Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikort med dubbla processorer i preliminära tester

Permalänk
Avstängd

Nvidia hadde Grymmt TUR när dom lyckades fixa 8800-serien, dom blev skapligt förbluffade själva att dom kunde göra nått sånt lyft. Det är fakta:D

Sen tror jag att nvidia har lagt ut mycket pengar på:
1. Tjuvknep
2. Uppköp av fysikbolag
3. Mycket forskning inom ihopsatta cpu/gpu, alltså cpu+gpu: CGPU!^^

Nvidia har även drabbats av högmod och blivit lata bara för att,
Ati inte lyckades få sin 2900xt att spöa skiten ur 8800-serien, som den egentligen skulle ha gjort men det blev ett litet fel i kortet så det lyckades inte prestera som det skulle i spel.

Nvidia blev helt enkelt panikslagna när ati började lansera sina prisvärda HD3xxx serie och även kommer lansera sina Helt Nya Grafikkort HD4xxx serien et år tidigare. Så dom spenderar fort pengarna dom har kvar på nya grafikkort och som detta test visar så lyckades inte nvidia hitta en j**lans massa fyrkövrar denna gång...

Mvh kim

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
HD3870X2: Två kretsar, en bräda - snarare en knäckemacka

Haha, kvällens garv!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh

Nvidia har även drabbats av högmod och blivit lata bara för att,
Ati inte lyckades få sin 2900xt att spöa skiten ur 8800-serien, som den egentligen skulle ha gjort men det blev ett litet fel i kortet så det lyckades inte prestera som det skulle i spel.

Mvh kim

Nej, RV600 skulle aldrig ha en chans mot G80 och vet du varför? Inte för att aritekturen är sämre utan för att ATi gissade helt fel. Nvidia och ATi när de utvecklar en arkitektur gissar ganska mycket om framtida spel vad för features spelen kommer att "äta".

Nvidias G80 tog 4 år att utveckla och jag kan tänka mig att R600 arkitekturen tog ungefär lika lång tid. Med andra ord vet de inte hur grafikkorten kommer att prestera i spel som kom ut för ett år sedan vilket innebär att de gissar väldigt mycket.

Atis R600 är bättre på shader ätande applikationer medans Nvidias G80 är bättre på textur ätande applikationer. Nvidia gissade rätt eftersom de flesta spel idag äter mer texturenheter än vad de äter shader enheter som R600 har mycket av. Det handlar inget om att det blev fel eller buggar eller liknande.

Sedan en annan nackdel med R600 arkitekturen var att de valde att implementera AA tillsammans med shader enheterna vilket var lite tokigt men de trodde och gissade på att detta skulle vara det bästa vilket det inte var. Men det kunde lika gärna vart tvärtom, att spelen åt mer shader enheter och då hade AA implementeringen vart perfekt förmodligen.

Hurvida R700 kommer att bli är nog inte specellt många som vet men det är en helt ny arkitektur som förmodligen började utvecklas för 3 år sedan kan jag tänka mig, samma med Nvidias nya arkitektur som kanske släpps i sommar eller Q2/Q3 detta året.

Hurvida de gissat på textur enheter eller shader enheter eller något annat vet jag inte men det blir nog en hård fight!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Det är mycket AlbinNdoja tycks veta som vi andra inte vet. Han har hemliga uppgifter om framtida grafikkort från både AMD och Nvidia, och så vet han hur krävande Assassin's Creed är på PC.

Har någon öron till att höra, så hör!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbank
Hur starka är de här korten (HD3870X2 och 9800GX2) jämfört med ett 8800GTX/Ultra, på ett ungefär?
30%? 50? 100?

Det var ett konstigt sätt att uttrycka sig, men ok.

HD 3870X2 har ca 105% av 8800Ultras prestanda, dvs är 5% snabbare.
9800GX2 kommer nog ha ca 130% av 8800Ultras prestanda, dvs 30% snabbare.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
HD 3870X2 har ca 105% av 8800Ultras prestanda, dvs är 5% snabbare.
9800GX2 kommer nog ha ca 130% av 8800Ultras prestanda, dvs 30% snabbare.

