Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Moderkort med WOL

Jag tänkte köpa ett nytt moderkort och jag vill ha wake on lan (WOL) på det. Men jag tycker det är svårt att hitta någon info när man tittar på olika moderkort om de har WOL eller inte. Har det blivit standard så att alla har det eller hur är det?

Permalänk
Medlem

Standard nuförtiden. Finns kanske några enstaka som inte har det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det hela rätt så finns det typ olika lägen en dator kan vara avstängd i. Typ Viloläge, Avstängd osv.. så kallade S-lägen. Hur vet man vilka S-lägen moderkorten stödjer eller är det standard att dom stödjer alla? Jag vill helt enkelt kunna köra WOL på en helt avstängd dator och då ska det väl vara stöd för S5 om jag har förstått rätt.

Jag har sett att det står WOL by PME i ganska många specar. Vad betyder det?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xoot
Om jag har förstått det hela rätt så finns det typ olika lägen en dator kan vara avstängd i. Typ Viloläge, Avstängd osv.. så kallade S-lägen. Hur vet man vilka S-lägen moderkorten stödjer eller är det standard att dom stödjer alla? Jag vill helt enkelt kunna köra WOL på en helt avstängd dator och då ska det väl vara stöd för S5 om jag har förstått rätt.

Jag har sett att det står WOL by PME i ganska många specar. Vad betyder det?

En bättre utgångsartikel är http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN