Defragmentera i vista ?

Permalänk
Medlem

Defragmentera i vista ?

Okej, tänkte defragmentera mina hårddiskar nu.. men av nån anledning så ser man ju inte hur långt man har kommit osv i vista när man defragmenterar..
Finns det något annat program man kan använda, eller om man kan på nått sätt se hur långt man har kommit under tiden ?

Och går det verkligen bra att använda datorn under tiden ?

Permalänk

Klart att det går bra att använda datorn under tiden. Fast det kommer dock bli segt om du använder ett hårddiskintensivt program.

Jag har inte hittat något sätt för att se hur långt man kommit. Dessutom så defragmanteras samtliga partitioner. Själv så har jag endast orkat defragmantera en gång.

Permalänk
Medlem

Lägg ner Vistas inbyggda program och skaffa PerfectDisk om du känner dig rik.

Det är det överlägset bästa defrag-programmet du kan använda om du frågar mig - och de flesta andra på Swec vad det verkar när det har diskuterats förr.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

tack för tipset, laddat ner 30 dagars trial

verkar vara riktigt bra. Men skulle gärna vilja ha ett gratis program, som jag kan använda längre än 30 dagar. Så fortsätt tipsa

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Lägg ner Vistas inbyggda program och skaffa PerfectDisk om du känner dig rik.

Det är det överlägset bästa defrag-programmet du kan använda om du frågar mig - och de flesta andra på Swec vad det verkar när det har diskuterats förr.

Och Diskeeper och O&O Defrag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=75116...
Där rekomenderas JkDefrag som jag precis testat. Det behöver ingen installation utan kan köras på direkten. Det är mycket simpelt och väldigt få (men otroligt bra) inställningsmöjligheter. Första träffen på google bör ge dig URL:en.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Hmm... vad är det för fel på det inbyggda underhålls schemat i Vista som faktiskt ombesörjer detta automatiskt?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T