Dustinhome - Vem fick vad?

Permalänk
Medlem

Jag blir bitter på folk som orkar klaga på att de fått något gratis, jag satt uppe hela jävla natten och lyckades ändå inte få tag på någon julklapp så då undrar ju jag hur någon som fått en eller flera julklappar kan vara sur?
Räknar folk med att dustin ska skicka en 50" LCD-TV och tillhörande biosystem eller vad är det frågan om?

Dustin ger ju självklart ut prylar som de inte kommer att tjäna så mycket på att ha kvar. Se det som att de ger er sakerna som de annars tänkt att slänga. Det går ju inte ha ett lager fyllt med gamla saker som ingen köper istället ger Dustin ut prylarna helt gratis.

Jag köpte mig ett par sleeves till mina shure e2c på dustin som julklapp till mig själv istället, de kom redan igår så jag är lika nöjd med dustin som jag varit alla andra gånger jag köpt något där.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag blir bitter på folk som orkar klaga på att de fått något gratis, jag satt uppe hela jävla natten och lyckades ändå inte få tag på någon julklapp så då undrar ju jag hur någon som fått en eller flera julklappar kan vara sur?
Räknar folk med att dustin ska skicka en 50" LCD-TV och tillhörande biosystem eller vad är det frågan om?

Dustin ger ju självklart ut prylar som de inte kommer att tjäna så mycket på att ha kvar. Se det som att de ger er sakerna som de annars tänkt att slänga. Det går ju inte ha ett lager fyllt med gamla saker som ingen köper istället ger Dustin ut prylarna helt gratis.

Jag köpte mig ett par sleeves till mina shure e2c på dustin som julklapp till mig själv istället, de kom redan igår så jag är lika nöjd med dustin som jag varit alla andra gånger jag köpt något där.

Jag satt uppe till kl 4 på morgonen och fick till slut tag på ett paket.

Vad är egentligen så svårt att fatta? Varför får man inte vara besviken över att man fick något dåligt? Det kvittar fan om det var gratis eller inte, man har fortfarande ett tycke om saken man fick. Så jävla simpelt är det egentligen.
Jag blev glad över att jag fick en, ja det blev jag. Men jag har fortfarande rätten att klaga över saken jag fick.
Jag hade blivit enormt superglad om jag hade fått ett psp, kamera (oavsett om den var gammal eller inte), jag hade t.o.m blivit glad för 1 gb usbminne eller let's dance spelet. Jag fick dock routern och är lite besviken över att jag fick en telia-anpassad router jag inte ens har användning för. Och det har jag fan all rätt i.
Jag ändrar inte min åsikt om något bara för någon ger mig saker som har något värde.

Du gör något annat än vad du vill bara för någon ger dig "pengar". Kan du se den situationen ske någon annanstans i verkligheten?

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Fick mig #3 och väger 1.7 Kg.
Vet inte vad det är, och kommer få veta den 10 januari. Då det skickas till min bostad 26 mil ifrån mig x]

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

klapparna var bara gratis om ens tid är värdelös

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Den som klagar från och med nu över en julklapp... den går rakt ner i stupet vill ej se mer klagomål nu var glad att ni fick en julklapp!

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt glad, dock sur på dom som tog fler än en (per hushåll).
Även om det blir ett adsl modem eller lets dance kommer jag bli glad. För jag har användning för båda =D
Fick ju något udda förra året fast det var samma vikt som andras, o nu dessutom så stämmer inte vikterna enligt vissa
Så man vet ju aldrig :]

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Jag satt uppe till kl 4 på morgonen och fick till slut tag på ett paket.

Vad är egentligen så svårt att fatta? Varför får man inte vara besviken över att man fick något dåligt? Det kvittar fan om det var gratis eller inte, man har fortfarande ett tycke om saken man fick. Så jävla simpelt är det egentligen.
Jag blev glad över att jag fick en, ja det blev jag. Men jag har fortfarande rätten att klaga över saken jag fick.
Jag hade blivit enormt superglad om jag hade fått ett psp, kamera (oavsett om den var gammal eller inte), jag hade t.o.m blivit glad för 1 gb usbminne eller let's dance spelet. Jag fick dock routern och är lite besviken över att jag fick en telia-anpassad router jag inte ens har användning för. Och det har jag fan all rätt i.
Jag ändrar inte min åsikt om något bara för någon ger mig saker som har något värde.

Du gör något annat än vad du vill bara för någon ger dig "pengar". Kan du se den situationen ske någon annanstans i verkligheten?

