Hur snabb leverans hos dustin?

Permalänk
Medlem

Hur snabb leverans hos dustin?

Hej

Tænkte eventuellt bestælla en bærbar dator från dustinhome på måndag. Hinner den komma hem till mig innan fredagen (under torsdagen)...? Detta ær en førutsættning før att jag ska køpa den. Vad har ni før erfarenhet av dustin och leverans?

Tack på førhand!

Permalänk
Avstängd

är varan i lager brukar det ta max 2 dagar.

Permalänk
Medlem

Beror ju på var du bor, men jag har alltid kunnat hämta ut sånt som funnits på lager dagen efter. Leveranssäkerhet har alltid varit Dustins starka sida.

Permalänk
Medlem

japp dagen efter. Det är vad jag räknar med när jag beställer där:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Är tiden uberviktig, så bör du överväga lokal datorbutik. Misstag händer.

Fast dustin har ju oerhört bra rykte när det gäller leveranstider.

Permalänk
Medlem

och om du nu vet att du ska beställa på måndag. varför inte beställa redan idag? Kan mycket väl hända att det rä fart i lagret även under helger..

Permalänk
Medlem

Tack för infon!

Jo det har du rätt i, de kanske har övertidssugna lagerarbetare. Det hade ju inte varit fel.

Ska beställa redan i helgen.

En off-topic fråga... datorn jag ska beställa är en lenovo 3000 n200 och när man kollar runt tester verkar den finnas i många utföranden. http://www.dustinhome.se/pd_5010120763.aspx så här är den som jag ska beställa. Vet ni ifall det kan vara så att dustin kan plocka själva i datorerna från tillverkare? Typ att de plockat bort minne eller liknande eller håller de fingrarna borta från produkternas innehåll?

Kanske en konstig fråga men lika bra att ställa den annars får man inget svar.

Ha en bra helg!

Permalänk
Dustin

Hej!

ekano: Vi modifierar inga datorer innan leverans, vi skickar dem alltid som de kommer från tillverkaren. Om inte något företag vill att vi trycker i MER av nåt förstås men då får de köpa den med tillägg för installation

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Beställer du på måndagen så har du den på tisdagen, om inte posten slarvar.

Permalänk
Medlem

Hur är inet med leveranser då ?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

jag beställde en Canon 400D från Dustinhome 11/7-07 posten gjorde bort sig o skicka mitt paket till åkersberga istället för väsby fick en hel vecka extra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Hur är inet med leveranser då ?

Det går snabbt när man beställer från Inet. Bara varan finns i lager.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
jag beställde en Canon 400D från Dustinhome 11/7-07 posten gjorde bort sig o skicka mitt paket till åkersberga istället för väsby fick en hel vecka extra

Det är ju knappast relevant för frågestsällaren. DustinHome skeppade säkert kameran samma dag som de fick din beställning (om den fanns i lager). Att sedan posten klantat sig är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Beställer man bara före 14:00 så skickas det samma dag, tror de hade en garanti på detta.
Alltid när jag beställt har jag fått varorna dagen efter sålänge du har kollinumret.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Det är ju knappast relevant för frågestsällaren. DustinHome skeppade säkert kameran samma dag som de fick din beställning (om den fanns i lager). Att sedan posten klantat sig är en helt annan sak.

Det är ju iofs väldigt relevant. Då TS måste ha produkten på torsda kväll så bör man ha i åtanke att posten kan vara en felande länk. Visst det har inget med dustin att göra, men helt klart en faktor man bör vara medveten om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Det är ju iofs väldigt relevant. Då TS måste ha produkten på torsda kväll så bör man ha i åtanke att posten kan vara en felande länk. Visst det har inget med dustin att göra, men helt klart en faktor man bör vara medveten om.

Den ursprungliga frågan var denna:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekano
Vad har ni før erfarenhet av dustin och leverans?

Ja, erfarenheten hos det övervägande flertalet är att Dustin/Dustinhome levererar samma dag de fått beställningen, om beställningen görs innan ett visst klockslag och om varan finns i lager.

Om sedan ett snöoväder, en trilskande sorteringsmaskin på postterminalen, en lastbil som går sönder eller något annat oförutsett gör att leveransen blir försenad kan man aldrig garantera sig emot. Enda sättet att vara säker på att få varan innan ett visst datum är att köpa den över disk.

Permalänk
Avstängd

Något man ska veta är att det inte är Dustin som levererar datorn.. Det är klantskallarna Posten, så man kan aldrig vara helt säker.. Men något som är säkert däremot är att Dustin alltid skickar din order inom någon timme efter beställning.