Jag skulle nog säga:
HD3870X2 är mera åt 110-115% av 8800ultra prestanda. Pci-e 2.0 bör användas, och desto högre upplösningar desto bättre är HD3870X2 än 8800ultra:P

OBS: Jag Har Bytt Avatar"bild" från bild på mitt förra graffes kartong till bild på mitt nuvarande Graffe

Mvh kim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
HD 3870X2 har ca 105% av 8800Ultras prestanda, dvs är 5% snabbare.
9800GX2 kommer nog ha ca 130% av 8800Ultras prestanda, dvs 30% snabbare.

Jag skulle inte våga hårdkoda en 5% skillnad mellan Ultra och X2, ibland är X2 ruskigt mycket snabbare, ibland inte, ibland rent av långsammare (dåligt crossfirestöd i drivers/spel?)... Personligen tycker jag att det behövs nya drivers som jämnar ut prestandan innan man sätter skillnaden.

GX2 på 30% snabbare är ju inget att hurra över heller, ta tex Crysis, gainar ca 5-7FPS på Very high@DX10@1680*1050. Ska man behöva köpa två GX2 för att få Crysis spelbart på dessa inställningar? Blir en del kosing att lägga... Sen får vi hoppas att det finns stöd för multigpu i spel och drivers så det inte blir som med X2, dvs prestanda = 3870 i vissa fall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh

OBS: Jag Har Bytt Avatar"bild" från bild på mitt förra graffes kartong till bild på mitt nuvarande Graffe

För ett HD 3650 är ju verkligen nåt att skryta med!

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker du att dom skulle ha en bra CPU för Nvidia och en sämre till ATI kortet? Dom använde väl samma CPU till båda korten antar jag, så varför skulle det vara missvisande?

Jag tycker att dom kunde haft en bra Quad vid testen, då skulle det ju vara större skillnad mellan korten, kolla till exempel i ReQuaker sign, där får han mycket mer poäng med ett HD3870X2 än vad det är i testet som kommit ut nu. (3DMark resultaten alltså)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
För ett HD 3650 är ju verkligen nåt att skryta med!

Nej, 256 mb verisionen e ju inte de.... Men JAG Har Ett HD3650 512MB!!!^^

Jag gick ifrån: Att kunna använda svart-vit och 8 färger(inte rosa:() i windows 95 ------>>> Radeon 9200 SE ------>>> HD3650 512MB

(Sen körs min CPU på 85% klock 24/7) Och Det är grymmt i WannaBeStorstaden Sala=)

Mvh kim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Nej, 256 mb verisionen e ju inte de.... Men JAG Har Ett HD3650 512MB!!!^^

Jag gick ifrån: Att kunna använda svart-vit och 8 färger(inte rosa:() i windows 95 ------>>> Radeon 9200 SE ------>>> HD3650 512MB

(Sen körs min CPU på 85% klock 24/7) Och Det är grymmt i WannaBeStorstaden Sala=)

Mvh kim

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, inte heller vad du ville framföra med din post !?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Nej, 256 mb verisionen e ju inte de.... Men JAG Har Ett HD3650 512MB!!!^^

Jag gick ifrån: Att kunna använda svart-vit och 8 färger(inte rosa:() i windows 95 ------>>> Radeon 9200 SE ------>>> HD3650 512MB

(Sen körs min CPU på 85% klock 24/7) Och Det är grymmt i WannaBeStorstaden Sala=)

Mvh kim

Hehe, okej. Det var ju en rejäl uppgradering från ett Radeon 9200.

"85% klock 24/7" Vadå, ska du skryta med din dubbelkärniga Pentium nu också?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

r3emphu överdrev du med 8-bitars eller? jag känner en med ett sånt kort i en Dell(from Hell), och den går i 32-bitars

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, inte heller vad du ville framföra med din post !?!

En Massa saker:P Scrolla upp, läs om, tänk igen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Hehe, okej. Det var ju en rejäl uppgradering från ett Radeon 9200.

"85% klock 24/7" Vadå, ska du skryta med din dubbelkärniga Pentium nu också?

