Permalänk
Medlem

Hp dv 2675?

Hej jag har länge planerat att köpa en bärbar dator men ännu inte kommit till skott. Jag har gjort lite research och följande grejer är ett måste:

*HDMI
*Bluetooth
*Dubbla kärnor
*14.1 - 15.4" Skärm
*2 gb ram

Dessutom är det väldigt viktigt för mig att datorn är snygg! Därför har jag tittat runt en hel del på Hp Dv. 2675 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=234449) Dock har jag hört lite negativa saker att datorn tillexempel har dålig batteri tid + en högljudd fläkt samt dålig bild på skärmen. Är det någon som har nå förslag på något bättre/liknande alternativ? budgeten är på max 10 000 kronor. vore mycket tacksam för hjälp!

Så nu är det dags för mig att beställa , så jag tänkte bara göra en sista check helt enkelt...

Permalänk

Dells XPS 1330 är ett bättre alternativ, jag köpte DV 2675 och ångrar mig extremt mycket.

Permalänk

Vill gärna rekommendera en Macbook till dig, de är dock 13.3" och så har de inte HDMI, men dem har DVI vilket i princip är samma sak för att du ändå inte kan få ut ljud ur din HDMI utgång.

Snyggaste datorerna på marknaden, dessutom låg fläkt volym, bra prestanda och batteritiden är också bland de bästa. Är du student kan du få student rabatt för ingångsversionen runt 9000 kr tror jag, annars runt 10 000 kr

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem

får man inte ut ljud via hdmi ? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Jo, fast inte via en dators HDMI eftersom den är kopplad till grafikkortet, datorer använder separata ljudkort och du kan endast få optiskt som bäst där. Enda skillnaden mellan HDMI och DVI är att HDMI har högbandbredd nog att skicka ljud i 7.1 okomprimerat (tillsammans med bild då), men mycket nytta det gör då du inte får ut något ljud från ett grafikkort...
Är rätt säker på min sak, rätta mig om jag har fel någon

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kj_bassplayer
Dells XPS 1330 är ett bättre alternativ, jag köpte DV 2675 och ångrar mig extremt mycket.

kan du vidareutveckla dig?