Permalänk

Heath Ledger hittad död

Sorgligt men sant. Blev helt chockad när jag gick in på expressen och fick se detta på förstasidan. Riktigt duktig skådis som tyvärr lämna jorden lite väl för tidigt. R.I.P

Gillade ni hans filmer?

Nu känns det inte lika kul med nya batman längre.

Info:

http://www.imdb.com/name/nm0005132/

Info om dödsfallet:

http://www.tmz.com/

Permalänk
Medlem

Ingen som jag direkt vet vem det är men på tok för ung vart han iaf.

R.I.P

Permalänk
Avstängd

Tror nog inte jag sett mer än "The Patriot" med Mel Gibson... där hans son Gabriel spelas av Heath Ledger.

Trist... många lovande skådespelare/artister som dör unga. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att höra, han var väldigt duktig. Precis när hans karriär verkligen boomade också med Brokeback och nya Batman...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Han var grym i Lords of dogtown.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

RIP Heath Ledger - Jokern är död

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Herregud ... Jag kan inte tro att det är sant

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Tråkigt , han kunde ha gått riktigt långt. Hur blir det med filmen nu då? Blir den uppskjuten eller klistrar dom in hans huvud på en ny "Joker"?

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk

är inte filmen precis färdig inspelad?

Permalänk

Den är i Post-Production enligt IMDb. Bara hoppas att de inte behöver göra reshoots. I så fall kan tänkas att storyn måste ändras lite för att undvika konflikter, om man får uttrycka sig lite torrt.

I Gladiator dog Oliver Reed innan filmen var klar och hans scener var inspelade, och man använde CGI samt viss omklippning för att komma förbi det.

Detta är synd dock. The Dark Knight är definitivt en av de filmerna som jag sett fram mest emot, och nu blir det ju lite annan ton över hela saken.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

Galet. Inte direkt någon favoritskådis, men The Patiot och A Knights Tale var ju riktigt bra. Tur att dom hann spela in nya Batman-rullen också, som en schysst avslutning. Ser mycket fram mot den filmen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tråkigt dock att det genast spekuleras i att Heath tagit livet av sig genom en överdos, det finns ju faktiskt MÅNGA fler orsaker till att en människa dör än att ta livet av sig genom överdos.
Hjärtstillestånd tex är inte helt ovanligt eller blodpropp osv osv.

Permalänk
Medlem

Icke att förglömma så har ju snart filmen "I'm not there" premiär där heath spelar en version av Bob Dylan..
2008 är verkligen Heaths år..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar hans filmer jättemycket och tycker han var en jättebra skådespelare. En av de bästa manliga i dagens läge, efter Christian Bale.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Tråkigt dock att det genast spekuleras i att Heath tagit livet av sig genom en överdos, det finns ju faktiskt MÅNGA fler orsaker till att en människa dör än att ta livet av sig genom överdos.
Hjärtstillestånd tex är inte helt ovanligt eller blodpropp osv osv.

När han hittas med en massa sömnpiller brevid sig så skulle jag vilja påstå att det är den enda vettiga slutsatsen, man måste ju vara ganska klantig för råka svälja för många.

Tråkigt att han dog, han hade nog kunnat bli riktigt stor, filmen han höll på att spela in med Terry Gilliam hade nog kunnat bli riktigt intressant.

Nu är väl bara vänta på att den tredje kändisen dör.

Permalänk

Vadå självmord? Han hade väl nån sjukdom?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Tråkigt , han kunde ha gått riktigt långt. Hur blir det med filmen nu då? Blir den uppskjuten eller klistrar dom in hans huvud på en ny "Joker"?

Enligt DN hann han göra klart rollen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=735501

Trist på en så ung och lovande skådespelare.

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk

Hm, det lär ju betyda att Jokern inte lär komma tillbaka till en annan film?
Iofs. är det väl rätt bra. Jag tycker att Spider-man förstördes en del när den där jävla green goblin var med i hur många varianter som helst i varje film.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Gillar hans filmer jättemycket och tycker han var en jättebra skådespelare.

+1

Vart helt paff när jag läste det

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Gillade hans karaktär i filmen "10 orsaker att hata dig" tror jag den hette. Synd att han dog så ung, han skulle säkert haft en lysande karriär framför sig.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Rollen som jokern var visst mycket krävande, han gav allt för det skulle bli bra.
Sanningen kommer fram så småningom.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Rollen som jokern var visst mycket krävande, han gav allt för det skulle bli bra.
Sanningen kommer fram så småningom.

Jag gissar på att han gick ner sig psykiskt under inspelningen av batman och att det krävs en del psykisk ostabilitet att spela jokern, något heath inte klarade av och som jack nicholson försökte få honom att fatta när han bad om rollen (eftersom jack är van vid att spela dåre).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
När han hittas med en massa sömnpiller brevid sig så skulle jag vilja påstå att det är den enda vettiga slutsatsen, man måste ju vara ganska klantig för råka svälja för många.

Tråkigt att han dog, han hade nog kunnat bli riktigt stor, filmen han höll på att spela in med Terry Gilliam hade nog kunnat bli riktigt intressant.

Nu är väl bara vänta på att den tredje kändisen dör.

