Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation 3 säljer bättre än Xbox 360

Permalänk
Medlem

Köpte en wii för, Zelda, Resident Evil och Ssb Brawl.

Bra grafik har man på datorn och xbox och ps3 är förfasen nästan inte konsoler längre. Har dessvärre sålt min wii nu innan brawl släpptes hoppas jag inte missade mycket.

Permalänk
Medlem

Re: Re: ps3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Spelmaskin är den verkligen inte, se bara på vilka spel som finns till den inget som man bara måste ha. GTA4 kommer till 360 med extra episoder..

Kanske kommer EA sports spel bli över 30fps detta året till PS3..
Handkontrollen six axis har jag haft sen 1998 på microsofts sidewinder så inget nytt där.

Grafikortet som sitter i är inget o skryta med så vänta dig inga under för grafiken precis. Spelar ingen roll att CPU är snabbare då.

Läste att MS kan ha en blue ray spelare redan inom 3 månader på marknade så lär inte bli nån PS3 för mig då iaf.

Playstation är en spelmasik i all ära med många år bakom sig med starka spelserier som MGS, FF, GT mm(ändå klagar folk på att det är mer utav en mediamaskin, välkommen till 2000-talet ). Däremot har vi xboxen där de starkaste titlarna går till pc förr eller senare.
GTA4 med extra uppdrag fick xbosen med hjälp utav 60 miljoner dollar, sen går Rockstar över till Playstation igen med en ny serie, LA Norie.

EA har inte gett så mycket kärlek till ps3an 2007 bara massor av portningar från boxen fast i år hylla de ps3an och sa att den kommer gå om xboxen. Sen så är EA såklart EA.

Sen varför ens jämföra en spelkonsols hårdvara med en dator?
Försök jämföra förra generationens playstation med en dator.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Re: Playstation 3 säljer bättre än Xbox 360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Den senaste rapporten från NPD informerar att Sony lyckades sälja bättre än Microsoft under januari månad

Trevligt. Det kommer säkert hålla i sig allteftersom Blu-ray vinner mark och de exklusiva spelen kommer närmare. Dessutom har PS3, som är lyxmaskinen av de tre, sjunkit i pris och hamnat på en nivå som betydligt fler har råd med. Mycket för pengarna och gratis PSN, som bara blir bättre och bättre. Med senaste firmwaren så är det inte mycket som saknas.

När nästa iteration introduceras, med DualShock 3 och en större hårddisk och en ännu mindre och svalare cell, så kanske priset justeras neråt än mer. Med MGS4 och andra exklusiva topptitlar på gång kan dragningskraften bara öka. 2008 blir nog året som vänder siffrorna på högkant till Sonys fördel...

I senaste Rocky(nr1 2008), så nämner han Playstation 3 vid flera tillfällen, och då med spel som GTA och COD4. Fast de är multispel, så känns det tryggare att köra dem på en konsoll som man vet håller.
Några citat:
"Ska du inte köpa playstation 3 snart?"
"Grodan sitter här bredvid mig och lirar Uncharted på PS3:an. Han hoppar runt i en inkaruin som en annan gunde i fångarna på fortet och pepprar pirater. Nu dog han, hahaha!"

Först nu som Svenssons börjar upptäcka fördelarna med PS3.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Blir en PS3 för mig iaf, i stort sett enbart för Gran Turismo. Köpte PS1 när första kom, sålde den och köpte en ny när GT2 kom. Sen köpte jag en PS2 när GT kom till den, så nu väntar jag bara på nästa TG så att man kan köpa en PS3a också.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Blir en PS3 för mig iaf, i stort sett enbart för Gran Turismo. Köpte PS1 när första kom, sålde den och köpte en ny när GT2 kom. Sen köpte jag en PS2 när GT kom till den, så nu väntar jag bara på nästa TG så att man kan köpa en PS3a också.

har det inte redan kommit en massa GT till PS3:an, vad jag har hört så kan man köpa GT4 och så kan man ladda ner GT:HD från PSN gratis så fort man köpt PS3:an. Och Grafiken i GT:HD är sannslöst grymm! kolla bara på den här bilden där den undre bilen är från GT:HD och den övre är från verkliga livet http://www.ministryoftech.com/wp-content/uploads/2007/05/gran...

