Konstiga grafik-hack i World in Conflict

Permalänk
Medlem

Konstiga grafik-hack i World in Conflict

Har precis kört lite World In Conflict, men stör mig en hel del på konstig grafikhack och undrar mest om det ska vara så?!? Jag har egentligen inga problem med framerate eller så, det är bara att det hackar till då och då på ett väldigt störande och inkonsekvent sätt. Det är ungefär som om hela spelet stannar upp (tiden alltså), istället för att strunta rita en frame om man inte hinner (samtidigt som tiden går och vilket väl brukar vara normen och normalt inte upplevs störande).

Förstår någon vad jag menar och kan säga om det är normalt för spelet?

Datorn är nyinstallerad med senaste drivrutiner, senaste updaten av spelet (1.005), osv. Datorn består av E8400 (Dualcore Penryn 3.0ghz), 8800GTS, 2GB minne, med XP som OS. Det spelar ingen roll vilka inställningar jag har på grafiken (i spelet) - samma sak händer även om det händer mindre ofta om man har lägre inställningar. Mina nuvarande inställningar, med det mesta på i 1280x960 (ingen AA), ger ungefär 40-50FPS. "Hacken" finns i mellanakterna, benchmarken och spelet. Har även provat olika skärmupdateringsfrekvenser och även frame-limit, men det spelar ingen roll - det hackar ändå då och då.

Någon som kan säga att de upplever samma sak?

Permalänk

Det hände mig med hela tiden när jag testade demot , så jag vågade inte köpa fulla spelet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Den enda ggn jag märkt av just sådana hack är när nåt program, Windows eller kanske rent av spelet sitter och härjar runt på hårddisken.

Nu har jag slutat spela eftersom helt plötsligt hittar den inte mina savefiler.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Ja då var det inte bara jag i alla fall. Tror inte det är kopplat till något annat program (datorn är helt ny och ren) och inte heller hårddiskhärjande (för det hör jag i såfall Syn på spelet som annars skulle vara bra.

Permalänk
Medlem

Aldrig vart med om. Du har inte gått in på en server med för högping?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enfeting
Aldrig vart med om. Du har inte gått in på en server med för högping?

Han menar Singel Player delen.

"FreddeX"
Dessa hack kan uppstå HDD ev arbetar. Ett sätt som har hjälpt mig många gångar är att sänka PCI latency från 64 till 32 (finns i BIOS, men inte på alla moderkort).
har du provat med vsync?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Hittade problemet, "EasyTune5 Pro". Det är ett Gigabyte-program som följde med mitt Gigabyte-moderkort - jag har använt den för att kolla temperaturen på min E8400 processor (det enda programmet som verkar kunna mäta tempen tillförlitligt).

Men "EasyTune" verkar göra andra saker också ... som t.ex. att adaptivt justera klockfrekvensen på CPU (t.ex. under heavy load) ... även om funktionen är disabled i BIOS verkar den kunna åstadkomma saker. Av naturliga anledningar är inte det så bra med en varierande CPU-frekvens i spel som måste kunna mäta tiden väldigt exakt för att ha ett jämnt flöde.

Det konstiga är att varken Crysis eller Codemasters Dirt blev påverkade på liknande sätt, men de kanske aktivt kollar CPU-frekvensen lite mer kontinuerligt.

Så nu kan jag njuta av World In Conflict

Permalänk
Medlem

Bra, ingen ska behöva missa ett sånt spel Synd bara att jag har missat det än så länge =/

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2