Har du andra källor än Expressen och Aftonbladet till att det skulle ha funnits en massa sömnpiller bredvid honom?
MÅSTE en burk med sömnpiller direkt innebära att man har tagit livet av sig om man blir funnen död?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Har du andra källor än Expressen och Aftonbladet till att det skulle ha funnits en massa sömnpiller bredvid honom?
MÅSTE en burk med sömnpiller direkt innebära att man har tagit livet av sig om man blir funnen död?

Det är väl ett vettigt antagande om en ung människa hittas naken, ihopkrupen, död på golvet med pillerburkar i rummet?

Nu hade han ju både lunginflammation och sömnproblem så det verkar ju inte som han begick självmord iaf, ska bli intressant att höra sen när dom är klara med alla prover.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är väl ett vettigt antagande om en ung människa hittas naken, ihopkrupen, död på golvet med pillerburkar i rummet?

Nu hade han ju både lunginflammation och sömnproblem så det verkar ju inte som han begick självmord iaf, ska bli intressant att höra sen när dom är klara med alla prover.

Återigen, har du några andra källor än Expressen och Aftonbladet?
Min erfarenhet är att väldigt lite av vad som skrivs i dessa tidningar är sant, bara för att det går att läsa i en tidning så är det inte säkert att det är vad som hänt.

Vad jag vet så låg Heath i sin säng så vart får du "hittas naken, ihopkrupen, död på golvet med pillerburkar i rummet?" från?
Sedan pillerburkar? Varför plural när det förmodligen handlar om en burk?
Du är medveten om att det inte är bra att dra förhastade slutsatser?
Burk med sömnpiller =självmord är lite väl häftigt att anta när man inte vet något om livssituation mm.

Det är dokumenterat att fullt friska människor kan drabbas av hjärtstillestånd, andningsstillestånd mm och om han nu hade lunginflamation och sömnproblem så är det väll absolut inte konstigt att hitta medicinburkar i närheten av honom eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Återigen, har du några andra källor än Expressen och Aftonbladet?
Min erfarenhet är att väldigt lite av vad som skrivs i dessa tidningar är sant, bara för att det går att läsa i en tidning så är det inte säkert att det är vad som hänt.

Vad jag vet så låg Heath i sin säng så vart får du "hittas naken, ihopkrupen, död på golvet med pillerburkar i rummet?" från?
Sedan pillerburkar? Varför plural när det förmodligen handlar om en burk?
Du är medveten om att det inte är bra att dra förhastade slutsatser?
Burk med sömnpiller =självmord är lite väl häftigt att anta när man inte vet något om livssituation mm.

Det är dokumenterat att fullt friska människor kan drabbas av hjärtstillestånd, andningsstillestånd mm och om han nu hade lunginflamation och sömnproblem så är det väll absolut inte konstigt att hitta medicinburkar i närheten av honom eller?

Håller med. Anledningen till att folk antar att det gäller självmord, har nog väldigt mycket att göra med det faktum att Heath var filmstjärna.

Känd person som dör oförklarligt = självmord. Oftast brukar det stämma.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk

Riktigt trist tycker jag. Nu får hans roll som jokern en lite tyngre innebörd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninoquir
Återigen, har du några andra källor än Expressen och Aftonbladet?
Min erfarenhet är att väldigt lite av vad som skrivs i dessa tidningar är sant, bara för att det går att läsa i en tidning så är det inte säkert att det är vad som hänt.

Vad jag vet så låg Heath i sin säng så vart får du "hittas naken, ihopkrupen, död på golvet med pillerburkar i rummet?" från?
Sedan pillerburkar? Varför plural när det förmodligen handlar om en burk?
Du är medveten om att det inte är bra att dra förhastade slutsatser?
Burk med sömnpiller =självmord är lite väl häftigt att anta när man inte vet något om livssituation mm.

Det är dokumenterat att fullt friska människor kan drabbas av hjärtstillestånd, andningsstillestånd mm och om han nu hade lunginflamation och sömnproblem så är det väll absolut inte konstigt att hitta medicinburkar i närheten av honom eller?

http://www.usmagazine.com/police_ledger_was_found_deceased_na...

Visst kan man dö av naturliga orsaker, men jag vågar nog gissa på att det är vanligare med självmord i den åldern.

Jag har aldrig sagt att jag tror han tog livet av sig, däremot tycker ajg det är helt naturligt att media börjar spekulera i det när han hittades så som han gjorde.

Permalänk
Medlem

Polisen har ju gått ut med att han låg död naken och att det fanns flertal pillerburkar i lägenheten.

Just nu så går ryktet om att han blev totalt slutkörd efter att spelat Jokern i Batman, även att Jack Nicholson som spelade Jokern i en annan Batman-film sa till Heath Ledger att den karaktären var extremt påfrestande att göra och han själv blev ganska förstörd under inspelningen under den Batman-filmen. Heath Ledger hade ju grova sömnproblem och det sägs att han var "inlåst" i sin lägenhet i en hel månad för att förbereda sig för Jokerrolen. Han hade ju även nyss skilt sig. Stressen, sömnproblemen, lunginflammation, pressen, och skilsmässan gjorde väl att han överdrev en aning vad gäller sömnpillerna helt enkelt.

Permalänk

Förstår inte riktigt hur man kan låta en filmroll påverka en så pass mycket utanför sitt jobb.

Sen skiljer sig väl den gamla rollen som Joker ganska mycket från den nya? Det intrycket har jag iaf fått av trailern jag såg. Den moderna versionen verkar ruskigt mycket stördare och deppad.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro