Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om system req's på spelet, liknanade WoW's?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Vad tror ni om system req's på spelet, liknanade WoW's?

Jo det lär vara rätt likt WoW kraven, grafiken är rätt lik varandra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Vad tror ni om system req's på spelet, liknanade WoW's?

Svårt att säga men jag skulle tro att de är något högre, grafiken ser ju snarlik ut men du får tänka på att WoW släpptes 2005 (?) och redan då hade WoW väldigt låga krav på datorn om man jämför med andra MMO som kom då.
Lär komma fler bättre rapporter om vad som krävs när betan blir större när det närmar sig release..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo det lär vara rätt likt WoW kraven, grafiken är rätt lik varandra.

WAR har bra mycket bättre grafik. Bara för att båda spelen har "tecknad" grafik har de inte samma krav. Dessutom missförstår folk hela tiden det där som Paul sa om att kraven liknar WoW's. Han menade (antagligen) att Mythic kör med samma filosofi som Blizzard, alltså att spelet ska kunna köras på ett brett spektrum av datorer.

Personligen skulle jag gissa att kraven liknar Lotro, men en aning tyngre på processor och ram.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Antagligen så kommer det ju vara stora slagfält och då lär ju FPS'n droppa som fan Att gå runt ensam i tex WoW är ju en extrem skillnad mot att spela en BG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Antagligen så kommer det ju vara stora slagfält och då lär ju FPS'n droppa som fan Att gå runt ensam i tex WoW är ju en extrem skillnad mot att spela en BG.

Och i WAR lär vi se slag på 100 vs 100.. och då är det inte instanced som i WoW heller.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

En till class - High Elves: http://www.warhammeronline.com/english/gameInfo/armiesofWAR/H...

Verkar rätt lik Ranger-klassen i daoc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Fredricson
En till class - High Elves: http://www.warhammeronline.com/english/gameInfo/armiesofWAR/H...

Verkar rätt lik Ranger-klassen i daoc.

Say what? Om du menar Shadow Warrior så har de varit officiella relativt länge...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Förresten gubbar, det har kommit väldigt lite Information om Black Guards (Dark Elves), eller så kan jag ha missat något om de, ni har inte någon länk om mer information om klassen? Och då tänker jag inte på den podcasten på hemsidan:) tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Förresten gubbar, det har kommit väldigt lite Information om Black Guards (Dark Elves), eller så kan jag ha missat något om de, ni har inte någon länk om mer information om klassen? Och då tänker jag inte på den podcasten på hemsidan:) tack på förhand!

Generellt har det släppts lite info om saker som specifika abilities eller mekaniker. Det som känns till är främst från olika mässor...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Längtar som fan tills de släpps! nån som vet officiellt release datum än?

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kungjocke
Längtar som fan tills de släpps! nån som vet officiellt release datum än?

Fortfarande Q2 2008 (April-Juni) som gäller.

Så vad tycks om senaste newsletter?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

De var en bra och lång Podcast, älskar deras podcast och dom 2 jobbar så bra ihop tycker jag, och man fick veta mycket, Tummen upp!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
De var en bra och lång Podcast, älskar deras podcast och dom 2 jobbar så bra ihop tycker jag, och man fick veta mycket, Tummen upp!:D

Japp! Och jag gillade verkligen Orcapulten Det ser verkligen bra ut..

Jag har bestämt mig för en Black Orc nu, eftersom min guild redan har tillräckligt med Zealots och Shamans...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag ska med vara Black orc, alltid vart Orcs=) sedan dagarna man spelade warhammer med figurer! Fy fan så en tår kommer till ögat, anyways, är din guild för andra också eller är det bara för vänner?:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Jag ska med vara Black orc, alltid vart Orcs=) sedan dagarna man spelade warhammer med figurer! Fy fan så en tår kommer till ögat, anyways, är din guild för andra också eller är det bara för vänner?:D

Just nu är vi 12 st, varav de flesta är gamla guildmates från WoW. Men där finns också ett par IRL vänner.. Den kommer nog att bli öppen för fler närmare release, men nu just är det bara vi.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Förresten, det har väl vart beta uppe nåra gånger för ett tag sen va? Hur gick det? Hur va responsen, Positiv eller negativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Förresten, det har väl vart beta uppe nåra gånger för ett tag sen va? Hur gick det? Hur va responsen, Positiv eller negativ?

Du menar folk från betan eller? De är under NDA, så de får inte prata om betan utanför beta forumen.

