Permalänk
Medlem

Mm jo det är ganska mycket button mashing, det kanske skulle kunna vara någon blandning av tradionellt låsa-på-fiende-trycka-på-en-knapp-combat och det som finns nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mosser8
Vad jag vet är det bara ett missförstånd. Spelet har redan försenats 4 månader för att combat systemet skulle göras om (AoC skulle släppas okt 07 från början).

bara de här
DX9
DX10

DX9
DX10

är iofs över ett år gamla

Okej, den skillnaden va ändå rätt stor. Men jag ser inte hur det som visas i DX10 på de bilderna inte skulle kunna göras med 9an rätt enkelt med lite HDR. Men om de nu är såpass gammla så skall man väll inte yttra sig allt för mycket på detta område.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Okej, den skillnaden va ändå rätt stor. Men jag ser inte hur det som visas i DX10 på de bilderna inte skulle kunna göras med 9an rätt enkelt med lite HDR. Men om de nu är såpass gammla så skall man väll inte yttra sig allt för mycket på detta område.

Hmm, de där bilderna ser en aning fake ut. Liksom, på campfire bilden är drawdistance otroligt mycket kortare. Se på övre högra hörnet. På DX9 är där bara en onyanserad blå himmel medans DX10 har träd och grejer. På den andra bilden är vegetationen helt borttagen (på marken då), något som såvitt jag vet inte har något som helst att göra med vilken version av Dx som körs.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Skulle bara vara dumt att dem väljer att göra om combatsystemet nu, det skulle dem ha gjort för längesen annars. Försenar dem det med fyra månader kan du kyssa sig själv i röven helt enkelt, spelet kommer att floppa då. Spelarantalmässigttalat då.

Combatsystemet fungerar ju ändå bra så varför ändra på det?

Så du tycker det skulle va bättre om dom släppte spelet för tidigt med en massa buggar å skit än att släppa det 4 månader senare och spelet är mycke bättre?

Permalänk

I det läget som det är nu, ja. Absolut.

Dem har redan försenat det ett antal gånger och jag måste säga att dem som väntat längst troligen inte orkar vänta hur länge som helst. Sedan har dem stor konkurrans med Warhammer Online som kommer ta stora delar av marknaden om det släpps före. Sedan har jag ju redan tillgång till det hela så jag bryr mig inte om det blir försenat, spelet är redan jätteroligt att spela.

Permalänk
Medlem

*bort*
-Kenny

Modifierad av Toxic Crow.
Marknadsföring är ej tillåten i forumet, se §9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Så du tycker det skulle va bättre om dom släppte spelet för tidigt med en massa buggar å skit än att släppa det 4 månader senare och spelet är mycke bättre?

Jag tycker detta, eftersom deras huvudkonkurrent kommer då hinna före. Och det som behöver fixas (räknar bort combatsystemet) kan de gör snabbt i patchar. Jag vet att om det blir uppskjutet mer så kommer mitt intresse flagna som gammal färg.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Håller med.. Alla mmorpg är buggiga vid release ändå, det spelar ingen roll om dom väntar fem år med att släppa spelet, det kommer inte vara buggfritt för det..
Jag hade gärna sett att dom släppt spelet denna månaden, då hade man kunnat satsa på en gubbe istället för att veta att allt man gör ändå kommer wipas sen :/
Det är redan fan så mycket bättre än andra mmorpg's ute nu..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Håller med.. Alla mmorpg är buggiga vid release ändå, det spelar ingen roll om dom väntar fem år med att släppa spelet, det kommer inte vara buggfritt för det..
Jag hade gärna sett att dom släppt spelet denna månaden, då hade man kunnat satsa på en gubbe istället för att veta att allt man gör ändå kommer wipas sen :/
Det är redan fan så mycket bättre än andra mmorpg's ute nu..

Jag tycker bland annat att det är mer underhållande att spela Age of Conan än att spela Dark Age of Camelot. Tror jag har gått igenom introt tio gånger snart, fortfarande inte trött på det.

Permalänk
Medlem

Det vore en ren katastrof för Funcom om dom släpper spelet för tidigt se bara vad som hänt Vanguard. Det är fel att säga att alla MMORPG är buggiga vid releasen LOTRO var verkligen inte buggigt, jag tror kraven är mycket hårdare nu. Jag ser inte att det finns någon direkt kokurrent till AOC, Warhammer har inte samma stil och kommer inte att vara ett hot mot Conan.

Permalänk
Medlem

En fråga, kommer de tre raserna kriga mot varandra som i WoW (Horde, Alliance)?
Eller kommer en spelare från en ras vara i samma guild som en spelare från en annan ras?

