Bäst prestanda, lägst fläktljud?

Permalänk
Medlem

Bäst prestanda, lägst fläktljud?

Jag är på jakt efter ett nytt grafikkort. Jag sitter idag på ett Asus 8600 GTS Silent 256Mb.
Jag har alltid varit lätt "allergisk" mot fläktljud, men inser samtidigt att jag aldrig kommer att hitta några bättre grafikkort med passiv kylning.

Jag skulle vilja hitta ett kort för runt 2500-3000 SEK som leverar så mycket kraft, men samtidigt lägsta tänkbara fläktljud.

Några bra förslag?

Permalänk
Medlem

8800GTS 512 med ny kylare.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Finns väl passivt kylda 8800GT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Finns väl passivt kylda 8800GT?

var? jag vill ha!

Permalänk
Medlem

Jag tror Gigabyte kanske har ett 8800GT kort med passiv kylning, men samtidigt så krävs en riktigt bra ventilerad låda för att man ska ha något ut av det i a f.

Jag tror att jag kommer att köra på ett 8800GT OC och helt enkelt acceptera fläktljuden.

Permalänk
Medlem

Ljudisolera lådan

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

2st 8800GTS

Kör 2st 8800gts 512mb och dom låter nästan ingenting..:D har dock ljudisolerat hela lådan. så kan varmt rekommendera 8800GTS 512 och ljudisolera lådan samt kanske byta fläkt på graffet om du är mer kräsen än mig.

Visa signatur

Monitor Svive Pyx 34C601 Mobo ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi
Cpu AMD Ryzen 3600 @ Corsair iCUE H150i RGB PRO XT
Gpu XFX Radeon RX 6800 REF Mem XPG Spectrix D60 4133Mhz CL19 2x8GB
Lagring Gigabyte Aorus M.2 gen4 2TB PSU Be quiet! Dark Power Pro 12 1500W
Misc Tesoro Gram Spectrum Black Red Kailh Switch, Logitech G903 Hero, HyperX Cloud Flight, Fractal Design Define 7

Permalänk
Avstängd

kommer versioner som är passivt kylda.

dock är fläkten tyst både på GT samt gts.
beror lite på vilka krav man ställer, spelar man så bör man inte höra fläkten.
i2D mode så ska den vara i princip helt tyst

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)