[XBMC] XBMC Media Center för Linux/OSX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
riktigt bra detta. Men jag krånglas med tv out till min Panasonic 42" plasma. Den tar upplösning upp till 1024x768, men när jag kopplar in TVn via DMI->HDMI kabel får jag inte välja den upplösningen.

Måste jag verkligen betala en 3e part programvara för att kunna byta upplösning ? Det borde väl gå att pilla till själv i någon fil ?

Hade själv problem med rätt go Overscan när jag kör med min MiniDVI - DVI - HDMI adapter, då TV:n vägrar ta emot en sin nativeupplösning över HDMI kontakten. Det vart ju dock sonika så lätt att man körde den på högsta möjliga och därefter kompenserade för all Overscan i XBMC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Har auto-valet påslaget och serieavsnitt i season-kataloger, dock inga scannade episoder/filmer.

Har själv problem med Biblioteks funktionen, låser sig lite hitan och ditan, tappar en massa serier lite då och då tex. ÅÄÖ vägrar den tex hantera i kataloger, så det blev att döpa om Säsong till Season. Körde även med att den skall indexera allting vid uppstart och det gjorde susen för alla serier som försvann. Sonika, sätt innehållet på de olika katalogerna, sätt på Automatiskt Indexering, reboota XBMC, låt den tugga, stäng av Automatiskt Indexering och sedan är det bara att leka.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Letar efter skins nu, fastnat lite för Aeon men vore intressant att hitta annat, tips?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Hedersmedlem

Ville bara säga att jag löste mitt problem nedan, ifall det skulle vara någon annan med samma fel. Lösningen på 1. var att enabla "show hidden files" då man annars inte kommer att se filerna i WHS,win2003 eller vista.
Lösningen till 2. var att installera ubuntus restricted drivers till mitt ATI-kort. Det fixade så att alla färger osv vart normalt igen.

Fick även ett annat fel under tidens gång och det var att XBMC starta upp och stängdes igen. startade man med terminalen såg man att det stog "run out of GART memory". Detta löste man genom att lägga till

Option "GARTSize" "64"

under Device i xorg.conf. Hoppas att detta kan vara till hjälp för någon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Har stött på några problem:
1. Jag har en WHS (Windows home server) där jag har alla mina filmer, foton osv. När jag tar "ny källa" och skriver in allt rätt med adress, användarnamn och lösen och sedan tittar i katalogen så finns det inget där? Om jag dock kopierar filmen till hhdn på htpcn och lägger till det som källa så finns den där. Filerna finns där de ska ifall man bara går till sharen via filhanteraren i Ubuntu så att säga. Hittar de inte ifall man använder filhanteraren i XBMC. Någon som har förslag på lösning?

2. När jag provade att spela upp filmen som jag kopierade över till hddn så fick jag en massa konstiga färger. Antar att det beror på codec, men borde inte det ha kommit med från början? Hur ska man lösa detta?

Tack

Ang. themes, någon som har hittat något trevligt? Håller på att kolla igenom några stycken

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hade själv problem med rätt go Overscan när jag kör med min MiniDVI - DVI - HDMI adapter, då TV:n vägrar ta emot en sin nativeupplösning över HDMI kontakten. Det vart ju dock sonika så lätt att man körde den på högsta möjliga och därefter kompenserade för all Overscan i XBMC.

Har själv problem med Biblioteks funktionen, låser sig lite hitan och ditan, tappar en massa serier lite då och då tex. ÅÄÖ vägrar den tex hantera i kataloger, så det blev att döpa om Säsong till Season. Körde även med att den skall indexera allting vid uppstart och det gjorde susen för alla serier som försvann. Sonika, sätt innehållet på de olika katalogerna, sätt på Automatiskt Indexering, reboota XBMC, låt den tugga, stäng av Automatiskt Indexering och sedan är det bara att leka.

Har samma TV och jag kör med VGA istället. Samma bildkvallité och man får native upplösning...

Permalänk
Medlem

Ny version till OSXfinns ute. Läsr mer på Elans blogg

Nyheter och buggfixar är fööljande:

NEW: I hacked on CxImage some more, and now we extract thumbnails directly out of the RAW files if we can. This means that browsing though directories of RAW files is now extremely fast. The embedded thumbnails are also resized and rotated appropriately.

FIX: A merge got messed up, and the exit-on-hang (with Aeon skin, mostly?) returned. The skin unloading is again disabled, so exiting should never hang.

NEW: I updated to the latest code, and so D4rk’s event server is now included. This means that someone could now work on building support for the PS3 remote (using this, perhaps?), as well as maybe move the Apple Remote code out into a daemon so that pressing the Menu button starts XBMC. The daemon could be written in Obj-C or Python (or any other language, of course).

FIX: Scrapers have also been updated. If you have problems, hit the C key, select “Set Content” and then select Settings to make sure the scraper preferences are up to date and compatible with the new scrapers.

NEW: Added the fancy disc image background that Fredrik made for us to the DMG. Thanks!

Permalänk
Medlem

Lyckas inte kompilera

Hej!

Skulle idag installera XBMC på datorn. Installerade Ubuntu och allt fungerar fint. Jag kan dock inte kompilera XBMC. Jag har dock lyckats köra det på en annan dator för någon månad sedan.

Allt ser ut att gå bra tills:

FileSmb.cpp:12:26: fel: libsmbclient.h: Filen eller katalogen finns inte
FileSmb.cpp:32: fel: "smbc_get_cached_srv_fn" är inte namnet på en typ
FileSmb.cpp:34: fel: expected constructor, destructor, or type conversion before "*" token
FileSmb.cpp: In member function "void CSMB:: Deinit()"
.
.
. (en massa följdfel)
.
FileSmb.cpp:679: fel: "smbc_open" deklarerades inte i detta definitionsområde
make[1]: *** [FileSmb.o] Fel 1
make[1]: Leaving directory `/home/htpc/XBMC/xbmc/FileSystem'
make: *** [filesystem] Fel 2
make: Leaving directory `/home/htpc/XBMC'
Generating Changelog.txt
Creating ./BUILD.
Copying xbmc-xrandr

FAILED! Exiting. (1)

Något tips på vad som är fel. Finns det nåt bättre sätt än att bara radera katalogen och hämta hem allting igen (nåt annat sätt som kanske rensar upp lite mer)?

MVH

Permalänk
Medlem

Re: Lyckas inte kompilera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soca
Hej!

Skulle idag installera XBMC på datorn. Installerade Ubuntu och allt fungerar fint. Jag kan dock inte kompilera XBMC. Jag har dock lyckats köra det på en annan dator för någon månad sedan.

Allt ser ut att gå bra tills:

FileSmb.cpp:12:26: fel: libsmbclient.h: Filen eller katalogen finns inte
FileSmb.cpp:32: fel: "smbc_get_cached_srv_fn" är inte namnet på en typ
FileSmb.cpp:34: fel: expected constructor, destructor, or type conversion before "*" token
FileSmb.cpp: In member function "void CSMB:: Deinit()"
.
.
. (en massa följdfel)
.
FileSmb.cpp:679: fel: "smbc_open" deklarerades inte i detta definitionsområde
make[1]: *** [FileSmb.o] Fel 1
make[1]: Leaving directory `/home/htpc/XBMC/xbmc/FileSystem'
make: *** [filesystem] Fel 2
make: Leaving directory `/home/htpc/XBMC'
Generating Changelog.txt
Creating ./BUILD.
Copying xbmc-xrandr

FAILED! Exiting. (1)

Något tips på vad som är fel. Finns det nåt bättre sätt än att bara radera katalogen och hämta hem allting igen (nåt annat sätt som kanske rensar upp lite mer)?

MVH

Har du installerat samba? Den verkar inte hitta smbclient.
Testa: sudo aptitude install samba

Liten guide för Gentoo-användare:
emerge -av subversion

svn co https://xbmc.svn.sourceforge.net/svnroot/xbmc/branches/linuxp...

emerge -av glew libXinerama libmad sdl-image sdl-mixer fribidi libcdio sdl-ttf sdl-sound sdl-gfx lzop freetype sqlite lzo libogg tre libvorbis samba

./build.sh

/XBMC/BUILD/XboxMediaCenter

Detta var de paket som jag drog in för att få det att fungera, hade en ganska tom installation i övrigt.

Om ni har problem med brus i filmer, testa kompilera om alsa med debug som use-flagga.

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Ja, samba är installerat. I alla fall enligt synaptic pakethanterare.

att köra "sudo aptitude install samba" gav bara att "inga paket installerades eller uppgraderades".

Funderar på att installera om Ubuntu igen (installerade det i morse endast för XBMC så...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soca
Hej igen.

Ja, samba är installerat. I alla fall enligt synaptic pakethanterare.

att köra "sudo aptitude install samba" gav bara att "inga paket installerades eller uppgraderades".

Funderar på att installera om Ubuntu igen (installerade det i morse endast för XBMC så...)

Du behöver dev-paketet. En sökning efter den felande filen på packages.ubuntu.com gav att du behöver installera paketet libsmbclient-dev

Ett annat trick är att använda auto-apt , den försöker installera paket till vaje fil som ej hittas. Problemet är att vissa program har stöd för allt mellan himmel och jord man inte behöver (tex 4 olika guis) och de provar vad som finns tillgängligt genom att försöka öppna h-filer.

Permalänk
Medlem

Ah... tack så mycket för hjälpen! packages.ubuntu.com... skall kommas ihåg!

Edit: Ni som kört XBMC på linux ett tag nu. Hur fungerar det med script osv.? Om jag vill t.ex. kunna se svt play, eller filmer från youtube? (Jag har inte använt XBMC tidigare, mer än hos en god vän som kör det på sin Xbox.)

Ledsen för nybörjarfrågor...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soca
Ah... tack så mycket för hjälpen! packages.ubuntu.com... skall kommas ihåg!

Edit: Ni som kört XBMC på linux ett tag nu. Hur fungerar det med script osv.? Om jag vill t.ex. kunna se svt play, eller filmer från youtube? (Jag har inte använt XBMC tidigare, mer än hos en god vän som kör det på sin Xbox.)

Ledsen för nybörjarfrågor...

Det flesta skript ska fungera, finns någon tråd om det på linux forumet på XBMC, kolla där.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Är ny på linux så någon här kanske kan hjälpa mig.
Får detta meddelande när jag försöker köra svn checkout https://xbmc.svn.sourceforge.net/sv.../linuxport/XBMC

svn: PROPFIND-förfrågan misslyckades till "/" svn: PROPFIND till '/': 302 Found (http://xbmc.svn.sourceforge.net)

Hur hämtar man hem innehållet som finns i mappträdet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeezam
Är ny på linux så någon här kanske kan hjälpa mig.
Får detta meddelande när jag försöker köra svn checkout https://xbmc.svn.sourceforge.net/sv.../linuxport/XBMC

svn: PROPFIND-förfrågan misslyckades till "/" svn: PROPFIND till '/': 302 Found (http://xbmc.svn.sourceforge.net)

Hur hämtar man hem innehållet som finns i mappträdet?

Det är nog bättre om du använder hela url:en.
Högerklicka och välj "Kopiera länkadress" istället för att markera och trycka ctrl+c.
https://xbmc.svn.sourceforge.net/svnroot/xbmc/branches/linuxp...

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Det är nog bättre om du använder hela url:en.
Högerklicka och välj "Kopiera länkadress" istället för att markera och trycka ctrl+c.
https://xbmc.svn.sourceforge.net/svnroot/xbmc/branches/linuxp...

Tack.

Verkar fattas någonting när jag ska kompilera sen.

Får följande:

checking for main in -lmad... no configure: error: libmad is required. Please see README.linux FAILED! Exiting. (1)

Permalänk
Medlem

Du verkar inte ha installerat libmad.

Vilken distribution använder du?

För Ubuntu eller debian, (tror jag att du) gör såhär:
Öppna en terminal
Skriv: sudo aptitude install libmad0

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajp
Du verkar inte ha installerat libmad.

Vilken distribution använder du?

För Ubuntu eller debian, (tror jag att du) gör såhär:
Öppna en terminal
Skriv: sudo aptitude install libmad0

Kör Ubuntu 7.10.

Installerade paketet enligt ditt kommando men får fortfarande samma error när jag kompilerar.

Får även detta i början (kanske inte har någon betydelse):

Local source revision : 12215 Repository revision : 12215 Your source is up to date. Configuring build with --disable-debug.

Permalänk
Medlem

Det första meddelandet du får fick jag med när jag testade på en ubuntu-maskin, det är inte relaterat till detta och borde inte ställa till det.

Testa möjligtvis installera libmad0-dev.

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kommer få flera utav de meddelandena, antingen installerar du dem via terminalen som Pajp sa, eller så installerar du de med Synapsis (?). Bara att använda sökverktyget så ska du hitta de som den säger till om.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Finns det någon bra changelog?

(förutom svn-krångel)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Någon som har någon aning om hurpass bra ett VIA EPIA SP-13000 kommer lira ihop med XBMC under ubuntu 7.10?

MVH //Gorian

Ett problem är att via-ITXkorten kör unichrome-grafikkort, vilket är väldigt jobbigt att hålla på med i linux (i alla fall för oss dödliga).
Jag körde in ett fläktlöst nvidia-kort i min ITX, för att få en mer plug&play miljö, vilket fungerar utmärkt och ett fläktlöst kort ökar ju inte direkt ljudnivån..
Kör MAO med ett fläktlöst ITX, fläktlöst grafikkort och en IDE-compactflash disk till det = inget ljud från HTPC'n

Sitter själv och försöker få in XBMC på den just nu (bara kört vanlig ubuntu på den tidigare men införskaffat Microsoft's MCE2005-fjärrkontroll och vill ta ett steg närmare 'riktig' htcp) och har fått ett problem i installationen.

Den fastnar här:
./build.sh NODEBUG
Local source revision : 12255
Repository revision : Checking...

Har väl stått där ca 1½ timme just nu, varit i ett annat rum och pysslat med diverse, men den har inte rört sig.
Hur lång tid bör det egentligen ta att kompilera det på en 1.2GHz?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Ett problem är att via-ITXkorten kör unichrome-grafikkort, vilket är väldigt jobbigt att hålla på med i linux (i alla fall för oss dödliga).
Jag körde in ett fläktlöst nvidia-kort i min ITX, för att få en mer plug&play miljö, vilket fungerar utmärkt och ett fläktlöst kort ökar ju inte direkt ljudnivån..
Kör MAO med ett fläktlöst ITX, fläktlöst grafikkort och en IDE-compactflash disk till det = inget ljud från HTPC'n

Sitter själv och försöker få in XBMC på den just nu (bara kört vanlig ubuntu på den tidigare men införskaffat Microsoft's MCE2005-fjärrkontroll och vill ta ett steg närmare 'riktig' htcp) och har fått ett problem i installationen.

Den fastnar här:
./build.sh NODEBUG
Local source revision : 12255
Repository revision : Checking...

Har väl stått där ca 1½ timme just nu, varit i ett annat rum och pysslat med diverse, men den har inte rört sig.
Hur lång tid bör det egentligen ta att kompilera det på en 1.2GHz?

Att kolla om det finns nyare kod på svn-servern tar bara några sekunder för mig på min dator, är du säker på att uppkopplingen funkar bra? Pröva annars att köra skriptet utan att uppdatera källkoden genom att lägga till NOUPDATE efter NODEBUG.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Ett problem är att via-ITXkorten kör unichrome-grafikkort, vilket är väldigt jobbigt att hålla på med i linux (i alla fall för oss dödliga).
Jag körde in ett fläktlöst nvidia-kort i min ITX, för att få en mer plug&play miljö, vilket fungerar utmärkt och ett fläktlöst kort ökar ju inte direkt ljudnivån..
Kör MAO med ett fläktlöst ITX, fläktlöst grafikkort och en IDE-compactflash disk till det = inget ljud från HTPC'n

Sitter själv och försöker få in XBMC på den just nu (bara kört vanlig ubuntu på den tidigare men införskaffat Microsoft's MCE2005-fjärrkontroll och vill ta ett steg närmare 'riktig' htcp) och har fått ett problem i installationen.

Den fastnar här:
./build.sh NODEBUG
Local source revision : 12255
Repository revision : Checking...

Har väl stått där ca 1½ timme just nu, varit i ett annat rum och pysslat med diverse, men den har inte rört sig.
Hur lång tid bör det egentligen ta att kompilera det på en 1.2GHz?

Har du nät på burken?

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

Tack för 2 snabba svar.
Felet låg i att stänga av update, vet faktiskt inte vad som orsakade det.
Jag hadde nät på burken, provade tom lite ping mm när jag satt med just builden för att dubbelkolla, men jag hade precis laddat ned hela xbmc, och hade som sagt perfekt kontakt, kanske något i routern som strulade, alt. certifikat eller liknande (fick göra en temporary-approval när jag drog ner ifrån svn tex), vem vet.
MHA NOUPDATE så fick jag igång kompileringen, dock fattades det lite lib's men det löste jag med lite pill.

Men när jag drog igång XBMC så började det överjävligaste lag man kan tänka sig, det var inte längre FramesPerSecond utan SecondsPerFrame, tog säkert 5sekunder för muspekaren att göra ett hopp över en tredjedel av skärmen efter en sveprörelse (dock kunde man komma ut i andra program och använda mus/tangentbord/osv, fast under grov't lagg.

Försökte som en lösning köra in restricted drivers (kör ett fx5200 128mb nvidia), men då låste sig hela maskinen vid uppstart med svart skärm i kanske 10m sen fick jag en omstart.
Eftersom jag installerade ubuntu på den för 3-4 dagar sedan har jag nu bara blåst om den, och skall börja om.

