Permalänk

Sli problem

Tja....

Jag har:

Ett Gainward 8800GTS 320 GS som första kort
Ett Gainward 8800GTS 640 vanligt, som andra kort

Jag har försökt att köra SLI på dom och jag vet att jag förlorar 320 mb och jag har ställt om Coolbit till värd "18" men det funkar inte windows hittar korten men jag verkar inte använda mitt andra kort (640mb)

Vad göra för något?

Jag har inte den har SLI grejen i nvidia panelen heller.

Har dom nyast nvida drivisarna

Duo core e6600 2.4 oklockad just nu
4+1gb OCZ 800 ram
Asus P5N32SLI-SE Deluxe http://se.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1280&l1=3&...
Windows Vista 64 bitars

Tacksam för svar.

Säljer annars ett av korten om jag inte får det att funka.

MVH Andreas

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk

grattis...
Du har inte samma kort...
SLi= 2 identiska kort
Crossfire= inte

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
grattis...
Du har inte samma kort...
SLi= 2 identiska kort
Crossfire= inte

Fel. Från och med relativt nyligen så ska man kunna köra SLI med olika kort, från olika tillverkare eller dyl. dock så ska det vara samma kärna på kortet.

Trådskaparen, antar att du använder sli-bryggan osv? Vad har du för nätaggregat? Har du prövat att sätta korten i omvänd ordning?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Fel. Från och med relativt nyligen så ska man kunna köra SLI med olika kort, från olika tillverkare eller dyl. dock så ska det vara samma kärna på kortet.

Trådskaparen, antar att du använder sli-bryggan osv? Vad har du för nätaggregat? Har du prövat att sätta korten i omvänd ordning?

Man har ju kunna använt samma kort från olika tillverkare sen 6-serien så relativt nyligen skulle jag inte säga..

Men han ska ändå kunna köra sli med dom två korten, satt dit bryggan och aktiverat i nvidias kontrollpanel?

Permalänk

Jag har satt ditt bryggan i från början men som sagt så har jag inte allternativet SLI i nvidia panelen men jag ska ta och pröva och sätta dom i omvänd ordning det har jag inte gjort, så det ska jag göra i morgon när jag är ledig!..

Jag har ett NesteQ NA5201 520W agg, det borde hålla tycker jag..skött mitt föra som va noname på 650w fast med dålig spänning då.

MVH Andreas

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joki
Man har ju kunna använt samma kort från olika tillverkare sen 6-serien så relativt nyligen skulle jag inte säga..

Men han ska ändå kunna köra sli med dom två korten, satt dit bryggan och aktiverat i nvidias kontrollpanel?

Hehe. Så sant, så sant. Sitter själv med ett SLI system med två 6600GT så jag hade själv lite strul med grejerna.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

någon som tror något?

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.