Permalänk
Robot

Radiodatorn "Farfar"

Fick för mig att jag ville göra något roligt med farfars gammla dator, så jag bestämte mig för att bygga in den i en gammal millitär låda men senare fick jag en ännu bättre idé, att jag skulle bygga in den i en gammal radio som jag hittade på tippen för väldigt länge sen.

Specs:
Pentium III 866mhz
512mb ddr133
GeForce3 Ti 200 64mb
Gammalt 10mb ISA nätverkskort
USB 2 PCI-kort
10gb HDD

Besök albumet: Radiodatorn "Farfar" av NePpo

Permalänk
Medlem

satans snygg radio. hoppas du får till det bra, med fina lösningar. vill se en så orörd framsida som möjligt om jag får komma med ett önskemål;)

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska sjukt att man sabbar en sådan gammal hederlig radio. Även om den inte funkar så är den en klassiker. RIP. Annars ganska finurligt.

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk

Riktigt cool! Ser fram emot resultatet!

Permalänk
Medlem

Synd att pajja den fina radion :/ men fint blev det iaf.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0wz
Synd att pajja den fina radion :/ men fint blev det iaf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaMupp
Jag tycker det är ganska sjukt att man sabbar en sådan gammal hederlig radio. Även om den inte funkar så är den en klassiker. RIP. Annars ganska finurligt.

Jo jag tyckte det med från början, men nu kommer den göra lite mer nytta än att bara stå och se fin ut

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem

Janå, Fin idé har funnits förut men som sagt den kan göra mera nytta än stå och se fin ut

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

Om du bara fixat en bra baksida skulle de varit en 8a, alternativt en 9a. Men nu blir de betydligt lägre =(

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Om du bara fixat en bra baksida skulle de varit en 8a, alternativt en 9a. Men nu blir de betydligt lägre =(

//Gorian

Jag har ju inte hunnit

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

kan tänka mig att du kunde fått rätt bra för den om du sålt till en samlare då den var i ganska fint skick men det är försent nu....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ljuvlig =D Jag har faktiskt en precis likadan radio ståendes här hemma! Men den ska ja inte pilla med.. den är i prima finfint skick och fungerar klockrent efter ett par minuters uppvärmning Lycka till med fortsättningen! Pöss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NePpo
Jag har ju inte hunnit

Oj, jag som läste lite för fort.
Såg ordet "resultat" och antog att du kände att du vad klar. ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
kan tänka mig att du kunde fått rätt bra för den om du sålt till en samlare då den var i ganska fint skick men det är försent nu....

Det är inga pengar i gamla radioapparater, man ska va glad om man får ett par, tre hundralappar för dem.

Annars är jag rätt sur på dig NePpo, du har snott min idé
jag har själv gått och funderat på ett sånt här bygge, vill ha en HTPC som ser ut som en gammal radio.

Hoppas det är okej om jag låter mig inspereras av ditt bygge, jag känner att det börjar bli dax.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Kul ide 8:a av mig

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickeo
Det är inga pengar i gamla radioapparater, man ska va glad om man får ett par, tre hundralappar för dem.

Annars är jag rätt sur på dig NePpo, du har snott min idé
jag har själv gått och funderat på ett sånt här bygge, vill ha en HTPC som ser ut som en gammal radio.

Hoppas det är okej om jag låter mig inspereras av ditt bygge, jag känner att det börjar bli dax.

Självklart får du inspireras av mitt bygge ;), bara vi får så resultatet

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk

Snyggt.
Synd att du inte hadde ett mindre kort, men om du fixar in en snygg baksida så skall du genast få ett högre betyg.

8p.

Permalänk
Medlem

Fint! Jag har själv funderat på ett liknande projekt, får se vad det blir av det.

8p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickeo
Det är inga pengar i gamla radioapparater, man ska va glad om man får ett par, tre hundralappar för dem.

Annars är jag rätt sur på dig NePpo, du har snott min idé
jag har själv gått och funderat på ett sånt här bygge, vill ha en HTPC som ser ut som en gammal radio.

Hoppas det är okej om jag låter mig inspereras av ditt bygge, jag känner att det börjar bli dax.

Jo de är pengar i gamla radioapparater !!
jag sålde en på ebay för 1700kr

Visa signatur

Dator: CPU Intel Core i5-4670K @4.2GHZ, Moderkort Gigabyte GA-Z87X-UD4H. Asus 290 DirectCU II Ram 8GB. Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9. EVGA SuperNOVA 750Watt G2 Kylning Cpu Cooler Master Nepton 280L.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, lätt 10p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd-64-3000+
Jo de är pengar i gamla radioapparater !!
jag sålde en på ebay för 1700kr

Visst finns det radioapparater som är värda mycket pengar, men vad jag menade var generellt så är det inga pengar i apparater från 40- och 50-talet, som den NePpo slaktat och gett ett nytt liv som datamaskin.

Det är bara att kolla på Blocket, Tradera eller hos dina lokala loppisar så hittar du såna apparater för några hundringar. Tro mig, jag har som sagt funderat på ett sånt här bygge i ett bra tag nu och har sonderat terrängen efter lämpliga objekt.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd

När du fixar baksidan hoppas jag du tar bort pci-kortens backplate för att slippa såga sönder så mycket

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H