Permalänk
Medlem

Man kan alltid välja... Antingen köper man det så fort det kommer och då med en jefla massa buggs eller så väntar man tills allt är patchat och klart..Svårare än så blir det väll inte eller tänker jag i fel banor nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Det vore en ren katastrof för Funcom om dom släpper spelet för tidigt se bara vad som hänt Vanguard. Det är fel att säga att alla MMORPG är buggiga vid releasen LOTRO var verkligen inte buggigt, jag tror kraven är mycket hårdare nu. Jag ser inte att det finns någon direkt kokurrent till AOC, Warhammer har inte samma stil och kommer inte att vara ett hot mot Conan.

Jag håller verkligen inte med om att LOTRO inte var buggat! Det fanns många problem som de än idag inte har årnat ordentlig, sen komemr det nya buggar hela tiden. Som senast t.ex. nä dom släppte bok 12. Helt plötsligt kan man inte söka någonting på AH, löste de först efter ett par veckor och så fort man attackerar en range mob finns det STOR riska att den går in i anti-exploit-mode eller vägrar springa fram till dig när du rundar ett hörn, den springer åt helt fel håll i stället xD Fellowships conjunctions är skit bra ideé men har du kanske hört talas om "Generel error" och "Invalid target" samt "You must fase the target to do that" ? offtare man ser dom än en lyckad conjunction ibland och så har det varit sen starten. När dom fixar alla CTD i loadingscreen skulle jag jubla också...

jag är för att släppa spelet även om det skulle vara buggat, jag bryr mig inte.

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
En fråga, kommer de tre raserna kriga mot varandra som i WoW (Horde, Alliance)?
Eller kommer en spelare från en ras vara i samma guild som en spelare från en annan ras?

Nej, inte alls som wow. Raser gör inte mer skillnad än utseende och vilka klasser du kan välja mellan. Du kommer att kunna snacka och köra instancer med folk av andra raser.
På PvP-servrar kan du attackera vem du vill när du vill, så länge personen inte är med i ditt guild eller party. På PvE-servrar är PvP begränsat till vissa områden.

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

PvP-servrar kan du attackera vem du vill när du vill Sweet.

Finns det någon penalty? Annars kommer detta spelet bli otroligt mer seriöst om man kan tappa saker och exp. Minns att polare som spelad tibia bara spelade för att alltid veta att man kan döda nån så dom tappar mycket och kan knycka deras saker medans det kan hände en själv med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Sweet.

Finns det någon penalty? Annars kommer detta spelet bli otroligt mer seriöst om man kan tappa saker och exp. Minns att polare som spelad tibia bara spelade för att alltid veta att man kan döda nån så dom tappar mycket och kan knycka deras saker medans det kan hände en själv med.

Vad jag har hört förlorar man PvP-XP. Funcom har också nämt något om 'Blood Money'.

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS

Permalänk
Medlem

Ja, men någon penalty som full loot eller permadeath kommer inte existera. Detta har FC bekräftat. Hardcore PvP:ers kanske gråter, men jag är nöjd.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ja, men någon penalty som full loot eller permadeath kommer inte existera. Detta har FC bekräftat. Hardcore PvP:ers kanske gråter, men jag är nöjd.

Permadeath är det nog ingen som tycker är bra. Det skulle ju totalt förstöra PvP.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcoon
Jag håller verkligen inte med om att LOTRO inte var buggat! Det fanns många problem som de än idag inte har årnat ordentlig, sen komemr det nya buggar hela tiden. Som senast t.ex. nä dom släppte bok 12. Helt plötsligt kan man inte söka någonting på AH, löste de först efter ett par veckor och så fort man attackerar en range mob finns det STOR riska att den går in i anti-exploit-mode eller vägrar springa fram till dig när du rundar ett hörn, den springer åt helt fel håll i stället xD Fellowships conjunctions är skit bra ideé men har du kanske hört talas om "Generel error" och "Invalid target" samt "You must fase the target to do that" ? offtare man ser dom än en lyckad conjunction ibland och så har det varit sen starten. När dom fixar alla CTD i loadingscreen skulle jag jubla också...

jag är för att släppa spelet även om det skulle vara buggat, jag bryr mig inte.

Ok om du tycker att LOTRO har mycket buggar, då tror jag nog att vi kan stå ut med lika mycket buggar i AOC :-). Av de MMORPGn jag har spelat så är LOTRO i en klass för sig.

Permalänk
Medlem

Jag är absolut nöjd med att det inte är något hardcore-death-penalty kör.

Att man skulle förlora PvP exp låter ju konstigt, det har ju inget med PvE delen att göra, och att förlora sådan exp när man PvPar låter urdumt.. Man brukar ju dö ganska ofta i spel när man PvPar..

Blood Money fungerar som honor gör i WoW, alltså som en slagt valuta du får när du PvPar som du kan köpa equips för osv~ Låter trevligt tycker jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Permadeath är det nog ingen som tycker är bra. Det skulle ju totalt förstöra PvP.

Det finns flera som vill se permadeath i spelet, men hur de anser att det är kul eller spännande är bortom min förmåga. Irriterande och onödigt är de två ord som först dyker upp i min skalle. Men de tycks vara en minioiritet numera.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Börjar ångra det jag sa om att de borde släppa och patcha sen. Ju mer jag spelar desto mer buggar ser jag som de borde fixat för länge sen. Typ bara som att vissa chars har mansröster när de är kvinnor. Man blir kallad fel ras, ibland fel klass.

Sen är de grafiska felen och fel med animationerna ruskigt många, men har inte hittat några questbreakers än så länge som jag hittade på vartannat quest i Vanguard.

2 månader är verkligen inte nog för att fixa alla buggar jag sett, särskilt inte när det inte kommit en patch till klienten på över en månad nu. Vanguard patchades minst varje dag när det var i betastadiet och 4 månader kvar till release.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hårda deathpenalties och harcore mode kräver att spelet är byggt kring det, att lägga ner ett halvår på en char för att sedan tappa den i en disc eller lagspike är minst sagt måttligt skoj och somliga kan sluta spela helt när något sådant händer trots att de var medvetna om riskerna (EVE är ett bra exempel där vissa som har tappat för mkt helt enkelt inte orkar fortsätta). EQ's XP penalty var hård men fungerade för man dog inte särskilt ofta, inte ens i PvP (en kill i timman var en helt okej om man inte dog själv). I ett spel som WoW hade den deathpenalty'n förstört PvP'n helt för att spelet helt enkelt inte är byggt för det.

In any case, var skeptisk mot WoW's carebear PvP i början men har lärt mig att tycka om den. Hade gärna sett ett liknande honor system i AoC där de enda stora konsekvenserna ska finnas i guild PvP, likt shadowbane.

- Conan börjar för övrigt se bra ut, om det flyter okej och världen e stor nog för att guild PvP ska bli skoj och det finns bra PvE tillgänlig så tror jag att det kan bli en skön ersättning för WoW.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Börjar ångra det jag sa om att de borde släppa och patcha sen. Ju mer jag spelar desto mer buggar ser jag som de borde fixat för länge sen. Typ bara som att vissa chars har mansröster när de är kvinnor. Man blir kallad fel ras, ibland fel klass.

Sen är de grafiska felen och fel med animationerna ruskigt många, men har inte hittat några questbreakers än så länge som jag hittade på vartannat quest i Vanguard.

2 månader är verkligen inte nog för att fixa alla buggar jag sett, särskilt inte när det inte kommit en patch till klienten på över en månad nu. Vanguard patchades minst varje dag när det var i betastadiet och 4 månader kvar till release.

Är det jag menar. Man spelar för att få en så bra spelupplevelse som möjligt.
Blir man irriterad på fel här å där så är det inte kul.
Va därför jag sluta med Vanguard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Börjar ångra det jag sa om att de borde släppa och patcha sen. Ju mer jag spelar desto mer buggar ser jag som de borde fixat för länge sen. Typ bara som att vissa chars har mansröster när de är kvinnor. Man blir kallad fel ras, ibland fel klass.

Sen är de grafiska felen och fel med animationerna ruskigt många, men har inte hittat några questbreakers än så länge som jag hittade på vartannat quest i Vanguard.

2 månader är verkligen inte nog för att fixa alla buggar jag sett, särskilt inte när det inte kommit en patch till klienten på över en månad nu. Vanguard patchades minst varje dag när det var i betastadiet och 4 månader kvar till release.

Kom det inte en patch alldeles nyligen?

Permalänk

Det kom en patch igår kväll på över 1gig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace Ventura
Det kom en patch igår kväll på över 1gig.

Aha spelade inte igår. Men ändå, första buggen jag stötte på var att kvinnan man räddade i början fortfarande var fastkedjad efter jag räddat henne. Den buggen är känd sedan slutet av förra sommaren och fortfarande inte fixad.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

bara för att det är buggigt i en beta betyder det Inte att det kommer vara så när dom släpper spelet, det hoppas jag att ni förstår.

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag bara att man inte stöter på Quest-buggar eller buggar som stoppar ens avancering genom spelvärlden. Skills/feats som inte ens fungerar som de ska är något jag allt för ofta sett i MMO-spel vid launch, sånt avskyr man också. Är allt det fixat så är jag ganska nöjd.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Sen små visuella buggar är inte direkt prio ett.... Jag har vart med i betan sen start och det har hänt en del del kan ja lova, dom ligger inte direkt på latsidan!