Permalänk
Medlem

Efter att ha installerat display drivers och My Display (pivot) så fryser datorn några sekunder efter den loggat in i XP.

Tips?

Permalänk
Medlem

Avinstallera skiten. =/

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandit_n1
Jag har en samsung syncmaster 940n som jag lånar av farsan och nu funderar jag på att köpa en 22 tums skärm, tycker ni att det e värt att upgradera från en 19 tft till en 22 tums, märker man mycket skillnad i storlek på bild och sånt

Om du har pengar över så, det är sjukligt stor skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Avinstallera skiten. =/

Mm

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Avinstallera skiten. =/

Det gjorde jag Men man vill ju ha pivot.

Permalänk
Medlem

jag undrar om man har en gammal burk med ett Geforce Ti4400, behöver man då en sån DVI-HDMI apapter om man ska använda sig av en HP w2207h skärm?

och isåfall.. är det en sånhär man behöver isåfall
http://www.multitronic.se/?prod=PC-HDMIATI ?

Permalänk
Medlem

Rzll tror inte det är DVI på dom korten.. VGA du får köra på

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Rzll tror inte det är DVI på dom korten.. VGA du får köra på

haha, jag vet inte om du skämtade med mig där eller inte, men isåfall så slipper jag ju köpa sån adapterskit tills jag uppgraderar min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie
Det gjorde jag Men man vill ju ha pivot.

Men den kan du väl ändå inte använda med skärmen rätuppstående? Och då är det ju rätt värdelöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rzll
jag undrar om man har en gammal burk med ett Geforce Ti4400, behöver man då en sån DVI-HDMI apapter om man ska använda sig av en HP w2207h skärm?

och isåfall.. är det en sånhär man behöver isåfall
http://www.multitronic.se/?prod=PC-HDMIATI ?

Geforce Ti4400, den här väl en vga och en dvi? Då kan du köra på vga, men dvi är att föredra.
Ja den borde ju funka:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Ska köpa en 2207 nu för jag såg att Dustin hade bra studentrabbat på den.
Men vad va det för kabel man behövde?
Kan nån ta fram en här och pm:a vad jag behöver?
http://www.dustinhome.se/productlist.aspx?lgroup=5631&dgroup=...
Skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

vad får du betala med stundtrabatt

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

Med studentrabbat kostar den 2 877,36 kr

Permalänk
Medlem

Doki, http://www.dustinhome.se/pd_5010103264.aspx Där har du en DVI-HDMI Kör med exakt samma bara att min var 2m och kostade cirka 100 på db.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Doki, http://www.dustinhome.se/pd_5010103264.aspx Där har du en DVI-HDMI Kör med exakt samma bara att min var 2m och kostade cirka 100 på db.

Tack, den jag hade kollat på också, fast 2m som du hade

Permalänk
Medlem

Då är w2207h nästan i samma priskklass som gamla w2207 när jag köpte den för 6 månader sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Då är w2207h nästan i samma priskklass som gamla w2207 när jag köpte den för 6 månader sedan.

Sakta men säkert:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Doki, http://www.dustinhome.se/pd_5010103264.aspx Där har du en DVI-HDMI Kör med exakt samma bara att min var 2m och kostade cirka 100 på db.

Tack för den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doki
Ska köpa en 2207 nu för jag såg att Dustin hade bra studentrabbat på den.
Men vad va det för kabel man behövde?
Kan nån ta fram en här och pm:a vad jag behöver?
http://www.dustinhome.se/productlist.aspx?lgroup=5631&dgroup=...
Skulle uppskattas

MediaMarkt säljer 2207 för endast 2290:-. Såg det i deras reklamblad nu i helgen.

*edit. hittade länk nu också.

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=sqqdt#/page2/

*edit 2*

KJan det verkligen stämma. Lägstapris enligt prisjakt är 3650!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
MediaMarkt säljer 2207 för endast 2290:-. Såg det i deras reklamblad nu i helgen.

*edit. hittade länk nu också.

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=sqqdt#/page2/

*edit 2*

KJan det verkligen stämma. Lägstapris enligt prisjakt är 3650!!!!!

Det är deras demoprylar som är så billiga. Vet inte om jag skulle köpt en skärm som alla kunder pillat på.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Det är deras demoprylar som är så billiga. Vet inte om jag skulle köpt en skärm som alla kunder pillat på.

Fördelen är väl att man vet att man inte får några döda pixlar och ett stabilt exemplar.

De lär ju inte visa upp dåliga ex!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Fördelen är väl att man vet att man inte får några döda pixlar och ett stabilt exemplar.

De lär ju inte visa upp dåliga ex!?

Antagligen inte men den har ju redan ett antal timmar på vilket kanske inte alla vill... Ett demoex är ju lite "begagnad"

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Det hänger ju på vilken garanti en får till priset en betalar.
Dom står ofta hela dagarna med en o samma bild. Inte bra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Det hänger ju på vilken garanti en får till priset en betalar.
Dom står ofta hela dagarna med en o samma bild. Inte bra.

ok, ska inte handla.

Känns som att jag kommer vänta med inköp i nuläget. Verkar ju inte finnas någon 22" skärm till vettigt pris (3000:-) som inte har problem med backbleedlightning (eller vad det heter!?) samt inte har eftersläpningar.

Var ju någon på prisjakt som sa att 2207 skärmen var så dålig att han skulle slänga den. Att sälja den vidare kunde han tydligen inte med.

Hur länge tror ni man får vänta innan de lyckas lösa dessa problem till ett rimligt pris. Det känns ju trist att få sämre bild när jag uppgraderar från min 19" CRT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Var ju någon på prisjakt som sa att 2207 skärmen var så dålig att han skulle slänga den. Att sälja den vidare kunde han tydligen inte med.

Hur länge tror ni man får vänta innan de lyckas lösa dessa problem till ett rimligt pris. Det känns ju trist att få sämre bild när jag uppgraderar från min 19" CRT.

Eftersläpningar har jag inte upplevt med min w2207h, och jag har lirat CSS rätt mycket senaste dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crillie
Eftersläpningar har jag inte upplevt med min w2207h, och jag har lirat CSS rätt mycket senaste dagarna.

men blackbleed lightning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
men blackbleed lightning?

Jag har minimal BLB runt om kanterna på skärmen. Lite mer vid den nedre kanten. Men syns enbart vid kolsvart bild och är ej störande på nåt sätt. Syns kanske 1-1½ cm in...

Skitbra skärm! Köp!

EDIT: Och vänta med att de ska fixa BLB o shit på TN-paneler så säger jag lycka till! Skaru ha ca 22" i 3k-klassen så är det alltid lite BLB - ofrånkomligt... TN är snabba och billiga.. men...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Jag har minimal BLB runt om kanterna på skärmen. Lite mer vid den nedre kanten. Men syns enbart vid kolsvart bild och är ej störande på nåt sätt. Syns kanske 1-1½ cm in...

Skitbra skärm! Köp!

Precis som mejpel har jag minimalt, inget som jag alls stör mig på. Riktigt glad med den här skärmen, förstår varför den blev så populär. Bilden är grym (i alla fall med VGA, HDMI-kabel på väg )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Vadå ställa in? När man har den rak så lutar skärmen åt höger som jag tänker på hela tiden. Försöker hitta ett bra väggfäste för att fixa detta problem. Men hur tar man bort foten på skärmen?

synd, min lutar ingenting:)

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel

EDIT: Och vänta med att de ska fixa BLB o shit på TN-paneler så säger jag lycka till! Skaru ha ca 22" i 3k-klassen så är det alltid lite BLB - ofrånkomligt... TN är snabba och billiga.. men...

Menar du att alla skärmar för privatpersoner kommer att ha blackbleedlightning även i framtiden?

Permalänk
Medlem

DJ1: Risken för BLB är större med TN-skärmar än med S-PVA, P-MVA och S-IPS baserade skärmar. Undantag finns dock alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
DJ1: Risken för BLB är större med TN-skärmar än med S-PVA, P-MVA och S-IPS baserade skärmar. Undantag finns dock alltid.

Precis och går du upp till VA- och IPS-paneler så stiger priset fast då får man ju oxo det man betalar för = "Bättre" skärm för mer pengar = Logiskt

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT