Jag tror jag tar livet av mig [ADSL-modemet kopplar ner]

Permalänk

Jag tror jag tar livet av mig [ADSL-modemet kopplar ner]

Alltså... nu är jag så j'''''la sur va att jag skulle kunna ta livet av mig... men nu ska jag ta ett DJUUUPT andetag och förklara det hära...

OK då kör vi

Vi har telia 2 mbit och 3 st datorer hemma. Vi har just nu en D-link 604. Problemet är att internet bara dör.. msn irc Allt med internet å göra.

Detta är min 4:de Raouter jag har haft... ja ni läste rätt

Den första

Var en Netger jag köpte för 500 kr... samma problem... jag lämna den fick pengar tillbaks.

Den andra en EDIMAX FAST ETEHERNET samma problem... köpte den för 400 kr... lämna den sen fick jag pengarna.

Den tredje en D-link något som jag låna av en polare.. samma problem

Och ni den 4:de en D-link 604 Samma problem....

Jag vil säga att jag har upgraderat ny firmwire på alla dessa.

har sök precis över allt vad felet kan vara... har testat med allt..

Snälla ni... hjälp mig jag kan inte leva så hära

Tack!

Permalänk

Surfar alla samtidigt elr nån kanske laddar ner nått? för då slöas intnet net ner rejält kan ja säga vi har 5 mbit

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

jaa alltså... alla sitter på internet och surfar... du vet youtube en anna spelar... men ingen som tankar hem...

och just nu är det bara jag och bror som sitter på datorerna och det ändå blir problem

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

skitkort i datorerna eller så är det nåt annat som belastar nätverket möjligen...

om alla routrar har packat ihop är det säkert datorerna som har nåt fuffens för sig.. eller "skit bakom spakarna"..

tas i sista hand:
prövat wrt54gl ? helvetes till router:p klarar en hel del iaf för mig...

Permalänk

nej du... det har fungerat hur bra som hällst med en annan router.... samma nätverkskort... men när bror fixa en ny dator har problemen börjat!... så om det är fel på brors dator... spridet det till våra då eller?

Den wrt54gl kan du fixa länk? annars dör mitt internet om jag söker

Permalänk
Medlem

Kollat så att det inte är modemet som tappar kontakten med telestationen? Slocknar DSL-lampan när det händer?

Permalänk

Ibis... jag ska kolla upp det!

du får svar om 5 min

Permalänk
Avstängd

för många som maxar eran på tok för svaga lina + att billiga routrar ofta är skit. (speciellt di-604)

Permalänk

Japp Ibis... ADSL lampan slocknar sen börjar den fungera igen.. och lysa... så fort den lyser så funkar internet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
Japp Ibis... ADSL lampan slocknar sen börjar den fungera igen.. och lysa... så fort den lyser så funkar internet!

Då har du hittat problemet, det är inte alla dina routers fel.

Ett problem kan vara att du har en trasig eller för lång sladd från telefonuttagen till modemet.
Eller att du inte kopplat in i första jacket.
Testa och uppgradera progamvaran i ditt modem.
Skulle det fortfarande krångla så kan du alltid ringa telias support och fråga om ett nytt modem, eller fråga vad som är problemet.

Permalänk

Freden90

ok tack... ska testa med allt det dära... har 60 månaders garanti på mitt moden... ska gå nu till tielia och få ett nytt

Permalänk

Det var ett spännande modem. De modem som Telia skickar ut har enbart 24 månaders garanti för allt jag vet.

Sen är det inte säkert att butiken kommer hjälpa dig, utan finns nog risk att de hänvisar dig till tillverkaren av modemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
Sen är det inte säkert att butiken kommer hjälpa dig, utan finns nog risk att de hänvisar dig till tillverkaren av modemet.

Lär hända mjo.

Ring hellre supporten, de kan kolla dina teleledningar, boka tekniker om det skulle behövas, samt allmän felsökning

Permalänk

mmm men på kvittot står det 60 månaders garanti!'

Joo jag skulle villa ringa telia... men problemet är att vi hat IP telefoni.. och det går typ inte att ringa... internet dör varje 5 min!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
mmm men på kvittot står det 60 månaders garanti!'

Joo jag skulle villa ringa telia... men problemet är att vi hat IP telefoni.. och det går typ inte att ringa... internet dör varje 5 min!

Det där verkar kört - helt omöjligt, misstänker att du inte har något annat val

Permalänk

Haha? jag såg lösningen redan i 3 raden, D-Link 604 måste BORT!

Du har väl bara haft otur med de andra? köp en riktig router.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Haha? jag såg lösningen redan i 3 raden, D-Link 604 måste BORT!

Du har väl bara haft otur med de andra? köp en riktig router.

Ibland är det bäst att inte skriva om saker man inte har en aning om.

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
Japp Ibis... ADSL lampan slocknar sen börjar den fungera igen.. och lysa... så fort den lyser så funkar internet!

hur kan D-linken påverka modemets synkning mot stationen?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
mmm men på kvittot står det 60 månaders garanti!'

Joo jag skulle villa ringa telia... men problemet är att vi hat IP telefoni.. och det går typ inte att ringa... internet dör varje 5 min!

Ah, då blir det lite kinkigt :/ Ring med mobil, gratis vad jag vet för Teliakunder, om inte alla.

Permalänk

I värsta fall får man ringa med mobil, och be om att bli uppringd direkt för att minska kostnaden.

Men men, de Zyxel modem vi skickar ut är det normalt 24 månader som gäller för garanti, men står så på kvittot får vi lita på det.

Permalänk
Medlem

Brukar ofta vara nått glapp/brus/störningar på ledningen när man tappar synk, inte säkert att det är modemet. Prata med telia så ordnar det sig säkert.

Permalänk
Medlem

Jag har haft bredband från eksjö energi i lite mer än 2år nu.
Och mitt bredband har stängt av sig allt från minuter till dagar, och hela tiden har man fått höra "Det kanske är ditt modem som inte fungerar som det ska"

Och hela tiden har man kunnat bevisa att det var/är något fel på telestationen.
Men om o om igen blir man ombedd att lämna in modemet man har o byta mot ett som "ska vara bättre"

Förstår inte varför de inte tar något ansvar för vad som verkligen är fel?

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk

Zyxel så heter modemet ja... här har ni bild på kvittot.... och nu fungerar internet Finemang

http://www.ladda-upp.com/bilder/3142/kvitto

Permalänk

Där var det verkligen svart på vitt.

Bra att det fungerar nu iaf.

Nu slutar jag för övrigt dagens pass med att hjälpa Telia-kunder. *ler brett*

Permalänk
Medlem

Likandant modem som jag har

Bonuspojken;

Ifall du jobbar inom telia, tror du att du skulle kunna göra en mätning på mina ledningar?

Skicka pm så får du uppgifter i så fall.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk

tack... så mycket alla som har svarat och hjälpt mig!
men jag sa ju att det var 60 månaders garanti...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Ibland är det bäst att inte skriva om saker man inte har en aning om.

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
Japp Ibis... ADSL lampan slocknar sen börjar den fungera igen.. och lysa... så fort den lyser så funkar internet!

hur kan D-linken påverka modemets synkning mot stationen?

Då måste man ju läsa alla inlägg i tråden. Vad begär du egentligen?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=806...

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
tack... så mycket alla som har svarat och hjälpt mig!
men jag sa ju att det var 60 månaders garanti...

Mjo, fast standard är 24, men hey! Ingen som klagar direkt, 60 mån är asnajs
Aja, kommer problemet tillbaka, ring till supporten

Permalänk

nu har jag upgraderat mitt bredband till 8 mbit... nu går det undan