringar som röker på tycker förstås att du är en backstabber som bara kommer och ljuger, och att deras lååånga erfarenhet säger att det minsann är ofarligt, och det sa ju nissarna på internet till dem också, nissarna som också bara rökt några år.
Man hör bara det man vill höra, och väldigt få lyssnar på dem med lång erfarenhet.