XP, hur länge finns det att köpa?

Permalänk
Medlem

XP, hur länge finns det att köpa?

Jag ska köpa ny dator om några månader och vill ha XP på den så jag kan köra alla mina spel mm. Så jag undrar om jag ska köpa XP nu eller när jag köper datorn. Har tänkt att Inet ska få sätta ihop datorn så det är ju bra om dom har det OS:et.

Sen undrar jag vilken XP-version jag ska ha? Pro blir det väl men 64 eller 32 bitar? Har 64 bitar samma problem med drivrutiner mm som vista 64 bitar? Hur mycket minne kan det hantera?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Jag har hört att dom kommer sluta sälja xp detta tidigt detta året, så jag skulle köpa XP Pro SP2 så fort som möjligt!

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

64 eller 32 bitar då?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tja det får man hänvisa till google eller alla låsta trådar som dyker upp varje vecka.

men ja som sagt, skaffa det asap (As Soon As Possible).. läste på nätet tidigare att MS börjar få slut på nycklar :P...

annars KAN du ju vara lite hmm *ej-nämnt-nåt*...

Permalänk
Avstängd

Fixa Windos Vista Ultimate swe X32 så kan du spela dom fetaste spelen med den fetaste graffen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Fixa Windos Vista Ultimate swe X32 så kan du spela dom fetaste spelen med den fetaste graffen!

Sikken go reklam-feeling du fick in

Permalänk
Medlem

Det är retail-version jag ska ha då va? Dom kostar ju en hel del för en kille på 17 år. Finns det nånstans man kan kolla vilka spel som funkar med vista?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Det är retail-version jag ska ha då va? Dom kostar ju en hel del för en kille på 17 år. Finns det nånstans man kan kolla vilka spel som funkar med vista?

http://www.thinktechno.com/2007/03/13/list-of-vista-compatibl...

Vet inte om hela listan stämmer, hittade det iallafall på google.

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk
Medlem

XP pro kostar ju mycket mer än XP home, nån som vet vad det är för skillnad? Vilka extra funktioner man får och sånt?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.