Känns lite som att via-ITX som ligger som grund kan vara anledningen till problemet, skall googla lite senare och se vad man kan hitta. Sitter och drar ner uppdateringar för ubuntu nu, och laddar om xbmc,

PS: Jävligt fin guide i den här tråden, inte direkt så att man kan misslyckas, även om jag kom väldigt nära

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

Hur får man det att starta i fullscreen över allting annat?

Edit: "\" så blev det fullscreen.

En sak jag undrar över om det finns någon sökfunktion, den känns ganska så viktig om man har mycket filmer och musik...

Permalänk
Medlem

Jag har problem med full screen i XBMC.
Trycker jag på Alt.Gr+"\" så försöker den gå i full screen men hoppar sedan tillbaka till nästan full screen. Verkar som den buggar fast på något vis.
Har provat med olika upplösningar i både Ubuntu och XBMC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Tack för 2 snabba svar.
Felet låg i att stänga av update, vet faktiskt inte vad som orsakade det.
Jag hadde nät på burken, provade tom lite ping mm när jag satt med just builden för att dubbelkolla, men jag hade precis laddat ned hela xbmc, och hade som sagt perfekt kontakt, kanske något i routern som strulade, alt. certifikat eller liknande (fick göra en temporary-approval när jag drog ner ifrån svn tex), vem vet.
MHA NOUPDATE så fick jag igång kompileringen, dock fattades det lite lib's men det löste jag med lite pill.

Men när jag drog igång XBMC så började det överjävligaste lag man kan tänka sig, det var inte längre FramesPerSecond utan SecondsPerFrame, tog säkert 5sekunder för muspekaren att göra ett hopp över en tredjedel av skärmen efter en sveprörelse (dock kunde man komma ut i andra program och använda mus/tangentbord/osv, fast under grov't lagg.

Försökte som en lösning köra in restricted drivers (kör ett fx5200 128mb nvidia), men då låste sig hela maskinen vid uppstart med svart skärm i kanske 10m sen fick jag en omstart.
Eftersom jag installerade ubuntu på den för 3-4 dagar sedan har jag nu bara blåst om den, och skall börja om.

Känns lite som att via-ITX som ligger som grund kan vara anledningen till problemet, skall googla lite senare och se vad man kan hitta. Sitter och drar ner uppdateringar för ubuntu nu, och laddar om xbmc,

PS: Jävligt fin guide i den här tråden, inte direkt så att man kan misslyckas, även om jag kom väldigt nära

Först, installerade du alla andra paket som är listade i READMEn? Det är bara att kopiera rätt del för vilken version av Ubuntu som du har och sen klistra in i en terminal. Sen, som du kanske märkte, så är XBMC ganska tungt på grafikkortet och då duger inte nv-drivrutinen som körs som standard i Ubuntu, utan man måste använda Nvida-drivrutinen för att få hårdvaruaccelerering för 3D på grafikkortet. Själv så kör jag inte med den inbyggda hanteraren för stängda drivrutiner då den brukar krångla för mig, rekommenderar hellre Envy. Kör du med Ubuntu 8.04 så är det EnvyNG som finns i Synaptics att dra hem. Du kan behöva installera paketet build-essentials ifall du inte har det för att Envy ska funka.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Håller mig till Elisa media center tills dom fixat mer buggar, föresten kommer det en annan media center som var bättre än xbmc snart endå, Geexbox2.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Håller mig till Elisa media center tills dom fixat mer buggar, föresten kommer det en annan media center som var bättre än xbmc snart endå, Geexbox2.

Kan lova dig en sak gällande geexbox2, det är inte bättre än xbmc gällande katalogfunktionalliteten, det är en simpel filhanterare med möjlighet att visa en bild per katalog. När det kommer till att ha ett arkiv på 500+ filmer så kommer geexbox2 inte vara i närheten av lika snabbt på att visa dvd-fodral per film. Geexbox2 bygger på freevo2 och freevo har jag kört i nästan ett år. Stabilt och tv-funktionallitet, men det är urkass på mkv-h264-filmer codecmässigt.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Nja jag gillade en sak med XBMC iallafall, att den kan spela packade filmer. Annars är styrningen av programmet alldeles för krångligt, inte alls så lätt som i tex. Elisa. Men det fanns mer inställningar och sånt iallafall, lyckades inte styra den alls utan mus, verkade saknas en bakåt knappt som bara fanns på andra mus knappen. Elisa har då inga problem med MKv h264 filmer osv heller, men du kanske har rätt att Geexbox har det, har bara testat den gammla demo versionen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att styra XBMC med endast T-bord. Så någon mus behövs inte.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT