prao för elektronik/dataintreserad?

Permalänk

prao för elektronik/dataintreserad?

Tjoo alla på swecl!

Undrar om någon har något bra tips på prao till mig!

Är intresserad av div. teknik såsom data och elektronik mm.
Dela gärna med er av era egna prao kunskaper!

Tack på förhand // Tommy

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem

clas ohlssons, kjell & company, teknikmagasinet, hobbex.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
clas ohlssons, kjell & company, teknikmagasinet, hobbex.

Mjo fan kjello är lite lockande men det är väl bara som å stå i vilekn kassa som helst? Bara att man hämtar dioder istället för whiteboard pennor, block etc.

Ingen har väl en "verkstad" ??

Tack för svaret

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Hedersmedlem

kollat efter lokala datorbutiker? Vi har iaf 3st här som är lite mindre så det borde väl finnas något där du bor också.

Permalänk
Medlem

Jag har praoat på Clas ohlsson en gång i tiden.
Det var tämligen meningslöst. Handlade bara om att prismärka och lägga ut varor.

En ide annars vore kanske att praoa på typ Elgiganten, Siba eller OnOff och dylika butiker och där verkligen informera kunderna vad som är bra istället för att snacka goja som tyvärr verkar förekomma rätt ofta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
En ide annars vore kanske att praoa på typ Elgiganten, Siba eller OnOff och dylika butiker och där verkligen informera kunderna vad som är bra istället för att snacka goja som tyvärr verkar förekomma rätt ofta.

Haha jo för då kommer man få vara kvar länge.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Haha jo för då kommer man få vara kvar länge.

Nä, men så är man ju bara en prao utan större ansvar som inte stannar någon längre tid ändå...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Om du pluggar på gymnasiet kanske det är lämpligt att praktisera på en högskola?

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk

tack för alla svar

Mjo hittade en datorbutik där min plastfarsa har lämmnat in sin burk en gång i tiden..

http://www.c4u.se/index.php Do mhar verktsdad med hårdvaru/mjukvaru uppradering och lite saker begagnat till salu!

""Tror det skulle vara ganska kul. Förmodligen ringer jag dom i eftermiddag om jag inte hittat något bättre!

Jag har praoat på Clas ohlsson en gång i tiden.
Det var tämligen meningslöst. Handlade bara om att prismärka och lägga ut varor.""

Jag tror likadant, samtidigt osm typ kassa på kjell är ju liknande som vilken kassa som helst bara att du hämtar switchar istället för falukorv..

Tack igen, för alla svar! Hare!

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem

Jag har praoat på en elektronikfirma, NEA som finns över hela sverige, där fick jag vara med ute på fältet och dra kablar, koppla diverse eldosor osv. Det var ganska kul.
Sen har jag varit på sjukhusets tekniska avdelning nån vecka. Lagade lite sjukhussängar, var med och kolla hur dialysmaksinen fungerar, rönken va jag på nån dag och fotoavdelningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Sen har jag varit på sjukhusets tekniska avdelning nån vecka. Lagade lite sjukhussängar, var med och kolla hur dialysmaksinen fungerar, rönken va jag på nån dag och fotoavdelningen.

Göteborgare som man är så lästes givetvis "rönken" som ett runkrum. Röntgen ska det nog vara.

Permalänk

Ska åka in till den där datafriman på måndag iallafall, s¨å får jag se hur det går!

Tack för svaren, guys

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D