Annars så finns det en hel del artiklar på nätet om spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Förresten, det har väl vart beta uppe nåra gånger för ett tag sen va? Hur gick det? Hur va responsen, Positiv eller negativ?

Har hört utav folk som spelat att det var ganska dåligt. Det är tråkigt att fightas, man står typ bara still och spammar 1 eller 2 spells. Men det är ju bara vad jag har hört... har inte testat själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Har hört utav folk som spelat att det var ganska dåligt. Det är tråkigt att fightas, man står typ bara still och spammar 1 eller 2 spells. Men det är ju bara vad jag har hört... har inte testat själv.

Ojdå de lät ju inte bra:/ well, betan är ju för att man ska förbättrra de så, får hoppas dom fixar det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Har hört utav folk som spelat att det var ganska dåligt. Det är tråkigt att fightas, man står typ bara still och spammar 1 eller 2 spells. Men det är ju bara vad jag har hört... har inte testat själv.

Är det nån skillnad från WoW?

Men så är det i de flesta mmorpg's, att man står still och trycker på ett par knappar när man fightas.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är det nån skillnad från WoW?

Men så är det i de flesta mmorpg's, att man står still och trycker på ett par knappar när man fightas.

Jag spelade mage i WoW och jag använde en massa olika spells i PVP. Hade 20+ keybinds vad jag minns och jag stog nästan aldrig still heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Att det ser tråkigt ut har flera orsaker:

1. Folk som spelar på videon från olika mässor är totala nybörjare utan någon koll på sina abilities.
2. Collision Detection gör så att folk inte kan springa genom varanda och gör det svårare att springa runt
3. Då det krävs mer än 2 hits ala WoW för att döda någon får man stå runt längre. Att man inte kan hoppa runt är även för att göra det mera realistiskt, då det i verkligheten är väldigt svårt att slå volter och slåss på samma gång.
4. Spelet baseras på lagstrategi, vilket vore ganska omöjligt om folk sprang på som yra höns.
5. Man har gett combat ett slöare tempo, eftersom man vill göra det mer baserat på samarbete än snabba reaktioner (tänk en rogue som hoppar runt en caster i WoW).

Finns flera andra också, men det är några.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det är ingen som pratar om att det SER tråkigt ut, snarare än att det ÄR tråkigt. (Som sagt har inte testat själv, men vet folk som har varit i betan som tycker att det är det.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Jag spelade mage i WoW och jag använde en massa olika spells i PVP. Hade 20+ keybinds vad jag minns och jag stog nästan aldrig still heller för den delen.

I de flesta mmorpg, så har man auto-target dvs man klickar på ett mål så har man målet låst. Och sen är det princip samma sak man gör dvs klickar på några knappar för att döda målet.
Och ja det är skillnad på pve och pvp, tror nog att exhale menade pve.

Jag körde mage också i WoW, det var inte så många knappar att trycka på tyckte jag iallafall. (visserligen var det mer än två knappar )

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nä jag snackar enbart om PVP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Nä jag snackar enbart om PVP.

Okay, men principen är fortfande samma dvs man låser på målet och sen börjar spamma knappar för att döda målet.
Visst om man bli anfallen så rör man på sig för att unvika att bli träffad.

Men det enda mmorpg som skiljer sig från alla andra i strid är Age of Conan, där låser man inte målet man måste följa det själv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nej så är det inte alls i WoW. Här är ett bra exempel: http://video.google.com/videoplay?docid=8925738254147403502&q...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Det är ingen som pratar om att det SER tråkigt ut, snarare än att det ÄR tråkigt. (Som sagt har inte testat själv, men vet folk som har varit i betan som tycker att det är det.)

Ja, du. Jag har nog hört enbart positivt. Fast personligen tålde jag inte WoW's combat system med folk som hoppade på som idioter och där man dog på några sekunder.

Som sagt så är ju WAR fokuserat på RvR med upp strider på upp till 200 vs 200. Därför funkar inte ett snabbt gameplay, och jag vågar lova att när man spelar redan lite större slag är det allt annat än tråkigt. Men jag förstår om 1 vs 1 känns tråkigt, men det är inte så spelet ska spelas.

Edit: Exhale, tänkt dig det där (som i videon som länkades) men gör det till 100 vs 100 eller liknande så förstår du varför det inte kan vara så.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Nej så är det inte alls i WoW. Här är ett bra exempel: http://video.google.com/videoplay?docid=8925738254147403502&q...

Tycker det är rätt likt WoW -> Eternal's Warhammer Online E3 2006 PvP Video

Men man får se hur det känns när man får testa det själv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"