Permalänk

något fel ?

hej jag har nu klockat min E2160 till 3,2 ghz. men jag kommer inte upp mer för då får jag blåskärm och massa.. temperaturen är på cirka 25-30 grader och det ska inte heller vara någon risk.. vad är felet.. eller måste jag göra nått annat.. den består av följande..

E2160
gigabyte P35 DS4
OCZ PC6400 4gig
Geforce 8800GTS 512mb

jag menar ska jag inte kunna nå åtminstone 3,6 ghz eller har ja för stora förhoppningar

Permalänk
Medlem

har du höjt Vcore?

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk

nää har inte ändrat nått där .. ska jag dee.. eller vilken är det ?

Permalänk
Medlem

Herre du millde!

Du skulle nog behöva läsa lite tror jag!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk

har läst det men fattar inte redigt

Permalänk

Jag tror dina förhoppningar är lite stora. 3.2GHz är väldigt bra. Har du inte höjt vcore, höj till 0.2+ till och sikta på 3.6GHz.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

vcoren går ju inte höja.. den texten är blå.. men det går höja spänningen till minnena å så..

Permalänk

På ditt kort kan du med stor säkerhet höja vcoren .
Kolla lite noga så hittar du...

//Peter

Permalänk

joo jag har hittat vcore bara det att det går inte ändra på den för tesxten är med annan färg + att det inte äns går att trycka på den.. kan det vara så att den är låst eller så ?

Permalänk

Tror jag inte den är...... har för mej att det finns något som ska ändras för att du ska junna justera sånna saker
Äger inte ett ds4 själv men hjälpte min bror första gången med klocking men mitt minne är kort men bra och kommer inte ihåg mer änså

Fråga min bror här inne via PM han sitter på samma saker som du och har fått sin stabil rätt så högt just nu, han kan säkert hjälpa dej om du inte hinner få snabba svar här inne

Han heter Pajsarn

//Peter

Permalänk

tack så mycket redbullen ska kontakta han...:D

Permalänk

Inga problem !
han skulle svara dej så fort han kom hem sa han...

Jag kom på nu att när vi startade upp hans så gick vi på klocking direkt, funkade sådär.
Vi uppdaterade biosen och helt plötsligt funkade allting bättre

Ska du klocka så tipsar jag på nyare bios..

//Peter

Permalänk

aha ok.. joo det kanske du har rätt i. får kolla.. kan man boota från skiva då ?

Permalänk

Njaä....du lägger ner en ny bios på en disket eller USB minne
Själv har jag vara dåliga erfarenheter att uppdatera bios från windows, som man kan göra...
I din manual till moderkoret står det hur du ska göra, och det är inte svårt.

//Peter

Permalänk

ojj du kunde ju det här redigt bra.. men vcoren är på cirka 1,4 så om jag vill klocka den till 3,6 vad ska jag ställa det till då.. för om jag drar upp fsbn så får jag bara blåskärm hela tiden

Permalänk

om det finns en inställning som låter dig ändra voltage control till 'manual' så välj den i bios.

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk

finns ju att man kan ändra volten på allt utom vcoren.. men man kan ändra på cpu voltage controll.. å jag undrar hur mycket man ska ändta..