Permalänk
Medlem

tangentbordet blinkar..

mm, tangentbordet funkar inte var 2e sekund, oerhört irriterande.. och nu har musen börjat strula med, fastnar var 7e sek.
vad göra. är det usbportarna som fuckar, provat alla, dvs moderkortet. eller nätagget som har spänningssvårigheter.

tack gode gud för windows skärmtangentbordet.. hah

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Kan vara kortslutning i USBn eller liknande. Kollat så det inte är något skit i mjukvaran på datorn?

Att nätagget har spänningssvårigheter som endast leder till att moderkortet får svårt att leverera spänning till USB-enheterna är dock inget att fundera på.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

det händer även när datorn startar upp så det har nog inte med mjukvara att göra

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Det kan ju vara fel på tangentbordet och musen, men kanske inte så stor chans att det händer samtidigt eller inom kort tidsintervall. Testa ändå dom på en annan maskin för att vara på den säkra sidan, eller testa med annan mus och tangentbord på den datorn som krånglar.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Deaktiverade NOD32..
Drog ut mus och tangentbordssladdarna..
Direkt när jag satte i dem igen hittade windows drivrutinerna och installerade om dom..
Funkar även fint efter omstart.

Slutsats Det måste ha varigt nåt med NOD32 (nån senare uppdatering?) som förhindrat drivrutinerna från att funka ordentligt då jag tidigare i veckan bytade plats på musen och sony-ericsson kablarna.
Jädra mög

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Antagligen trodde väl NOD32 att ditt tangentbord och mus var virus, skönt att det löste sig.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Att nätagget har spänningssvårigheter som endast leder till att moderkortet får svårt att leverera spänning till USB-enheterna är dock inget att fundera på.

Nu har ts löst problemet, men för framtida besökare av denna tråd kan jag meddela att ovanstående inte behöver stämma. USB-enheterna var det första som började krångla när mitt nätagg sjöng på sista refrängen. Ett Antec Phantom 500 f.ö. Mitt G15 'startade om' väldigt ofta, likaså mitt usb/midikeyboard. Två veckor senare sisådär så startade inte datorn alls. Nätaggsbyte - och allt är som vanligt igen.

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D