Permalänk
Medlem

Villken processor ska jag byta till?

Hej, har nyss köpt en dator som har förljande saker:

Specifikationer:
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ AM2

Minne: Selectra Electronics 2x1024 MB 667MHz CL5

Hårddisk: Western Digital Caviar 250 GB S-ATA II 7200rpm/16mb

Hårddisk 2: Seagate Barracuda 80GB S-ATA II 7200rpm/8mb

Grafikkort: NVIDIA® GeForce™ 8600GTS 512MB DDR3 PCI-E

Moderkort: Asus M2N-E SLI, NVIDIA nForce® 500 SLI™ MCP, 2000 MT/s, 4 x 240-pin DIMM,
4 x Serial ATA 3.0Gb/s, Gigabit LAN, Quality Audio 7.1 kanals CODEC, 8 x USB 2.0

Min fråga är var jag ska byta till för processor så jag få ut så mycket av allt möjligt som jag har i datorn och inte en överdriven processor som är onödigt bra och ändå inte ge nått att ha, om ni förstår vad jag menar kom med försla och lägg gärna in länken till processorn :D:D

Mvh//Nicke

Permalänk
Medlem

Är det spelprestanda du är ute efter så byt till ett bättre grafikkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

kej, så du tycker att processorn är bra? Hade mest tängt köra typ bf2 och nå sånna spel. Sen så använder jag ritprogrammet archicad 10 och sånt till skolan så de är ju bra att de är lite snurr på de hela

Permalänk
Avstängd

dina val är,
bättre grafikkort, gör mest för din prestanda i spel.
ett 3870 eller 8800GT
cpu, om ditt ritprogram stödjer 4 kärnor dvs multitrådande funktion är en quad Phenom ett alternativ då en quad är bra mycket bättre för sådana funktioner "OM" själva programmet stödjer quad dvs 4 kärnor.
Annars, klocka din nuvarande prolle & köp nytt graffe

Quad dvs 4 kärnor gör en hel del för renderingsprogram.
dock får du inga direkta fördelar med BF2 om du inte byter graffe också.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hur ska jag veta om mitt program stödjer 4 kärnor? är inte så jätte bra på datorer om man säger så

Men kan nån inte komma med nå förslag på en bättre processor än den jag har men för ett rimligt pris haha jag tror att den jag har nu är på 2,2 eller 2,3 Gz.

skriv gärna en billig sida

Tack än en gång!!// Niklas

Permalänk
Medlem

Om du nu tänker köra mest BF2 så behöver du väl ändå inte uppgradera något alls, eller?