Trackmania Nations Forever / Nytt TM lir gratis

Permalänk
Medlem

Trackmania Nations Forever / Nytt TM lir gratis

Nu verkar det som att det kommer en uppföljare. Hoppas att det blir lika roligt som ettan, och att det inte blir lika jobbigt med StarForce osv. Mer info finns här: http://www.tm-united.com/eng/index.php?lang=en&rub=news_info&...

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ujuj detta ska bli intressant

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Nice, ett nytt Trackmania Nations?!

Permalänk

Gratis? Vad är haken? Var inte förra tm liret infekterat med nått antipirat program eller hur var det?

Permalänk
Hedersmedlem

Fett nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Gratis? Vad är haken? Var inte förra tm liret infekterat med nått antipirat program eller hur var det?

Jo starforce. Detta verkar dock vara fritt från det.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Verkar vara samma som vanliga Trackmania Nations med skillnaden att man kan möta de som har det nya där alla spel är ihopslagna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Detta släpptes nyligen, någon som ligger på någon kunskap om det innehåller Starforce eller inte? Har läst på lite siter jag knappt känner till att dom iom denna titel ska sluta använda starforce i trackmania-spelen men jag har inte hittat nån säkrare källa hittills.. bara jag som är kass på google antar jag.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Detta släpptes nyligen, någon som ligger på någon kunskap om det innehåller Starforce eller inte? Har läst på lite siter jag knappt känner till att dom iom denna titel ska sluta använda starforce i trackmania-spelen men jag har inte hittat nån säkrare källa hittills.. bara jag som är kass på google antar jag.

Har laddat ner spelet och spelat och kan bekräfta jag inte fick nåt med Starforce. Fick det till vanliga TrackMania Nations men det försvann lika fort. När jag kollar nu efter installationen under Enhetshanteraren och under dolda enheter hittar jag inte Starforce. Hehe

Vista Home Premium 32bit.

Vilka här skulle vara intresserade att lira lite.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Verkar vara samma som vanliga Trackmania Nations med skillnaden att man kan möta de som har det nya där alla spel är ihopslagna.

Jag tycker det är lite bättre grafik på detta.
Nya banor, förstås...

Permalänk
Medlem

Upphottad grafik, nya byggmöjligheter, nytt underlag (lera), vatten och ny musik. Så det är en hel del som skiljer sig ändå. Men kanske det bästa ändå är stödet för 3d-glasögon, få se nu var är min gamla dinosauriebok..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Det roliga med denna spelserie är att dom faktiskt lyckas hålla kvar vid sitt koncept även om dom byter ut stora delar av spelet. "åka snabbt som fan och pressa millisekunders race" är så djävulskt kul.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Jag skaffade det efter rekommendation av brossan, och det är ju sjukt kul

Jag heter snowbie ingame ifall någon är sugen på att lira lite.

Permalänk
Hedersmedlem

* Trådar ihopslagna så vi kan hålla diskussionen samlad *

Jag finns där också ibland, under namnet 'videfix' såklart

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

joinade ett par multiplayerspel men alla medspelare är ghost-bilar? går det inte att krocka i spelet??

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Men kanske det bästa ändå är stödet för 3d-glasögon

Ja det verkar sjukt coolt, jag har alltid varit lite svag för sådana 3D-brillor. Trist att jag slarvat bort mina barbie 3D-brillor som jag fick med mig från en fest en gång i tiden

Permalänk

Heter turbodanne i spelet bara att lägga till. då kör vi..

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
joinade ett par multiplayerspel men alla medspelare är ghost-bilar? går det inte att krocka i spelet??

Nej det går inte att krocka. Tävlingen är helt enkelt "vem kan köra denna bana snabbast"

Jag tycker det är underbart, har spelat Nations sen release sådär någon halvtimme per vecka kanske men tröttnar inte! Det här känns helt klart trevligt, snyggare grafik och mer möjligheter till nya banor.
Tycker det är jävligt tråkigt bara att de fortfarande inte fixat loop-buggen som fanns i Nations också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Nej det går inte att krocka. Tävlingen är helt enkelt "vem kan köra denna bana snabbast"

Jag tycker det är underbart, har spelat Nations sen release sådär någon halvtimme per vecka kanske men tröttnar inte! Det här känns helt klart trevligt, snyggare grafik och mer möjligheter till nya banor.
Tycker det är jävligt tråkigt bara att de fortfarande inte fixat loop-buggen som fanns i Nations också.

och då kommer följdfrågan...vicken loop bug?

/F

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

börjat lira detta lite nu, verkligen riktigt bra spel, speciellt för att vara gratis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
joinade ett par multiplayerspel men alla medspelare är ghost-bilar? går det inte att krocka i spelet??

är ju uppemot 250 bilar på banan samtidigt ibland, hade inte vart lått å komma nån vart om kunde krocka med alla

nån som provat med 3d-brillor? funkar det nått bra? har försökt hitta nånstans man kan köpa några men det är lättare sagt än gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
och då kommer följdfrågan...vicken loop bug?

/F

Du märker av det på banor där du antingen hoppar "in i loopen" eller om det är hopp mitt i loopen (t.ex. halv loop - mellanrum - sista halvan på loopen). Om du landar på "fel" ställe, vilket oftast är med hjulen precis på skarven där grafiken ändras från svart till lite mer grå/svart så förlorar du jättemycket fart.
Det brukar kallas loopbug, dock så är det möjligt att det inte är en bug utan är meningen från utvecklarna då det aldrig blev fixat i TMN. Det funkar på samma sätt som om du landar på "curbs" efter ett hopp på ett vanligt asfaltsparti (alltså längst ut i kanten på vägen). Även om du inte tar i väggen så förlorar du jättemycket fart. Det verkar lite konstigt bara för när det gäller en loop så går det bra att landa långt ute i kanten, det är bara precis i skarven (och ibland även mitt i loopen) som du helt plötsligt förlorar jättemycket fart.

Det spelar inte så stor roll när man spelar time attack för då kan du börja om, men är jobbigt i Rounds när alla börjar samtidigt och först till mål vinner. Då får det liksom inte bara hända att man slår i en vägg, vilket är precis effekten som man får om du landar på "fel ställe" i en loop.

Men som sagt förutom detta så är det ett underbart spel

Permalänk
Medlem

Hur fan sänker man ljudet i spelet? Måste vara blind...

EDIT: Haha, hittade det nyss (längst upp...)

Permalänk
Inaktiv

Vilken server brukar ni spela på?

Permalänk
Medlem

MyRus

Adda gärna

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vilken server brukar ni spela på?

Jag har ingen speciell, jag tycker det är ganska tråkiga banor över lag. Så jag lägger upp en egen ibland med brossans banor (han nickar Bajs) och lite annat som jag gillar. "Beat Bajs get free cookie" brukar den heta.

Permalänk
Inaktiv

Jag brukar köra nån X-DT-server och Gott och Blandat oftast

Förresten, nån som vet var man kan ladda ner banor och så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jag brukar köra nån X-DT-server och Gott och Blandat oftast

Förresten, nån som vet var man kan ladda ner banor och så?

http://tmnforever.tm-exchange.com/ är den absolut största.

Själv kör jag oftast på Gott o Blandat.

Permalänk
Medlem

Skit kul för att vara gratis jag kör mest på japan servrar ,dom e så haxigt gjora

Har prövat gjort lite egna banor med.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Mitt spel crashar så fort jag försöker starta det :'( När jag trycker på play i den lilla boxen som kommer upp precis när man startar spelet så flimrar det till en annan box och sen stängs det bara ner. Nån annan detta händer för?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w