Permalänk
Korsordsguru

Senast jag beställde från dustin home (i januari) lade jag ordern på onsdag förmiddag och hämtade ut paketet nästa dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säger bara tummen upp för dustin o deras leveranser. Förra gången jag beställde från dom beställde jag på kvällen hade det dagen efter.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Största delen beror på var man bor, jag som bor på månen (Norrland) får vänta 2-3 dagar. Posten är smått sega att skicka paketen till norra norrland.

Dustin är snabb, utan tvekan. Beställde en gång ett spel, men skickade ett mejl en kort stund senare för att avbeställa och de hade redan skickat ivag det! Dustin stod t.o.m. kostnaden för frakten/returen tillbaka.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Dustin är helt klart bäst, beställt större varor ibland, bäst var när jag beställde 17.45, och paketet kom iväg 5 minuter senare

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Måste säga att dustin har varit otroligt bra när jag beställt tidigare, inte bara snabba utan även billigast på många grejer när man är student, tillsammans med att det även är fraktfritt (som student) gör än större skillnad när man beställer saker för under tusenlappen.

Beställde precis ett memorystick, billigast i Sverige som student (enl prisjakt). Jag beställde varan kl 12 på tisdagen, onsdag kl 10 ligger det på posten hos mig. 22 timmar från Stockholm till Lund. Utomordentligt!

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Har alltid hämtat ut dagen efter beställning.
Har det varit helg vid beställning så har jag haft varan på tisdagen.
Mycket mycket bra!

Permalänk
Medlem

Bodde i södra stockholm (och dustin ligger såvitt jag vet i norra), då fick jag varan dagen efter att jag hade beställt. Beställde omkring tio gånger därifrån och resultatet var det samma, givetvis var allt i lager.

Permalänk
Medlem

bumpar den här tråden då jag tyvärr inte kan hålla med skaran.

Beställde en dator den 30/12 och alla varor fanns i lager utom processorn som skulle ta 1-3 dagar. De flesta av produkterna var nersatta i pris p.g.a. mellandagsrea.

Sex dagar senare får jag ett mail där det står att processorn beräknads komma in den 21/1, vilket jag tycker känns ganska väl tilltaget för att Dustin skall ordna fram en vara som de säljer på sin sida. Rätt? Fel?

Hur som helst.... Idag, tre veckor efter beställning kollar jag min order och ingenting har hänt. Jag ringer upp dustin och frågar vad som händer. Där får jag höra att nytt leveransdatum är satt till den 28/1. självklart frågar jag om detta datum går att lita på och får höra att de bara använder sig av preliminär datum och inte kan lova någonting. Jag undrar också om de inte tycker att detta är något de bör meddela kunden om och får ett luddigt svar om att det är sådant man får hålla reda på själv.

Då jag ber dem skicka övriga varor med ett tidigare paket får jag höra att detta inte är möjligt om jag inte avbeställer processorn och sedan köper den till ett dyrare pris.

Jag kan förstå att även dustin har leverantörer som kan bli försenade, men att behöva vänta i en månad på en produkt som skall ta 1-3 dagar att leverera känns inte vidare bra. Inte heller att de förlänger leveranstiden efterhand. Dustin måste ju ha vetat om förseningen betydligt tidigare än idag kl 16:30 då de ändrade tiden.

Vidare känns "avbeställ och köp på nytt förfarandet" mycket skumt. vad tycker ni?

/Intox

Edit: Typo

Permalänk
Medlem

Senast jag beställde så lade jag ordern strax innan 1600. Hade varorna på posten för utlämning ca kl 1200 dagen efter:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intox
Jag kan förstå att även dustin har leverantörer som kan bli försenade, men att behöva vänta i en månad på en produkt som skall ta 1-3 dagar att leverera känns inte vidare bra. Inte heller att de förlänger leveranstiden efterhand. Dustin måste ju ha vetat om förseningen betydligt tidigare än idag kl 16:30 då de ändrade tiden.

Nu har du inte angivit vilken processor du beställde, så det är svårt att spekulera i varför den blev försenad, men ibland är det ju brist på vissa processorer. Det är därför de enbart har preliminära lagerföringsdatum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intox
Vidare känns "avbeställ och köp på nytt förfarandet" mycket skumt. vad tycker ni?

Jag tycker det är helt logiskt, de är enbart bundna att leverera det ni kom överens om när du lade din order till det pris som gällde då. Det är ju inte så att de höjer priserna på produkter som sjunker i pris innan de levereras, och då bör ju det omvända gälla.

Förvisso är det surt för dig att du får vänta eller betala mer för processorn, men det är ju inte så jättesvårt att komma runt sådan problematik när man beställer.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Nu har du inte angivit vilken processor du beställde, så det är svårt att spekulera i varför den blev försenad, men ibland är det ju brist på vissa processorer. Det är därför de enbart har preliminära lagerföringsdatum.

Processorn det gällde var Q6600 2.4GHZ.