Du får gärna skicka routern till mig om du vill.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whalle
Jag blir bitter på folk som orkar klaga på att de fått något gratis, jag satt uppe hela jävla natten och lyckades ändå inte få tag på någon julklapp så då undrar ju jag hur någon som fått en eller flera julklappar kan vara sur?
Räknar folk med att dustin ska skicka en 50" LCD-TV och tillhörande biosystem eller vad är det frågan om?

Varför sitter du uppe hela natten då?

Jag har inte sett speciellt mycket klagomål i den här tråden.
Dock en mycket utförlig och bra analys över hur tänket kan vara inför en sån här kampanj. Mycket mer intressant att läsa såna synpunkter än hjärnadöda poster i stil med "Ge fan i yttra ett enda kritiskt ord om julklapparna, för jag blir sur av att läsa det".

Var går föresten lägsta gränsen på en gåva för att man få klaga isf?
En tom låda? Begagnat dasspapper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funz
Varför sitter du uppe hela natten då?

Jag har inte sett speciellt mycket klagomål i den här tråden.
Dock en mycket utförlig och bra analys över hur tänket kan vara inför en sån här kampanj. Mycket mer intressant att läsa såna synpunkter än hjärnadöda poster i stil med "Ge fan i yttra ett enda kritiskt ord om julklapparna, för jag blir sur av att läsa det".

Var går föresten lägsta gränsen på en gåva för att man få klaga isf?
En tom låda? Begagnat dasspapper?

Begagnat dasspapper kan du nog lägga in ett klagomål på.
Vann för övrigt en shuttle på Kompletts julkalender, nästan lika bra som Lets Dance.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funz
Varför sitter du uppe hela natten då?

Jag har inte sett speciellt mycket klagomål i den här tråden.
Dock en mycket utförlig och bra analys över hur tänket kan vara inför en sån här kampanj. Mycket mer intressant att läsa såna synpunkter än hjärnadöda poster i stil med "Ge fan i yttra ett enda kritiskt ord om julklapparna, för jag blir sur av att läsa det".

Var går föresten lägsta gränsen på en gåva för att man få klaga isf?
En tom låda? Begagnat dasspapper?

Varför jag satt uppe? ja jag ville väl ha en julklapp men för det så skulle jag inte bli missnöjd över att få varken ett usb-minne på "bara" 1gb eller ett let's dance spel.

Visst är det helt okej att tänka "Synd att jag inte fick en digitalkamera som den där andra fick". Det jag blir sur på är att folk verkar tycka att dustin lika gärna kunde lägga ner kampanjen.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amanito
bilden funkar inte

Säker?, den funkar alldeles utmärkt för mig (senaste firefox, WinXP)

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Dustin

Hej!

Alltid trist att läsa att folk inte är nöjda, i vissa fall får man dock ha en viss förståelse... Troligtvis hade man inte blivit lika besviken över Norton om man sluppit trycka refresh 100 gånger innan man lyckades lägga order

Upplägget kan man ju ha synpunkter på, förra året rev vi av alla julklapparna vid midnatt direkt, de gick åt omgående och det var folk inte så nöjda över. I år tänkte vi portionera ut det, tyvärr satte en del tekniska problem hinder i vägen så det sket sig lik förbannat. Den biten ska dock inte vara ett problem till nästa år, däremot kanske upplägget bör förändras. Kanske en lotterivariant men den skall helst fungera utan handpåläggning i sådana fall.

Vi får helt enkelt se vad det blir, om det blir något.

Vi har inte hittat alla Idol-DVD:er än så ge inte upp hoppet, nästa år fyller de också två år

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

mornn - du skrev "jag hade blivit enormt superglad om jag hade fått ett psp, kamera (oavsett om den var gammal eller inte), jag hade t.o.m blivit glad för 1 gb usbminne eller let's dance spelet. "

jag fick lets's dance spelet vilket inte är min favorit, om du vill byta så är det bara PM:a som sagt...

btw - man får tycka precis vad man vill, det är en männsklig rättighet i vår demokrati som vi lever i och det är även min åsikt. jag tycker dock att det är fräckt, bortskämt och ouppfostrat att klaga på gratis grejjer eller gåvor. men det är min åsikt som jag borde få ha lika mycket som någon annan som rycker nått..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Mvh
Mikael Carinci

Väldigt off topic, men om man undrar något ang. Dustin/Dustin Homes returpolicys, ska man skicka dig ett PM?