Permalänk

Äger enbart 360 nu men kommer antagligen köpa både wii o ps3 inom en inte allt för avlägsen framtid. Wii för Zelda, Mario och ps3 för blu-ray spelare och sen kommer det säkert några skoj spel till det med.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Jag har införskaffat mig ett Nintendo Wii och en Sony PlayStation 3. Wii först och främst p.g.a Zelda: Twilight Princess och det kommande Mario Kart. PS3 p.g.a. en mängd olika anledningar; DVD-/BD-spelare, streamingmöjligheterna, möjligheten att lira spel med vacker grafik 720p/1080p-upplösning och det med surroundljud. Japaner har en grym känsla kvalité - både vad gäller hård- och mjukvara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liorciferps3 för blu-ray spelare och sen kommer det säkert några skoj spel till det med.

Det gör det garanterat! Nu, idag, rullade GDC 2008 igång och det har utlovats att 102 PS3-titlar skall presenteras under mässan. Det kommer helt otroligt många bra titlar till PS3:an, enligt mitt tycke. De jag ser framemot först och främst är Metal Gear Solid 4, Tekken 6, Gran Turismo 5, GTA IV & FarCry 2... m.fl. Känns dumt att rabbla spel här.

Har funderat på en Xbox 360, men för mig finns det inte tillräckligt med intressanta titlar som är exklusiva den konsolen. Många av spelen kommer antingen till PS3 eller till PC (och min håller fortf. måttet).
Däremot finns det ju andra anledningar till att köpa en Xbox 360, bl.a. för att spelen går att få "gratis", via vissa metoder...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk

Varför gör inget företag en maskin som klarar alla konsolspel även från de äldsta maskinerna? Om den dessutom såg ut som en helt vanlig stilren DVD-Spelare skulle den ju vara snygg också, till skillnad från de plastbitar som släpps nuförtiden.

Den maskinen skulle jag köpa iallafall

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk

När WIP Loader:n till Wii är färdig lär inte den sälja sämre heller, homebrew utan fysisk modifiering über alles. Intressant med linux möjligheter också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjältbrand
Varför gör inget företag en maskin som klarar alla konsolspel även från de äldsta maskinerna?

PS3 + 360 + Wii + silvertejp. Have fun.

Permalänk
Medlem

Komiskt att endel tycker att fördelen med 360 är att man kan chippa den och slippa köpa spelen.
Om alla tänkte så så hade vi inte så mycke spel att spela.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoalaOfDoom
PS3 + 360 + Wii + silvertejp. Have fun.

haha den var bra xD ett namn behöver denna skapelse. ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
haha den var bra xD ett namn behöver denna skapelse. ^^

WiiBox3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Du är inte gammal du

Tacka vet jag gamla NES (Nintendo Enterteinment System) på 8 bitar

Du är inte gammal du

Tacka vet jag gamla H&S(Haren & Sköldpaddan) på ca. 100 bitar

?

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul o se hur bra PS3 kommer sälja samtidigt som släppet av MGS:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrilledilel
eftersom PS3-spelen ska vara på blueray-skivor så är det många spelutvecklare som inte kan, vill eller orkar konvertera över eller göra sina spel till bluerayformat, vilket leder till att det släpps fler spel till 360:n och Wii:n

Konverteringen består i att byta skivor, formatet är samma på alla. Utvecklare ger inte ut spel själva till konsoler, det gör jättarna som EA osv åt dom. Dom har gott om bluerayhårdvara.

Det som är intressant är hur vansinnigt kraftfulla cell processorerna i Ps3 är, hörde att några utvecklare hade fått den att köra quake4 enbart med cpu kraft inget grafikkort. Coolt.

Många av mina vänner vill ha xbox 360 men väntar på ps3 ska mogna istället då 360´s dör hela tiden, lever om som fan, kostar att spela på nätet, för ful att ha framme vid tv´n för varm för att gömma. Men spel finns det. Dock inga bra rpg spel mest shooters.

Kolla vad 360 hade att komma med efter 1 år i spelväg. Inte ett skit.

Ps3 har betydligt bättre utbud än 360 hade. Spelutvecklarnas fasa inför Cell börjar bytas mot glädje. Det ska bli intressant att se hur Cell tvingar multi cpu utvecklingenframåt. Borde öppna lite dörrar. Men Sony´s vilda piskande med lite morot är mer riskabelt nu än tidigare. 360 är verkligen enkel att arbeta med. Nästan som en pc. Superfint utvecklingskit.

Jag skulle tro att Ps3 inom två år räknas som den bästa spelkonsol som lanserats hitills. Kraftfull, ljudlös, superkvalitets blueray spelare i lyxklass, trådlös, utbyggbar, perfekt kvalitet under 1% fel. Jag förutspår en mindre modell om ett år eller så. Då slår jag till tillsammans med 1080p tv.

Tills dess kan man lira Massefekt på pc, utan 360´s hackande grafik och med bättre allt. Varför nöjja sig med mindre.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Playstation 3 får redan nu bra betyg som Blu-ray spelare. Bra stöd för olika ljud format och 100% säkert att ny firmware kommer att vara lätt tiljänglig. Skall du köpa en liknande BR spelare som har samma stöd som PS3 så får du lägga ner lika mycket pengar som en PS3'a kostar.

Som säljare så skulle jag då i det läget rekomendera PS3 då det finns stor chans att kunderna även köper spel och dylikt till PS3'an (extra handkontroller när barnen skall spela)

Barn/tonåringar kommer att få ett finger med i spelet när "pappa" skall köpa ny BR spelare, som han äntligen vågar köpa när HD är begravt. Och pappan kan se sin chans att bidka sina barn som vill ha en ny konsoll och slå två flugor i en smäll.

Varför bara köpa en BR spelare när du kan få en multimedia maskin som du kan spela på, som har HDD och bra stöd.

Min gissning är att PS3 försäljningen kommer att öka mycket snabbt fram till sommaren

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar rätt logistk att ps3 säljer bättre eftersom xbox 360 har ett försprång på ca 1 år före ps3an, så har nog dom som ville ha 360 redan skaffat sig ett.

Permalänk
Medlem

Wii är jävligt dyr om man ska ha fyra spelare
Wii Remote Controller (Original) 384:- + Wii Nunchuk Controller (Original) 213:- * 3 = 1 791:-

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicken
Wii är jävligt dyr om man ska ha fyra spelare
Wii Remote Controller (Original) 384:- + Wii Nunchuk Controller (Original) 213:- * 3 = 1 791:-

ja det blir dyrt det, men glöm inte heller att PS3 kontroller (SIXAXIS) kostar något mellan 659 kr. Och eftersom man bara får med 1 kontroll i de flesta PS3 paketen så köper många extra kontroller. Det betyder ju att om man vill kunna spela 4st spelare så måste slänga upp 1977kr + PS3 paketets pris.

PS3 är den dyraste och säkerligen även den bästa konsolen man kan få idag.
Jag skaffade PS3 sammadag som lanseringen och med spel, extra kontroller, hdmi kabel och lite mera smått'o'gott, det slutade med att jag fick pröjsa totalt ca 8000 kr för hela bunten, 8000! Det är inte billigt det, specielt för en konsol m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrilledilel
men glöm inte heller att PS3 kontroller (SIXAXIS) kostar något mellan 659 kr. Och eftersom

nej den gör den inte, sluta trolla.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141598

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141278

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej den gör den inte, sluta trolla.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141598

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141278

659 kr är priset i affär, iallafall i game och EB Games

Permalänk
Medlem

Ganska kul med folk här på forumet som fortsätter komma med argument att PS3'an är dyr bla bla. Med tanke på vad som sitter innanför skalet är priset inte alls blodigt, snarare mycket prisvärd. Att den utklassar de flesta standalone spelarna talar ju sitt egna språk. Sen få musikspelare+spelkonsol på köpet är ju inte helt fel.

Permalänk
Medlem

Är man en "hardcore gamer" visas det genom sättet man spelar spel, inte vilka spel man spelar.

Att Wii inte skulle va en konsol för "hardcore gamers" är mest något som spelutvecklarna/publicerarna har fått för sig. De använder det som en ursäkt för att inte utveckla spel till Wii med större budgetar. De släpper dåligt portade PS2 spel och är sedan förvånade över att de inte säljer...

Att säga att Wii har dåliga spel för man har spelat Wii-Sports och Mario Strikers Charged är inte så konstigt. Det finns nyare, bättre spel som utnyttjar kontrollen betydligt bättre än de ovannämnda titlarna.

Skulle grafiken va så viktig som vissa påstår skulle folk idag överhuvudtaget inte spela Unreal Tournament, Quake III, Counter-Strike, StarCraft, Warcraft III, Wolfenstein: Enemy Territory etc.

Sen är inte vgchartz en tillförlitlig källa...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrilledilel
659 kr är priset i affär, iallafall i game och EB Games

right, men vad tar dom för en Wiimote?

och nej det svaret är inte så intressant oavsett vad det blir då Elgiganten tog 749 för en Wimote och 499 för en SixaxiS, det enda det här säger nått om är Elgigantens (och EBs) konstiga prispolitik.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaler
OT: Gahh folks, det heter inte Blue-ray, det heter Blu Ray. I know I'm pedantic, but can it be so hard to learn that it's called Blu Ray?... Gosh

Gahh, det heter inte Blu Ray, det heter Blu-ray.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Ganska kul med folk här på forumet som fortsätter komma med argument att PS3'an är dyr bla bla. Med tanke på vad som sitter innanför skalet är priset inte alls blodigt, snarare mycket prisvärd.

Det där måste ju vara det dummaste jag hört på ett tag. Enligt den där logiken så borde ju bilar i miljonklassen, datorer för en 20-30 tusen och mobiler för 7-8000 vara hur vanliga som helst eftersom de är "mest prisvärda" i förhållande till vad man får för pengarna. Men inte ser du så många som springer runt med det inte. Vad som är dyrt, billigt, prisvärt o.s.v. avgörs av de medel som köparen har att röra sig med, inte av föremålet i sig. Sen finns det ju visserligen vissa luddiga nivåer man rimligen kan säga att vissa saker tillhör baserat på normer, men det är ingenting som man kan utgå från med någon säkerhet.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det där måste ju vara det dummaste jag hört på ett tag.

[...]

Vad som är dyrt, billigt, prisvärt o.s.v. avgörs av de medel som köparen har att röra sig med, inte av föremålet i sig.

Jasså, så det anser du? Ditt argument och synsätt är bland det mest vrickade jag sett/läst på länge. Jag håller verkligen inte med.

För det första måste man beakta likvärdiga produkter, tillgängliga på marknaden; BD-spelare, HTPC-lösningar, spelkonsol i det här fallet. Därefter får man relatera till priset på dessa produkter. Gör du det med en Sony PlayStation 3 inser du rätt snart att man får mycket för pengarna, dvs. att det är en prisvärd produkt, värd pengarna.