Jag tycker det är helt logiskt, de är enbart bundna att leverera det ni kom överens om när du lade din order till det pris som gällde då. Det är ju inte så att de höjer priserna på produkter som sjunker i pris innan de levereras, och då bör ju det omvända gälla.

Förvisso är det surt för dig att du får vänta eller betala mer för processorn, men det är ju inte så jättesvårt att komma runt sådan problematik när man beställer.

Här håller jag inte med dig riktigt.

Det är ju trots allt så att vi har avtalat att de ska leverera ett antal produkter och där förutsätter jag att det skall ske inom skälig tid. Först verkade det röra sig om tre dagar, sedan 21, nu ca 30. Hur lång tid tycker du är skäligt? Hypotetiskt skulle ju detta kunna fortgå hur länge som helst, även om jag inte tror att det kommer bli så. Att förlänga någon vecka i taget utan att meddela kunden är inte snyggt, det måste du medge eller?

Hade dustin i god tid meddelat mig om att processorn skulle bli ytterligare försenad hade jag kunnat avbeställa i tid och köpt den på något annat ställe. Inte sitta och vänta vecka för vecka och se om de förlänger väntetiden.

Sjlävklart hade jag kunna beställa komponenterna en och en via dustin, vilket jag tror hade blivit jobbigare för både mig, dem och i förlängningen hade ökat priset på alla varor. Detta är dock något jag antar att jag bör överväga nästa gång jag beställer något.

Så summan av min åsikt är väl följande:

Efter att redan ha väntat i tre veckor känns det "lika bra" att vänta ytterligare en vecka. Dock känns det inte vidare bra, då jag inte vet om jag kan förvänta mig någon leverans då heller.

Någonstans tycker jag att man som kund kan kräva klara besked och i relativt god tid. (läs: Flera veckors felmarginal på utsatt tid när det gäller komponenter är enligt mig för mycket)

Min åsikt har antagligen färgats av att dustin på det stora hela verkar ha en relativt fläckfri renomé gällande leveranser. Det gör antagligen att jag känner mig extra drabbad.

Med detta sagt, hade jag också hoppas att ett företag som har denna renomé i praktiken också brytt sig om sina kunder så pass mycket att de som good-will skickat de varor de de facto har i lager. Det tordes enligt mig vara ganska enkelt och inte särskilt kostsamt.

Permalänk
Medlem

För alltid dagen efter om jag trackar lite själv. Annars får man vänta en extra dag på lapp skiten.

Har alltid fått dagen efter från dom iallfall dom senaste 20 gångerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intox
Här håller jag inte med dig riktigt.

Det är ju trots allt så att vi har avtalat att de ska leverera ett antal produkter och där förutsätter jag att det skall ske inom skälig tid. Först verkade det röra sig om tre dagar, sedan 21, nu ca 30. Hur lång tid tycker du är skäligt? Hypotetiskt skulle ju detta kunna fortgå hur länge som helst, även om jag inte tror att det kommer bli så. Att förlänga någon vecka i taget utan att meddela kunden är inte snyggt, det måste du medge eller?

Hade dustin i god tid meddelat mig om att processorn skulle bli ytterligare försenad hade jag kunnat avbeställa i tid och köpt den på något annat ställe. Inte sitta och vänta vecka för vecka och se om de förlänger väntetiden.

Sjlävklart hade jag kunna beställa komponenterna en och en via dustin, vilket jag tror hade blivit jobbigare för både mig, dem och i förlängningen hade ökat priset på alla varor. Detta är dock något jag antar att jag bör överväga nästa gång jag beställer något.

Så summan av min åsikt är väl följande:

Efter att redan ha väntat i tre veckor känns det "lika bra" att vänta ytterligare en vecka. Dock känns det inte vidare bra, då jag inte vet om jag kan förvänta mig någon leverans då heller.

Någonstans tycker jag att man som kund kan kräva klara besked och i relativt god tid. (läs: Flera veckors felmarginal på utsatt tid när det gäller komponenter är enligt mig för mycket)

Min åsikt har antagligen färgats av att dustin på det stora hela verkar ha en relativt fläckfri renomé gällande leveranser. Det gör antagligen att jag känner mig extra drabbad.

Med detta sagt, hade jag också hoppas att ett företag som har denna renomé i praktiken också brytt sig om sina kunder så pass mycket att de som good-will skickat de varor de de facto har i lager. Det tordes enligt mig vara ganska enkelt och inte särskilt kostsamt.

De har förmodligen ganska svårt attpåverka det datum som deras leverantör ger dem att de preliminärt kommer få processorn. Får inte leverantören processorn den dagen som de preliminärt skulle fått den så ändras datumet som dustin får in det. inte konstigare än så. Dustin kan göra väldigt lite för att påverka.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b