/Andreas

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Jag fick Norton Confidential
"Avsett att skydda mot identitetsstöld på internet".
Säkert användbart, men överlever nog utan. Kanske skulle ge't till min morfar som är ~75 å just skaffat dator och internetuppkoppling

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

Alltid trist att läsa att folk inte är nöjda, i vissa fall får man dock ha en viss förståelse... Troligtvis hade man inte blivit lika besviken över Norton om man sluppit trycka refresh 100 gånger innan man lyckades lägga order

Upplägget kan man ju ha synpunkter på, förra året rev vi av alla julklapparna vid midnatt direkt, de gick åt omgående och det var folk inte så nöjda över. I år tänkte vi portionera ut det, tyvärr satte en del tekniska problem hinder i vägen så det sket sig lik förbannat. Den biten ska dock inte vara ett problem till nästa år, däremot kanske upplägget bör förändras. Kanske en lotterivariant men den skall helst fungera utan handpåläggning i sådana fall.

Vi får helt enkelt se vad det blir, om det blir något.

Vi har inte hittat alla Idol-DVD:er än så ge inte upp hoppet, nästa år fyller de också två år

Mvh
Mikael Carinci

Handen på hjärtet, tror du det är nån skillnad på vilken målgrupp som fick julklapparna i år jämfört med förra året? Jag tvivlar.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

text

Mvh
Mikael Carinci

Som sagt innan, sägs igen, bort med ASP, snälla
Be någon göra om sidan till en ASP-fri sida.

Sen tycker jag julklapparna ska vara något vem som helst har glädje av, spelen var ju ganska trevliga, fick ett själv
Men ADSL-modem är ju kanske lite väl...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ASP funkar fint. De kör även med ASP.net. Kan ordas om i oändlighet vilket som är bäst men jag tror knappast att de byter plattform för att trycket blev för hårt. Tvivlar starkt på att ASP var boven i det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Jag fick Norton Confidential
"Avsett att skydda mot identitetsstöld på internet".
Säkert användbart, men överlever nog utan. Kanske skulle ge't till min morfar som är ~75 å just skaffat dator och internetuppkoppling

Samma här, blev ju inte direkt överlycklig :(. Kan påpekas att det vara #12.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Samma här, blev ju inte direkt överlycklig :(. Kan påpekas att det vara #12.

Ajabaja! Det har konstaterats här i tråden att man måste vara nöjd och lycklig för allt man får så länge det är gratis.
Du kanske är tacksam för att du fick något alls ändå? hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Ajabaja! Det har konstaterats här i tråden att man måste vara nöjd och lycklig för allt man får så länge det är gratis.
Du kanske är tacksam för att du fick något alls ändå? hehe

Hehe, jo visst är jag glad för att jag fick något Bara lite osis att man just fick den tråkigaste presenten. Men det blev ju en spännande julaftonsmorgon ändå!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Hehe, jo visst är jag glad för att jag fick något Bara lite osis att man just fick den tråkigaste presenten. Men det blev ju en spännande julaftonsmorgon ändå!

Antar att det var Let's dance-spelet du fick? Har du spelat det?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Personligen ser jag helst att man inför en enkel kontrollmetod:
Alla "nya" konton som ej beställt tidigare får billigare gåvor (Norton, Idol-dvd etc.), de som beställt tidigare kan däremot få alla typer av gåvor.
Genom detta eliminerar man risken att konto 4 av Kalle (som aldrig kommer innebära en order) ges en digitalkamera/hemmabiosystem.

Man belönar ju inte de trogna kunderna genom denna metod, men man ser däremot till att konton som skapas enkomt i syfte för julklappen ej får de exklusiva varorna.

Själv fick jag en D-Link DSL-524t (paket #7 - 1,7kg), aldrig fel med en extra backup om nuvarande modem & router pajar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Tror inte det huvudsakliga syftet är att belöna trogna kunder.
Detta drar enormt med nytt folk. Jag lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Du får gärna skicka routern till mig om du vill.

Jag vägrar betala frakten. ..

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Jag vägrar betala frakten. ..

Jag kan skicka en fraktlapp som sagt.
Jag har ADSL. hehe

Edit: Jag var dock inte först med förslaget.

Permalänk
Avstängd

fick en D-Link DSL-524T ADSL2/2+ route på köpet då jag beställde min lenavo 3000 n200 därifrån strax innan jul

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Fick också en D-Link DSL-524T ADSL2/2+ router, julklapp #5. Har egentligen ingen användning för den, men kan vara bra å ha ifall åskan får för sig att slå ner i mitt modem från zyxel. Tack Dustinhome

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Inaktiv

Fick julklapp #23, vilket var en router/modem. Riktigt nöjd med detta då den stödjer Annex M, vilket mitt gamla modem inte gör.

Permalänk
Dustin

Hej!

ficklampa: det går bra, inte mitt huvudområde (längre) men kör på du, antingen PM eller mail till mc@dustin.se.

NoAim: Man kan ju alltid drömma...

ODDNAME: Tveksamt om det blir en sån utveckling Det är inte koden i sig som bråkat under gågna helgen.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!