SåKlart xD Hadde en Penitum 4 2,53Ghz innan:P Det blev ett lyft men jag körde high på wc3 innan ochså så^^ Det mesta lyftet var nog HDD uppgradering till en Raptor - Nu har jag inte Hacklagg längre:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
r3emphu överdrev du med 8-bitars eller? jag känner en med ett sånt kort i en Dell(from Hell), och den går i 32-bitars

Moget att stava mitt nick fel-.- :P, visst det uttalas "rämmpu"

NejNej, det var inte så jag menade med grafikkortet xD. Jag menade att mitt grafikkort som jag hadde INNAN radeon 9200 SE, var så dåligt att man bara kunde välja mellan svart/vit och 8 färger och jag körde win 95.

Radeon 9200 SE klarar 32-bit!!! 32-bit!1! Startrek Here We come!
________________________________________________________

Mvh kim^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbank
Hur starka är de här korten (HD3870X2 och 9800GX2) jämfört med ett 8800GTX/Ultra, på ett ungefär?
30%? 50? 100?

HD3870X2 är, under idealiska förhållanden, uppemot 20% starkare än GTX under allmän belastning, med större marginaler under höga upplösningar.
9800GX2 har inga bekräftade tester än, men den lär bli starkare än X2 om inte Nvidia misslyckas ordentligt - då GX2:an i teorin är ganska mycket starkare... och mycket dyrare.

Permalänk
Medlem

Det var inte mening att stava fel, orkade inte scrolla upp och kopiera ditt namn, utan försökte komma ihåg det^^

lite offtopic?

Ontopic: har dom använt en för dålig CPU i det här testet eller vad är det annars som är "fel"?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Det var inte mening att stava fel, orkade inte scrolla upp och kopiera ditt namn, utan försökte komma ihåg det^^?

Hehe, det är lungt xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
lite offtopic?

Ops, ursäkta alla, för offtopic

OnTopic: Det Kan nog vara så att Nvidia är bra sugen på att få tillbaka Kungakronan så att dom kan säga att det är dom som har det bästa grafikkortet:P

Det är förmodligen därför dom hetsar och gör ett nytt graffekort som oavsett värme, LJUD, strömdragning, Miljövänligt?, dyr teknik
försöker lansera ett snabbare grafikkort än HD3870X2

Mvh kim

Permalänk
Medlem

Jag tycker att dom kan lansera ett "riktigt" prestanda kort, med typ 1GB minne 512bitars buss osv. Som kostar ~6-7000 kr:D då Får dom ha kvar sin prestanda krona ett år till, då är inte ATI's 4XXX serie ens i närheten av NVidia:P

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag tycker att dom kan lansera ett "riktigt" prestanda kort, med typ 1GB minne 512bitars buss osv. Som kostar ~6-7000 kr:D då Får dom ha kvar sin prestanda krona ett år till, då är inte ATI's 4XXX serie ens i närheten av NVidia:P

Först - vad snackar du om? Vem ska lansera vad?
Vill du ha ett monopol så rekommenderar jag Alt + F4.

I dagens läge kommer Nvidia inte ha mycket att säga till om AMDs nya arkitektur, på ett rent teoretiskt spår. 9800GX2 är stressad som få, och lär inte bli det mest intressanta kortet på tavlan då AMD lanserar HD4870X2 hack i häl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jag tycker att dom kan lansera ett "riktigt" prestanda kort, med typ 1GB minne 512bitars buss osv. Som kostar ~6-7000 kr:D då Får dom ha kvar sin prestanda krona ett år till, då är inte ATI's 4XXX serie ens i närheten av NVidia:P

reply:
Hela ditt inlägg SKriker IRONI! =D vill du ha 512bit minnes buss, 1gb mínne mm, så varsegod :
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=PCRHD29X...

Ontopic:
Jag tror 9800GX2 kommer ta prestandakronan tills i sommar-då kommer ATI ta tillbaka den med HD4870X2. Sedan genom att Nvidia börjat gilla att försena lanseringar så kommer dom bara släppa dom sämmre grafikkorten i deras nya serie som inte kommer vara bättre än Ati's HD4870. Lal.
Sedan 3 månader senare kommer dom nog släppa sina high-end kort och om dom då lyckas:O skapa ett kort som är bättre än HD4870X2 så sänker ati sina priser:)

Detta tror jag kommer hända om Nvidia inte lyckas få ner sin "tillverkningsprocess" till 55nm eller mindre och Ati lyckas få ner sin till 45nm eller kommer på en billigare/bättre^^ 55nm teknik.

offtopic:
Är det bara med hd3xxx man kan köra 4 grafikkort i crossfire med?
Annars kan man ju alltid köra med 4st HD2900XT 1GB i crossfire.
Fast det kan man väll inte?, då borde väll 3dmark06 rekord-jagarna ha en sånn set-up:P

Mvh kim

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

HD4870X2 lockar nåt enormt Kommer en single-version släppas och vad kommer båda kosta på nåt ungefär finns det gissningar eller nåt typ av information om detta? länkar?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
HD4870X2 lockar nåt enormt Kommer en single-version släppas och vad kommer båda kosta på nåt ungefär finns det gissningar eller nåt typ av information om detta? länkar?

Kika tidigare nyhetsinlägg: http://www.sweclockers.com/nyhet/7301-nya_monsterkort_fran_at...

Det kommer ett grafikkort som är en enkel 4870 - och samtliga ser onekligen intressanta ut.

Permalänk
Medlem

Det intressanta är om det kommer att gå att köra tre eller fyra grafikkort på en mer "normal" nivå om något år. Då får man ju verkligen hoppas att speltillverkarna inte ser 3-4 kort som "normal highend" så man helt enkelt blir tvungen att köpa 3-4 highendkort innan man kan maxa de värsta spelen, på samma sätt som man idag behöver 1 kanske max 2 highendkort för samma bedrift. Det gör ju inget bara korten inte blir så jäkla dyra iofs.

Hur som helst, nVidia kan ju inte göra ett klockat 8800GTS G92 och kalla det för 9800GTX när det är så pass mycket större. Det måste ju verkligen vara nåt mer som är annorlunda med detta kort. Sen får man ju hoppas att det kommer något bättre kort än 9800GX2 också. Det blir intressant om det kommer komma någon tredjepartskylare till "dubbelmackan".

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Det är mycket AlbinNdoja tycks veta som vi andra inte vet. Han har hemliga uppgifter om framtida grafikkort från både AMD och Nvidia, och så vet han hur krävande Assassin's Creed är på PC.

Har någon öron till att höra, så hör!

Japp, jag vet mycket men här finns folk som vet så mycket mer.

Assassins Creed släpps officiellt på Onsdag tror jag de sa, kommer ej ihåg. Men det är många vid det här laget som har provat A.C, inget konstigt.

Men jag vet inte hur de nya grafikkorten kommer att prestera eller hur arkitekturen är men tänk så här Micke; Världen är liten och alla känner alla, så är det med alla och allting, inget märkvärdigt med andra ord. Det handlar bara om vad man vill veta och inte.

Kan du berätta något om några Plasma apparater blir jag superglad för jag kan inte så mycket om dom.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Du menar väl "han" eller "den".

lägg ner.

onT: Får en liten känsla av välbehag nu när ATI börjar komma med kort som kan ta prestandatronen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
lägg ner.

onT: Får en liten känsla av välbehag nu när ATI börjar komma med kort som kan ta prestandatronen.

Håller med. Det blir så mycket roligare då, ungefär so en K1 match. När den ena slår och den andra står och blockerar är det liksom tråkigt oavsett hur duktig han som slår och sparkas är. Men när båda är bra och fightas som män i ringen sitter men där med adrenalin i kroppen och är med i spelet på något sätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Det spelar jättestor roll vilken brygga det är på moderkortet då de båda GPUerna delar minnet och det är där den höga bandbredden kommer till användning. Kolla 3870x2 PCIe 1.1 vs. 3870x2 PCIe 2.0 så garanterar jag att du ser en ganska stor skillnad. Visserligen är ju bryggan mellan de båda GPUerna 1.1 som du sa men det betyder bara att de inte kan samarbeta på samma sätt men kortet som helhet (det är säkert samma för 9800gx2 vare sig det har en 1.1 eller 2.0 brygga) drar mycket nytta av en 2.0 port.