Att du föredrar Xbox 360 står sig rätt klart, iom din signatur "Xbox Live - Firephex", men för det behöver du inte sätta dig på tvären för att de som väljer att lägga ut en tusenlapp till för en PS3 får så mycket mer.

EDIT: om du inte förstår vad jag menade. Jag anser att vad som avgör om en produkt är prisvärd eller dyr beror på relationen mellan de medel man innehar samt den produkt som erbjuds.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Enligt den där logiken så borde ju bilar i miljonklassen, datorer för en 20-30 tusen och mobiler för 7-8000 vara hur vanliga som helst eftersom de är "mest prisvärda" i förhållande till vad man får för pengarna.

det där argumentet funkar iof, men bara upp till en viss monetär gräns. bevis:

Apple iPod är en av de absolut vanligaste MP3-spelarna. den uppfyller inga av kraven:

1. den är inte billigast.

2. den har inte bäst (eller ens bra) mekanisk kvalitet.

3. den har inte bäst prestanda.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Jasså, så det anser du? Ditt argument och synsätt är bland det mest vrickade jag sett/läst på länge. Jag håller verkligen inte med.

För det första måste man beakta likvärdiga produkter, tillgängliga på marknaden; BD-spelare, HTPC-lösningar, spelkonsol i det här fallet. Därefter får man relatera till priset på dessa produkter. Gör du det med en Sony PlayStation 3 inser du rätt snart att man får mycket för pengarna, dvs. att det är en prisvärd produkt, värd pengarna.

Att du föredrar Xbox 360 står sig rätt klart, iom din signatur "Xbox Live - Firephex", men för det behöver du inte sätta dig på tvären för att de som väljer att lägga ut en tusenlapp till för en PS3 får så mycket mer.

EDIT: om du inte förstår vad jag menade. Jag anser att vad som avgör om en produkt är prisvärd eller dyr beror på relationen mellan de medel man innehar samt den produkt som erbjuds.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på. Först håller du inte med, sen så håller du med delvis... och mitt i alltihopa finns någon totalt irrelevant och helt ur det blå tagen slutsats om vad jag föredrar (jag har f.ö. inga preferenser när det gäller konsoller, jag struntar fullständigt i konsollerna, jag är intresserad av spelen. Frånvaron spel jag finner intressanta till PS3 har dock gjort att det inte blivit någon PS3 än, och alltså har jag inte PSN-tag i min signatur.)

Men jag antar att din poäng var att förhållandet i pris mellan likvärdiga produkter också avgör om en produkt är prisvärd eller inte? Detta gäller dock bara då flertalet produkter finns inom det område som köparen har medel till. Vad som är prisvärt mellan produkter är alltså fortfarande i förhållande till köparens medel någonting relativt.

edit*
Vidare så sätter jag mig inte på tvären över att folk vill köpa ps3, det är helt upp till dem och jag bryr mig inte. Jag satte mig på tvären mot påståendet att privärdhet är någonting som objektiv kan konstateras rakt av. PS3 kanske är prisvärd för vissa men itne för andra, precis som med allt annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det där argumentet funkar iof, men bara upp till en viss monetär gräns. bevis:

Apple iPod är en av de absolut vanligaste MP3-spelarna. den uppfyller inga av kraven:

1. den är inte billigast.

2. den har inte bäst (eller ens bra) mekanisk kvalitet.

3. den har inte bäst prestanda.

Vad som är bra/dåligt är ju också rätt relativt ^^
För någon som värdesätter stilen och andra mindre påtagliga egenskaper (det är "coolt" att ha en och såna dumheter) så kan ju ipod vara hur bra som helst, medan den för någon som värdesätter funktion eller kvalité mer är mindre lyckad. Att det finns massor av folk med ipods betyder ju bara att det finns massor av folk som köper saker baserat på annat än påtagliga och klart mätbara egenskaper. Vilket också är varför det finns folk som köper supersportbilar, förgyllda mobiler, diamantklädda klockor m.m.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.