Turbaserade strategi/taktikspel?

Permalänk
Medlem

Turbaserade strategi/taktikspel?

Jag undrar finns det överhuvudtaget några nya turbaserade Turbaserade strategi/taktikspel? Eller är det bara jag som har missat dom helt? ^^;

Tex. Ufo trilogin ett mycket bra försökt till gamla X-Com serien.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Fallout tactics!

Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 2

edit: såg inte att det skulle vara nya spel

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Fallout tactics och jagged alliance skulle jag inte direkt kalla "nya".

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic har ju en turbaserad fighting historia (typ schack). Roligt är det också, 3an är bäst.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
Heroes of might and magic har ju en turbaserad fighting historia (typ schack). Roligt är det också, 3an är bäst.

Håller med 3an rules! 5an är helt ok också, men 4an suger snase.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mitt favoritstrategispel just nu är AGEODs American Civil War. Turbaserat spel som handlar om precis det som titeln säger.

http://www.a-acw.com/

Vill man inte smiska sydstatare finns också Europa Universalis-serien (EU3 är ganska nytt) där du kan ta över (nästan) valfritt europeiskt land och skapa dig ett imperium.

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem

Age of Wonders (1 o 2)