Vad för bandbredd? Bryggchippet gör att du inte kan använda PCIe 2.0 mellan GPUerna men det gör att du inte kan använda PCIe 2.0 mellan nordbryggan och kortet heller för det är bryggan moderkortet kommunicerar med. "Kortet som helhet" är ett PCIe 1.1-kort och kan inte dra någon nytta alls av en 2.0 port. Punkt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara ati faktiskt kommer ikapp nu så det blir lite match i det hela. Det är helt enkelt inte bra när den ena av två företag får styra och ställa för länge.

När det gäller korten i sig hoppas jag lite naivt på att de förhoppningsvis kan ta sig i kragen och få ut ordentligt med prestanda ur x2-korten så man slipper hemskheterna med sli/crossfire. Det är inget annat än en styggelse i mitt tycke.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Vad för bandbredd? Bryggchippet gör att du inte kan använda PCIe 2.0 mellan GPUerna men det gör att du inte kan använda PCIe 2.0 mellan nordbryggan och kortet heller för det är bryggan moderkortet kommunicerar med. "Kortet som helhet" är ett PCIe 1.1-kort och kan inte dra någon nytta alls av en 2.0 port. Punkt.

Varför skulle GX2 eller X2 inte kunna använda sig av den extra bandbredden från en PCIE2-plats? Är det utifrån erfarenhet, eller spekulationer?

Rent teoretiskt ser jag inte en chans att PCIE 1.1 har mycket att ge utrymme för bandbredden av två virtuella grafikkort på samma buss. Den totala bandbredden ligger, om jag minns rätt, på 2.5gb/s eller 3gb/s. Direkt mot samma hastighet på PCIE2 ser vi dubbla teoretiska bandbredden (kan reduceras beroende på CPU) och i vilket fall en Garanti för att kortet INTE får reducerad prestanda utav en lägre bandbredd.

Tycker SweC skulle göra en liten enkel test gällandes detta. Smäll igång en HD3870X2 med en CPU ingen kan klaga på och switcha mellan två tekniskt närliggande moderkort varav en med PCIE1.1 och den andra med PCIE2.0. Jag vågar gissa på att PCIE2.0 kan ha en ökad prestanda med tydliga särdrag från tidigare bandbredd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Varför skulle GX2 eller X2 inte kunna använda sig av den extra bandbredden från en PCIE2-plats? Är det utifrån erfarenhet, eller spekulationer?

Rent teoretiskt ser jag inte en chans att PCIE 1.1 har mycket att ge utrymme för bandbredden av två virtuella grafikkort på samma buss. Den totala bandbredden ligger, om jag minns rätt, på 2.5gb/s eller 3gb/s. Direkt mot samma hastighet på PCIE2 ser vi dubbla teoretiska bandbredden (kan reduceras beroende på CPU) och i vilket fall en Garanti för att kortet INTE får reducerad prestanda utav en lägre bandbredd.

Tycker SweC skulle göra en liten enkel test gällandes detta. Smäll igång en HD3870X2 med en CPU ingen kan klaga på och switcha mellan två tekniskt närliggande moderkort varav en med PCIE1.1 och den andra med PCIE2.0. Jag vågar gissa på att PCIE2.0 kan ha en ökad prestanda med tydliga särdrag från tidigare bandbredd.

Tror inte du förstår hur PCI-Express funkar.
PCIe är en sk. point-to-point buss. Det betyder att det sitter en enhet i varje ände på bussen och inget emellan. Hastigheten bestäms av vad enheterna i ändarna klarar av.
När du stoppar i ett 3870X2 i en PCIe-plats kommer du att få 3 st 16x-bussar eller länkar. En buss mellan GPU1 och bryggchippet, eller PCIe-switchen rättare sagt. En till mellan GPU2 och bryggchippet och sist en mellan bryggchippet och nordbryggan på moderkortet. Eftersom bryggchippet bara klarar av PCIe 1.1 kommer ingen av bussarna kunna gå snabbare än PCIe 1.1, spelar ingen roll om nordbryggan och GPU:erna klarar av PCIe 5.9!

Det blir som att koppla ihop 3 datorer med 1gbps nätverkskort till en 100mbps switch, du får inte 1gbps bara för att datorerna klarar av det.

Visa signatur

Nämen hej!