Xp skivan startar upp installationen men inte längre?

Permalänk
Avstängd

Xp skivan startar upp installationen men inte längre?

Hej.

Har en orginal Windows xp pro skiva och för ett tag sen kopierade jag allt innehåll till en map på min dator. Nu vill jag formatera men hittar ej skivan så tänkte bränna en ny.

Har sökt runt länge men hittade förut: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=326

Följde den guiden och använde det programet. Sedan när jag skulle skriva in "CD-label" vet jag inte om jag tog rätt, men tror det allfall. Gjorde allt som det står i guiden, bara att jag skapade endast 1 ROOT map, men det är väl ingen skillnad?

Sedan när iso filen var klar brännde jag den med Nero som image.

När jag sedan rebootade datorn och XP installationen startade upp, står det efter ett tag: Sätt in disktetten Windows XP Professional CD-ROM i enhet A:
* Tryck sedan på retur.

Har testat flera gånger, men samma fel. Varför står det så ? Har ju allt inlagt på en CD?

Undrar om jag gjort någe fel eller om någon vet hur jag kan bränna en skiva på någe annat sätt?

Behöver snabbt hjälp tack!

PM annars också om ni kan berätta / fixa guide.

Permalänk

Hur gammal är skivan?

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Avstängd

Jag tror XP pro skivan jag lade in är från 2002.
Har redan slösat bort 3 tomma skivor som inte funkat
Så uppskattas hjälp.

Edit:
Står så här på "den här datorn"
Microsoft Windows XP
Professional
Version 2002
och det är samma jag har kopierat till min dator.

Permalänk

Då är det inget service pack på den?

för om det inte är det så vet jag vad felet är. Gamla OS var man tvungen att boota från diskett. Likaså XP innan Service Packen dök upp. Så var det i alla fall för mig.

Så pröva att slipstreama ett SP2 på installations skivan så SKA det gå.

Edit: Jaha är det en version 2002 eller är den från 2002?

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Avstängd

Hur menar du med version 2002 eller från 2002?
Står allfall Windows XP pro
Version 2002
Service pack 2.

Fast när jag installerade med orginal skivan förr, använde jag bara skivan och ingen diskett? Så tror de måste vara SP1 på den, men vet inte. Vet bara att jag aldrig använt diskett.

När man skulle lägga in alla filer från cd till kopieringen tog jag bara dem man såg på bilden 3 st, inte alla. Kan det vara felet?

Finns det någe annat sätt att bränna det på än guiden ovan. Isåfall länk till någon guide / eller förklara. Vill bara få det att funka

Ingen som har något att säga? Behöver hjälp.

Permalänk
Avstängd

Hjälp snabbt eller tips uppskattas som sagt. Kanske något annat sätt att göra det på, andra guider elelr att ni förklarar? Eller att jag gjort någe fel som jag förklarade ovan?

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Dubbla konton => ban