Permalänk
Medlem

var är mina filer?

Det börjar gå segt och jag tänkte rensa ur systemet och installera om xp och det var länge länge sedan jag gjorde det så jag vill försäkra mig om att jag inte raderar nåt jag vill ha så jag undrar:

Var finns alla filer man vill ha kvar?

Typ (dessa har jag redan tänkt på)
Mina dokument
Mina mottagna filer
Mail

Var kan man lät missa?

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk

Ja en sak som saknas på listan är väl i så fall dina favoriter, som ofta är en sak man vill ha kvar.

Ta sedan en snabbcheck så du inte har sparat något viktigt på något konstigt ställe på hårdisken, hände mig en gång och då var väldigt många timmars jobb bortblåsta (fick tillbaka det mesta i alla fall)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Avstängd

"Savegames" ifall du har några spel installerade...

Gör inte misstaget som jag gjorde en gång bara. Jag var klumpig och kopierade in alla filer som skulle sparas till en mapp på den partition som jag sedan formaterade. ... sen beställde jag ett nytt tangentbord *host* :s

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Favoriterna! Tack!

Det där var ju en tråkig historia (men ändå komisk på nåt sätt ). Jag har inga spel men tack för varningen.

Det är inget annat jag glömt nu?

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm om du har bytt ut vapen å sånt i t.ex cs (om du nu spelar det)
så kan du leta upp dem..

msn förfasen, alla smileys å skit:P
C:\Documents and Settings\anv.namn\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Messenger\msn.address

annars e det bara mina dokument, mottagna filer, favoriter och det jag nämnde.. vad jag vet iaf:)

Permalänk
Medlem

Se även till att ha tillgång till alla drivrutiner till nätverkskort etc så du tar dig ut på nätet efter du lagt in Windows igen.