Permalänk
Medlem

Dilemma "/

Sådärja, nu har man det kända dator-dilemmat. För en vecka sen beställde jag Min kära Dell (har ännu inte kommit). För att koma direkt på sak så är här specs på den :

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo-processorer T7400 (2,16GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium - engelska

SINNESRO Basgaranti - 1 års XPS Premium hårdvarusupport (inkl. spel- och på-plats-support)

LCD-SKÄRM 17-tums UltraSharp™ widescreen WUXGA (1920x1200) TFT-skärm med TrueLife™

MINNE 2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]

HÅRDDISK Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM)

GRAFIKKORT 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX-grafikkort

OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara - Vista

PRIMÄRT BATTERI 9-cells litiumjonbatteri (80 wattimmar)

12104.50:- gick den skönheten på.

Så i väntan på datorn gick jag in och kollade på lite recensioner om den och det var itne fullt vad jag hoppats på. Många sa att man skulle bygga en på zepto nu när dem har grymt prisras.

Sagt och gjort, jag byggde denna:

Konfiguration
2.10 GHz Intel C2 DUO T8100 800MHz 3MB (Only works with Vista)

4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE

SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare

15,4" WXGA 1280x800 - 3415W

NVIDIA® Geforce 8600M GT

Miljöavgift

Onlinerabatt

MS Windows Vista Business 64bit - SE + Office testversion

9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W

320GB 5400rpm SATA Hårddisk

11700:- gick denna på

Där va den ja. Som ni ser är hårddisken bättre på znoten och även ramminnet krossar dell:ens,.

Dock är det bara 15.4 tums skärm och jag köper en ny dator för att jag ska kunna spela på den + att jag vill kunna flytta på den lätt.

Grafikkortet vet jag inte så mycket om och vad jag kan se är prollen obetydligt sämre, men det är vad jag tror:) Jag ska använda datorn till spelande, diverse spel. Nya som gamla.

Men snälla sweclockers, hjälp mig nu. Jag kommer såklart returnera min Dell om det pekar mot Znote och då kommer jag ju få pengarna tillbaka

Så, skriv för och nackdelar samt vilken dator ni skulle valt, men helst lite argument

Tack

Permalänk
Medlem

Dellen har en bra mycket bättre grafikkort men är större och tyngre. Skulle själv ha köpt en Dell Precision M90 då det är ett bra pris på dessa nu.

11400:- inklusive moms och frakt med Vista och ett Quadro FX3500M (7950 GTX) och tre års garanti.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Dellen har en bra mycket bättre grafikkort men är större och tyngre. Skulle själv ha köpt en Dell Precision M90 då det är ett bra pris på dessa nu.

11400:- inklusive moms och frakt med Vista och ett Quadro FX3500M (7950 GTX) och tre års garanti.

det står tyvärr mellan dessa 2 som jag skrev i tråden, om du fick välja, vilken hade du tagit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cnaas
det står tyvärr mellan dessa 2 som jag skrev i tråden, om du fick välja, vilken hade du tagit?

Då hade jag tagit Dellen! Bättre grafikkort och bättre skärm!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Då hade jag tagit Dellen! Bättre grafikkort och bättre skärm!

du tycker inte ramen och hdd.n spelar ngn roll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cnaas
du tycker inte ramen och hdd.n spelar ngn roll?

Inte om du ska spela - dessutom är de lätta att byta ut om behovet skulle uppstå.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Dessutom på-platsen-service på Dell:en, vilket jag knappast tror du får på Zepto:n, eller?

En tekniker kommer alltså till dig och byter ut delar om det skulle vara något som knasar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Dessutom på-platsen-service på Dell:en, vilket jag knappast tror du får på Zepto:n, eller?

En tekniker kommer alltså till dig och byter ut delar om det skulle vara något som knasar.

Det är ju ganska schysst

ttar nog dellen asså.

Permalänk
Inaktiv

Mitt personliga val är självklart dellen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Mitt personliga val är självklart dellen.

Sedär, vad är din anledning?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det är för modeller på både dell och zepto, men jag rekomenderar att du går in på:

http://www.notebookcheck.net/
eller/och
http://www.notebookreview.com/

Hitta de två datorer och gämför deras recensioner och till exempel deras poäng i, låt oss säga, 3dmark 06. Du blir förvånad ska jag säga, och hoppas att du ska bestämma dig då, om du nu har inte gjort det redan

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless