Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Tackar för den fina kommentaren. Nej det är morsans bok jag är inte et dugg intresserad av hästar men morsan har ett gäng iaf. Det är många som har reagerat på den bilden. Jo jag har sett nått av dina byggen med och dom verkar tämligen fina Jo ska de va så ska de va rejält Nu är ju lådan ganska full så nu går det väl inte in så mycket mer... Tanken är väl o ha SSen under burken o ha slangen upp till cpun men hur de nu ska gå till får vi se....

Ja va säger man. Diverse av mina projekt har inte blivit helt som de var tänkt precis, vilket var väldigt synd. Har ny setup nu och de kommer väl upp bilder på de snart.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Snyggt, tänkte dock på en par grejer...

Vattenkyla nordbryggan skulle ju va trevligt med tanke på att du redan har ett vattenblock på den som standard, varför inte typ koppla den parallelt med hårddsikarna? Du har ju radiatorer så det räcker och blir över i alla fall ;P
Eller en singleradde bara till den, det skulle ju vara snyggast

Det skulle bli bra mycket snyggare om du hade fläktarna på toppen i chassiet istället för ovanpå.

Och orkar verkligen pumpen, är ju inte det kraftigaste på marknaden?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Stabilt vattenkylningsbygge!

En fråga dock, vad är tanken med att pumpa in varmluften från de nedre radiatorerna in i chassit?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123
Snyggt, tänkte dock på en par grejer...

Vattenkyla nordbryggan skulle ju va trevligt med tanke på att du redan har ett vattenblock på den som standard, varför inte typ koppla den parallelt med hårddsikarna? Du har ju radiatorer så det räcker och blir över i alla fall ;P
Eller en singleradde bara till den, det skulle ju vara snyggast

Det skulle bli bra mycket snyggare om du hade fläktarna på toppen i chassiet istället för ovanpå.

Och orkar verkligen pumpen, är ju inte det kraftigaste på marknaden?

Som jag skrivit innan så är nipplarna på nb blocket för små och dom lär dämpa flödet för mycket. Fläktarna sitter uppepå bara för at ge plats i 5,25 racket för en dvd brännare som ska bo där snart. Pumpen ger 1200/h så den funkar och motståndet i en radiator är mycket mindre än ni tror det är istället blocken som begränsar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Stabilt vattenkylningsbygge!

En fråga dock, vad är tanken med att pumpa in varmluften från de nedre radiatorerna in i chassit?

De e en fråga som finns många svar på. Varför skulle jag ta varluft inne ifrån lådan o kyla grafet med? Och det är ju inte dierkt 20 graders skillnad på in och ut luft heller.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

mycket trevligt bygge 10p lätt

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

riktigt snygg ! du får mig att vilja fixa vatten kylning i mitt gammla dragon chassi..

10 P !!

Visa signatur

AMD 5600+ | 2 gb ram | 500gb WD, | Geforce 8800GTS 640mb | Asus nf 570 Ultra | Logitech G15 | Logitech MX518 | CM 690 | Crosair 520w | Zalman 9700LED

Permalänk
Medlem

För de första vill jag säga att det är en klar 10P.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Nej det är faktist nästan så men du ska se snart Har en SingelStagare som jag håller på med som ska kyla cpun

Bara för att tidigare ägare hade trasat sönder gallret som satt där så sågade jag ren där och ska sätta i en plåt där. Det är inte omöjligt att det kommer i en 120mm fläkt eller en singelradde till nb lr nått

Nej ska faktist bli snickare men är lite allt i allo

DU jag håller faktist med dig SÅ FETING mycke på den pungten det var just därför jag satt mig o tog mig tid och fixade ihop detta galleri.

Jo det kanske är så men då jag förmodligen ska köra med nån kompressorlösning för kylning av vattnet och sen kör jag med en radde utomhus ibland då vattnet blir så pass kallt at det behövs lite glykol.

Men jag är lite nyfiken på hur du gör med kondens. Vad jag fick lära mig i fysiken för ett gäng år sedan så uppkommer kondens vid 4 graders temeratur skilnad. Allstå om du har 20grader i rummer och ger tex CPUn 16gradig vatten. Denna efekt ökar ju större skilnaden blir. Så vid just 4 grader skulle ja tro att problemet inte blir stor.
Men du kanske har klurat ut något. Med tanke på 35%glykol. Det låter som att du har tänkt köra me en massa minusgrader och då lär det bli en massa kondens. Eller blev de bara så att du hälde i "lite" extra glykol för att va på den säkra sidan?

Å än en gång, Snyggt byge. Jag håller på med ett system själv. Men kommer inte att bli så owerkill som ditt. Då ja la ner tanken på att mata med så kallt för kondens skul i huvudsak. Men de finns säkert massa bra lösningar.

Visa signatur

Nyare: |Antec P182| |Asrock Z68| |I7 2700K @ 4,8Ghz 1,375V 24/7 | |16GB DDR3 Corsair Vengeance| | 3X(R9 290X LCS) | 5x SSD 120GB Corsair Force 3 || Vattenkylsys info kommer. De är Halv Tum så får ni en finger visning.| |Samsung s27a850|
Äldre: |Antec P182| |Maximus Extreme| |Q6600 @ 3,6Ghz 1,45V 24/7 FSB16001,4V| |4GB DDR3 9-9-9-24 2000MHZ Patriot Viper| |2st 3870x2 FullcoverWaterblocks| Vattenkylsys info kommer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooook
För de första vill jag säga att det är en klar 10P.

Men jag är lite nyfiken på hur du gör med kondens. Vad jag fick lära mig i fysiken för ett gäng år sedan så uppkommer kondens vid 4 graders temeratur skilnad. Allstå om du har 20grader i rummer och ger tex CPUn 16gradig vatten. Denna efekt ökar ju större skilnaden blir. Så vid just 4 grader skulle ja tro att problemet inte blir stor.
Men du kanske har klurat ut något. Med tanke på 35%glykol. Det låter som att du har tänkt köra me en massa minusgrader och då lär det bli en massa kondens. Eller blev de bara så att du hälde i "lite" extra glykol för att va på den säkra sidan?

Å än en gång, Snyggt byge. Jag håller på med ett system själv. Men kommer inte att bli så owerkill som ditt. Då ja la ner tanken på att mata med så kallt för kondens skul i huvudsak. Men de finns säkert massa bra lösningar.

Dedär med kondens har jag inte forskat i så mycket men har aldrig haft nåra problem med det. Jag har haft neråt kanske -5 i vattnet in i första blocket nån gång och det gav ingen kondens men skulle det va så så får man väl isolera lite. Iomed att jag ska köra med SS på cpun så lär mobot vara inkletat och isolerat redan så det är inget problem.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Delta fläktar <3

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Jo du där snackar vi riktiga grejer Dom ger 220 cfm på 12v o en 140 cfm på 5v eller nått sånt så dom flåsar lite...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

Har 2 Deltor själv faktiskt Sparas till nåt vettigt tillfälle.

12v = ljudvolym som vi inte ska snacka om.
5v = Visst ~140cfm är inte fel men 5v lever om rätt jobbigt de också.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Jo dom låter lite mycke kanske... Men dom är ju kopplade till kontrollern så dom är ju avstängda 24/7 men vid bench så äker fönstret upp o fläktarna igång men det räcker o köra dom på 5v för att dom ska dra igenom tillräckligt med luft

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Äntligen ett galleri som varit intressant att kolla igenom, mycket fint!

Skönt att slippa Kalle P12's datorhörna med ett 500 kr-chassi inkluderandes ett "500" wattsagg.

Härligt overkill!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Skönt att slippa Kalle P12's datorhörna med ett 500 kr-chassi inkluderandes ett "500" wattsagg.

Härligt overkill!

Varav nätagget är från tillverkaren Sweex eller Q-tec... eller nåt annat fullkomligt värdelöst märke.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

lätt en 10a! älskar verkligen vattenkylningen och är nyfiken på vart du köpt det + lackningen av chassit gjorde du med vanlig lackfärg eller? har några burkar här men vet inte om dom fungerar på mitt chassi, får väl prova.. snyggt jobb!

Permalänk

Ja du alla delar till vattenkylningen är köpte från privatpersoner för att hålla ner priset en aning. Men slangen och fjädrarna köpte jag på www.sidewindercomputers.com

Och jo det vara vanlig sprayburks färg men då av lite högre kvallite...

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Tufft bygge. 10p

Men är det inte lite riskfyllt å vattenkyla nätagget. Känns lite som om en läcka skulle få rätt jobbiga konsekvenser.

Vad får du för temperaturer med delta-fläktarna förresten?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Jag vattenkyler inte agget? Med deltorna på full fräs o fönstret lite på flänt så sjunker load tempsen med ca 15-20c

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico